Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Kinderwens

Berichtdoor Jo'tje » 02 jun 2010 14:41

Dat lijkt me inderdaad een heel lastig punt als je al een tijdje 'bezig bent'.
Seks is natuurlijk iets wat vooral heel mooi is en leuk voor samen. Maar als het op die manier ook functioneel wordt, kan dat door elkaar gaan lopen en gaat het plezier naar de achtergrond. Lijkt me heel moeilijk om daar evenwicht in te vinden dan.

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind het erg bijzonder hoe open jullie hierin zijn!
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2010 15:43

Tuinfluiter schreef:Marnix: Vind het super dat je zo meedenkt met ons! en dat als man zijnde :mrgreen:
Als je elke maand 'moet' vrijen gaat bij de meeste mensen snel de lol er af.
Het is voor de meeste mensen zowieso niet spontaan op de manier en als de gemeenschap zelf dan ook nog moeizaam op gang komt en soms gewoon niet ](*,)
Er word aangeraden om om de dag te vrijen bij een kinderwens.
Maar hoe vaak is het niet zo dat je heel moe bent, of 1 van beiden komt pas heel laat thuis en zo zijn er nog vele redenen op te noemen waardoor het op een gegeven moment even niet leuk meer is.
En daar komt dan ook nog bij dat als je al meerdere jaren bezig bent en je word maar niet zwanger je dan op den duur ook het gevoel hebt dat he nutteloos is....

:)

bedankt voor je geduld, ik denk graag mee maar moet ook een hoop leren, met dingen rekening houden etc. Wat denk ik wel helpt is om er bewust tijd voor te maken in plaats van te wachten tot je beiden in bed ligt. Ik merk wel dat je anders met van alles bezig bent en als je eindelijk op bed ligt het eigenlijk al veel te laat is, je bent moe, morgen weer een drukke dag. Misschien is het dan goed om dat dan wat anders in te delen. Overdag als je vrij bent, 's avonds na de koffietijd of wat dan ook. Dat helpt sowieso denk ik ook wel om sleur te voorkomen, zit je ook niet zo met vermoeidheid, de lengte van je nachtrust enz. (natuurlijk is daar niet altijd tijd voor maar soms ook wel, als je het een hogere prioriteit geeft dan tv, je boek, computeren of wat je dan ook 's avonds doet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 jun 2010 19:59

Bij ons komt dan ook nog het probleem, dat ik onregelmatig werk, ik ben nogal eens een avond of nacht weg.
Het verplicht vrijen lijkt me inderdaad niet makkelijk. Als je een samenlevingstest (dan kijken ze of het baarmoederslijmvlies niet te taai is voor het zaad, of het zaad niet te traag is e.d.) krijgt in het zh móet je de avond of ochtend voor de afspraak gemeenschap hebben gehad.
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 jun 2010 15:42

verplicht vrijen heeft m'n ex-collega gedaan en het was idd meteen raak. :) na verschillende hormoonbehandelingen. Ze hebben een schat van een zoon maar moet nu al een niertransplantatie ondergaan (hij is net 8 maanden ofzo). Maar goed, ze hebben een zoon en zijn m zoooo lief... :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 jun 2010 18:19

misschien een domme vraag hoor, maar kan dat het gevolg zijn van de hormoonbehandelingen?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 jun 2010 18:25

Geen idee, ik heb het nooit gehoord. Met hormoonbehandelingen heb je wel meer kans op meerlingen, maar afwijkingen volgens mij niet.
Afbeelding

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 04 jun 2010 18:27

*foutje*
Laatst gewijzigd door Nina87 op 04 jun 2010 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 04 jun 2010 18:32

kwebbel schreef:verplicht vrijen heeft m'n ex-collega gedaan en het was idd meteen raak. :) na verschillende hormoonbehandelingen.

Maar dan is die zwangerschap toch niet alleen te danken aan het verplicht vrijen, maar ook de hormoonbehandelingen? Dus dan vind ik eigenlijk niet dat je kunt zeggen dat het meteen raak is.

misschien een domme vraag hoor, maar kan dat het gevolg zijn van de hormoonbehandelingen?

