Foto-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Foto-topic

Berichtdoor Spons » 10 jan 2010 22:27

Oke hier nog wat foto's uit Texel,

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Foto-topic

Berichtdoor Napoleon » 11 jan 2010 04:37

de laatste vind ik wel een lekker sfeertje hebben. let verder eens op je witbalans trouwens, op een aantal foto's is de sneeuw blauw i.p.v. wit :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Foto-topic

Berichtdoor Spons » 11 jan 2010 14:42

yep , ik heb ze alleen verscherpt en de lucht wat doorgedrukt, en ik had mijn pola filter er nog op zitten en halverwege de dag er af gehaald, maar soms was de lucht echt donker links (Ien dan bedoel ik donker grijs ... en rechts van de horizon, heel licht of gewoon blauw..) bizarre luchten wat dat betreft gezien !

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor Gerdien B. » 18 apr 2010 22:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Foto-topic

Berichtdoor Nina87 » 01 jun 2010 14:45

Hierbij een paar foto's die ik vorige week heb gemaakt in de omgeving, niet verder dan 10 min lopen bij mijn huis vandaan. Ik ga Engeland echt missen als ik er straks niet meer woon :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Foto-topic

Berichtdoor gempa » 01 jun 2010 22:21

ja engeland is wel mooi ja



ik ben nog steeds zelf meer van de portretjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Foto-topic

Berichtdoor LauraC » 18 jun 2010 12:39

Ik weet niet of ik hier goed zit ;) Maar wie heeft er ervaring met de Nikon D5000? Of de Canon EOS 500D? Wij zijn aan het kijken voor een 'eenvoudige' spiegelreflexcamera en de D90 vind ik net iets te...

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Foto-topic

Berichtdoor Napoleon » 19 jun 2010 10:37

LauraC schreef:Ik weet niet of ik hier goed zit ;) Maar wie heeft er ervaring met de Nikon D5000? Of de Canon EOS 500D? Wij zijn aan het kijken voor een 'eenvoudige' spiegelreflexcamera en de D90 vind ik net iets te...


de D90 is zoooo d:)b

Ik heb met de beide andere camera's geen ervaring, maar je gaat aan allebei geen buil vallen. Ik zou als ik jullie was gewoon naar een winkel gaan waar ze een flink assortiment hebben, en vragen of je een beetje met verschillende modellen mag proberen. Kijk of je ze gemakkelijk vind werken, of ze lekker in de hand liggen, en dan het model wat het beste bevalt nemen. Kwalitatief zitten er tussen de camera's geen grote verschillen. Staar niet blind op een paar megapixels meer of minder, die merk je amper bij normaal gebruik. Evt. kun je ook nog een Sony of Pentax proberen, die maken tegenwoordig ook erg goede camera's.

Misschien ook handig om na te gaan wie er het meest mee gaat werken, dan kan diegene ook de definitieve beslissing nemen.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Foto-topic

Berichtdoor gempa » 19 jun 2010 11:06

LauraC schreef:Ik weet niet of ik hier goed zit ;) Maar wie heeft er ervaring met de Nikon D5000? Of de Canon EOS 500D? Wij zijn aan het kijken voor een 'eenvoudige' spiegelreflexcamera en de D90 vind ik net iets te...

ze zijn allebei goed, je hebt nikon mensen en canon mensen, maar het zijn allebei goede cameras :D
ik heb een canon, is makkelijk in de bediening en zo moeilijk te maken als je wil

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Foto-topic

Berichtdoor LauraC » 19 jun 2010 11:35

@Napoleon: ik wordt de 'razende reporter' van ons gezin ;) Heb de D90 in handen gehad en vond 'm wat zwaar maar de D5000 had 'ie niet liggen. Zelf een aantal keer met de D80 van mn vriendin gespeeld en dat beviel goed...dus ik denk dat ik wel een beetje een Nikon-mens ben ;) De Canon voelde ook lekker maar iets minder 'stevig?' dan de Nikon. Heb een Sony in handen gehad maar dat beviel me niet zo. Pentax verkocht deze winkel niet. We zouden graag voor we op vakantie gaan, een nieuw toestel hebben maar naar de winkel met een peuter (man gaat morgen 3 weken weg) is ook niet ideaal ;) Misschien dat we vandaag nog even gaan...

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor CvdBerg » 19 jun 2010 18:49

Ik als pentaxiaan moet toch nog even reclame maken voor Pentax, zwaar onderschat merk :mrgreen:. Pentax Kx is de goedkoopste van de 3, en komt qua specificaties dicht in de buurt van de Canon en de Nikon, maar presteert in weinig licht situaties beter dan die 2. (Ik lees net dat hij de nieuwe canon 550D ook verslaat op dit punt, mooi zo :mrgreen:). Zie ook hier. Nadelen heeft hij ook natuurlijk, bijv zie je niet welk focus punt hij gebruikt in de zoeker (al gebruik ik toch altijd het middelste punt, dus ik zou er weinig last van hebben)
Maar elke camera in die prijs klasse voldoet eigenlijk prima, en ontlopen elkaar eigenlijk nauwelijks qua foto kwaliteit. Aan te raden is om naar de winkel te gaan en er even mee te spelen, kijken welke het beste vasthoud en welke je het makkelijkst vind om in te stellen e.d. zoals Napoleon al zei. Zo kan ik bijvoorbeeld totaal niet overweg met de Canons van mijn broers en zussen, terwijl ik mijn Pentax het toppunt vind van gebruiksgemak, maar heeft mijn broer dat precies andersom. (Al moet ik wel zeggen dat ik me er ook niet erg in verdiept heb, maar ik kon met mijn Pentax meteen aan de gang, en dat lukte mij niet met mijn zus haar canon 300D. Dat kan echter ook komen dat de menu structuur en de knoppen van mijn Pentax K100D erg lijken op die van mijn vorige camera (Fuji Finepix S7000)
Ik geloof trouwens dat de Mediamarkt ze wel allemaal heeft liggen, ook de Sony en eventueel Olympus DSLRen
Luid, Emotie, Ruchtig

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Foto-topic

Berichtdoor LauraC » 21 jun 2010 11:35

Bedankt allemaal, we hebben zaterdagavond de D5000 besteld :) Kan niet wachten tot 'ie komt.
@cvdberg: toevallig zag ik gisteren onze buurman met een Pentax en hij was er erg blij mee ;)
.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor JeeWee » 21 jun 2010 12:19

En ik als Minolta-overgaand-in-Konica/Minolta-en-daarna-in-Sony liefhebber begrijp al helemaal niks van al die mensen die voor iets anders dan Sony kiezen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor JeeWee » 21 jun 2010 12:33

Was vorige maand voor mijn werk een weekje in Israel. Kwam met ruim 3000 foto's terug. Hier zomaar een foto van de Grafkerk in Jeruzalem. Uiteraad geen flits en een hoog iso getal...

Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor CvdBerg » 21 jun 2010 13:55

LauraC schreef:Bedankt allemaal, we hebben zaterdagavond de D5000 besteld :) Kan niet wachten tot 'ie komt.
@cvdberg: toevallig zag ik gisteren onze buurman met een Pentax en hij was er erg blij mee ;)
.

Slimme buurman heb je :mrgreen:.
Gefeliciteerd met je aankoop, mag ik trouwens vragen waarom je uiteindelijk voor de Nikon heb gekozen?
Luid, Emotie, Ruchtig


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten