Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 mei 2010 21:24

hier wil mevrouwtje ook geen korte mouwen, maar dat zal wel zijn omdat het weer anders is! :D Overigens, vind ik het nog niet zo warm :oops:

Laurac: jou schotje is echt heeeel anders dan onze uk. Als ik dat allemaal lees... wat heb ik dan een uiterst braaf meiske :oops: Tja.. jij de pyjma achterste voren aan, wij doen hier de slaapzak achterste voren aan! giga handige oplossing!

Hier... tot nu toe weinig problmeen met slapen, alleen is ze smorgens nu vaak wat eerder wakker, dus doe ik haar savonds wat later naar bed. K hoop dat het gaat helpen, wil ookw el eens weer lekker doorslapen tot een uurjte of acht.

Hier wel een zandbak, daar wordt enorm veel in gespeeld. Ze heeft zo gigantisch plastic goedkoop keukentje erbij staan, en de ene keer kookt ze soep, de andere keer worden er bulten gekiept met de vrachtauto! Elke dag veeg ik het weer aan en beland alles weer in de zandbak. Zodra de zandbak een tijdje dicht is geweest, vanwege regen oid, dan veeg ik eerst de tuin, zodat alleen zand weer in de zandbak verdwijnt en niet ander troepstof.
Overigens hier veel katten in de buurt, maar zodra ze uit de zandbak gaat, doen we het deksel er weer op. Tis wel wat extra werk, maar voorkomt dat die zandbak gaat stinken naar kattepis.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mei 2010 21:28

Wat een leuk idee Laura! Die ga ik onthouden (en die glijbaan moet er toch maar komen, ik denk dat hij het toch wel heel erg leuk zal vinden). We hebben al wel een opblaadbadje. Vorig jaar voor de vakantie gekocht, hij was toen een half jaar, en ik dacht dat dat handig was om hem in te leggen, zodat hij niet weg kon. maar helaas, het werkte niet ;) hij was zo weg :D

Sinds vandaag heb ik toch echt door dat hij geen baby meer is. We hebben welgeteld 2 weken een hek op de oprit staan, niet enorm hoog, maar niet dat hij eroverheen kan stappen. Met zo'n gewoon klikdingetje zodat ie dicht valt. Maar ja hoor, meneer weer precies hoe het open moet. Klinkje omhoog, aan het hekje trekken en dan sta je op de oprit (met als volgende stap de weg). Gelukkkig was mijn man goed voorbereid toen hij het hek neerzette en heeft voor de zekerheid al een schuif meegenomen, die mag er dus mooi aan de buitenkant op.

En vanavond nam ik hem mee naar een bbq bij mijn schoonzus en zwager. Daar heeft hij gewoon de hele morgen ook al gespeeld. Dus nu ook een poosje. Toen eerst in hun ledikantje bij zijn neefje op de kamer, maar hij heeft gegild en gebruld, ongelooflijk. Dus maar weer even spelen na een half uur gillen. Daarna in zijn eigen tentje. Na weer een half uur gillen krijsen komt mijn schoonzus met hem naar buiten: tja, hij stond aan de deur te rammelen. Bleek hij van binnenuit het tentje opengeritst te hebben (vraag me niet hoe het kan, ik vermoed dat er aan de binnenkant ook zo'n lipje zit, lekker slim bedacht :roll: ) en uit zijn tent gekropen te zijn, stond hij daar aan de tussendoor te rammelen.
Dus daarna weer in het ledikant geprobeerd, in de slaapkamer van mijn schoonzus. Maar weer krijsen en gillen, tot ik het zo zat was, ik had nog amper iets op van de bbq, maar ik heb kind en tent opgepakt en ben naar huis gegaan. En ik legde hem in zijn eigen bedje en hij sliep vrijwel meteen, #-o Ik baal daar echt van. Het zal toch wel een fase zijn, want als er iemand makkelijk met hun kind zijn, zijn wij het wel, we hebben hem express vanaf het begin best veel meegenomen, zodat hij lekker makkelijk zou zijn. Dat is hij lange tijd geweest, en dat is hij nog, zolang hij maar niet hoeft te slapen. Een tijdje terug was het ook al gillen in een ander bedje. Alhoewel het bed op het kdv dan wel weer goed is blijkbaar, Nouja, we zullen er maar aan wennen. Helaas is mijn man tot morgenmiddag niet thuis, anders had 1 van ons gewoon kunnen blijven, of hadden we Jurian op kunnen laten en om beurten op kunnen letten, maar daar had ik geen zin in in mijn uppie, met een vuurkorf en bbq binnen Jurians handbereik. Nouja, hij slaapt nu gelukkig heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2010 09:55

Ach, MissF, misschien gaat het de volgende keer wel beter. Elk kind heeft zo zijn dagen. Hier kan zoonlief soms ook ineens alles anders doen dan dat we van hem gewend zijn en dan vrees ik altijd voor de dagen die volgen, maar dan wordt hij weer wakker als een engeltje. Ik heb inmiddels geleerd daar heel nuchter naar te kijken... er zijn gewoon van die dagen.