Misschien om een eisprong op te wekken, of de cyclus weer op orde te krijgen? Maar ik heb er verder niet echt verstand van dus misschien kan iemand anders hier beter antwoord opgeven!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 jun 2010 18:44

Een hormoonbehandeling houdt het volgende in:
Op dag 2 tot en met 7 van je cyclus slik je Clomid. Daar beginnen de behandelingen tenminste mee. Ben je daarvoor resistent, dan 'moet' je gaan spuiten.
Op dag 10 moet je bloed laten prikken. Aan je FSH kunnen ze dan zien of er een eisprong aan zit te komen.
Later in je cyclus wordt er ook gekeken via een echo in hoeverre je eitje rijpt. De arts kan dan inschatten wanneer je je eisprong krijgt.
Als je zwanger raakt, kan dat inderdaad dankzij de hormoonbehandeling zijn. Die zorgt ervoor dat je een eisprong krijgt als je die normaal gesproken niet krijgt. Wil je dat de behandeling die ronde slaagt, dan moet je inderdaad wel vrijen rond je eisprong, anders heeft de behandeling uiteraard geen nut... 8) Dus toch een soort van verplicht vrijen.
Er zijn vele meiden met PCO, die dankzij Clomid de eerste ronde zwanger raken. Er zijn er echter ook velen resistent tegen, zij moeten dan gaan spuiten.
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 jun 2010 19:42

Misschien om een eisprong op te wekken, of de cyclus weer op orde te krijgen? Maar ik heb er verder niet echt verstand van dus misschien kan iemand anders hier beter antwoord opgeven![/quote]

ik bedoelde eigenlijk of die 'nierafwijking' een gevolg kon zijn van de hormoonbehandeling, niet de zwangerschap :wink:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 05 jun 2010 13:51

Oh, dat had ik dan eventjes verkeerd begrepen. Sorry!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2010 09:43

Nina87 schreef:
kwebbel schreef:verplicht vrijen heeft m'n ex-collega gedaan en het was idd meteen raak. :) na verschillende hormoonbehandelingen.

Maar dan is die zwangerschap toch niet alleen te danken aan het verplicht vrijen, maar ook de hormoonbehandelingen? Dus dan vind ik eigenlijk niet dat je kunt zeggen dat het meteen raak is.
ze heeft een tumor gehad aan de hypofyse waardoor ze geen hormonen aanmaakt. Zij moest dan ook diverse behandelingen ondergaan. Hoe het precies zit heeft ze ooit ns uitgelegd maar ben ik inmiddels vergeten. Ze moesten die avond vrijen en zouden die ochtend daarna naar het zkh gaan om te kijken of dat wat had opgeleverd. En dat was dus idd zo. Er zit dus wel een heel verhaal achter maar dat weet ik natuurlijk niet.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 jun 2010 18:18

@ Marnix: Ik denk dat verplicht vrijen op een gegeven moment echt een verplicht nummertje wordt. In mijn omgeving meer mensen die jarenlang kinderloos waren (of nog zijn) en die lange periodes van behandelingen hadden. Dan 'doe' je het soms gewoon maar even omdat het moet en niet omdat je zin hebt. Altijd 'zin' houden door allelei trucjes lukt gewoon niet altijd.
Sommigen zeggen ook dat het in/na een zwangerschap soms echt even duurde voor het weer 'fijn/spannend/mooi' was omdat je in het nog wel in je achterhoofd hebt.

Ik moet in september weer starten met behandelingen. We wachten het wel af.
Laatst gewijzigd door Sterretje op 09 jun 2010 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies when you have none!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 jun 2010 18:23

Inderdaad, Sterretje!

Hopelijk hebben de behandelingen snel resultaat! En het zou natuurlijk helemaal super zijn als het voor die tijd raak is!
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 jun 2010 18:32

We hopen allemaal met je mee dat het voor september raak is, Sterretje!

Terug naar “Archief”