Zoonlief en ik gaan dalijk met de trein naar de stad. Ik ben benieuwd, ik denk dat hij het prachtig vindt! Manlief doet vanmiddag vrijwilligerswerk en ik heb geen zin om thuis te zitten, of om bij iemand anders te zitten, ik wil een paar boeken Italiaanse grammatica kopen voor mijn hersens, dus hoppa, ik laad kind gewoon eens in de trein. Gaan we samen op avontuur :mrgreen:

Ik moet alleen nog bedenken waar ik de wandelwagen ga laten in die winkels. Hm. Misschien gewoon even bij de kassa vragen of ik hem ergens kan parkeren. Want waar ik heen wil zijn allemaal trappetjes en smalle kasten enzo. Nou ja, lief glimlachen en het zal wel goed komen 8)

Ik kan me nu maar beter druk gaan maken om welke schoenen het beste bij mijn outfit passen 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 mei 2010 11:40

Nou, hij lag gisteren pas om 9 uur te slapen en werd gewoon om kwart voor 7 wakker :roll: Heel moe jochie dus vandaag. Ik denk dat we vandaag wel tegen de 30 graden aan gaan komen...dus dat belooft wat voor vanavond :?
@ppm; ja ik heb ook het idee dat Julia een stuk rustiger is dan Michael. Wij noemen hem ook wel ons stukje dynamiet. Vaak leuk maar soms ook wel erg vermoeiend hoor ;)
@galateia: hoop dat het gelukt is in de stad. Vond Samuel de trein mooi? Ik neem nooit de kinderwagen mee als ik ga winkelen, ik draag Michael dan op m'n rug. Zo handig!
Nou, ik ga zoonlief wat te eten geven :)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2010 14:52

De stad was leuk en hij vond het prachtig. Ik vond het helemaal niet erg, zo'n wandelwagen, lekker makkelijk om alles in te tjoepen. Op mijn rug lijkt het echt heel erg zwaar!

Alleen nu... nu is meneertje echt in de overdrive. Helemaal hyper. Ik ga hem de tuin in wieberen en dan gaat hij daar zijn energie maar even gebruiken. Hij moest gewoon huilen toen we de trein uitgingen, want hij vond het echt TE mooi 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mei 2010 17:27

Leuk zeg, lekker naar de stad Galateia.
en Laura, dat lijkt me idd zwaar, op je rug. Want Michael zal niet zo weinig meer wegen neem ik aan.
Ik neem altijd de buggy mee, maar dat mandje is weer te klein voor al mijn aankopen ;) Zeker als ik de gewone boodschappen met hem doe, dan past het vaak net niet, maar een boodschappentas aan de handvaten kan ook goed (ben ook benieuwd hoe lang het ding het nog houdt, er wordt zo vaak gebruik van gemaakt, en er hangt zo vaak veel gewicht aan)

Jurian heeft vanmorgen een zandbak gekregen, van mijn ouders. Zo onwijs leuk! we gaan sowieso een zandbak ingraven (lekker makkelijk om al het zand weer in te vegen 's avonds), mar dat duurt nog even. Dus nu een vlinder (soort van schelp-idee). In de ene helft zit zand, andere helft als deksel. En als de zandbak dan klaar is die zijn papa maakt, dan kan de vlinder als zwembadje dienen, ideaal :D Hij vindt het ook helemaal fantastisch en zat er zo een uur in te spelen. Erg handig, zulke ouders die maar 1 kleinkind hebben ;) (ze hebben wel netjes gevraagd of ze het van mij mocht kopen hoor ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 mei 2010 19:08

laurac... zo ding lijkt mij ook wel wat! ik draa gjulia vaak op de heup, nu dankzij mijn buik kan ze zichzelf vast houden, dan he bik nog meer soms mijn handen vrij1 niet dat ze de hele dag hangt hoor :oops: Maar voor de stad doen we toch maar de buggy! lopen wil ze vaak echt niet hoor! ze is wel van alles goed bekijken en dan moet je wel op hoogte zitten.

galateia: nog geslaagd voor je boeken dan? Of alleen een gezellig middagje met zoon gehad in de stad en trein?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 mei 2010 19:57

Nee hoor, dat valt best mee qua zwaarte. Als je een goede drager koopt, vangt die een heleboel van het gewicht op. Ik heb zwaardere boekentassen op mijn rug gevoeld toen ik nog jong was ;) Michael weegt denk ik zo'n 13 a 14 kilo en ze mogen er tot 18 kilo in. Ik vind het ideaal, geen gedoe met 'waar parkeer ik m'n buggy' etc. En Michael kan lekker alles op ooghoogte zien en mag ook centjes geven etc etc. Soms schrikken wat oudere mensen zich een hoedje als ze verwachten dat ik een gewone zwarte rugtas draag en dan opeens een kind over m'n schouder zien gluren :mrgreen:
Vandaag was het zo warm dat Michael niet naar het postkantoor wilde lopen (en het was nog maar 10 voor 9...watje :mrgreen: ) en ik vond het te warm om hem te dragen dus toen maar de kinderwagen mee ;)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 22 mei 2010 20:38

hier neem ik eigenlijk altijd de wandelwagen mee. hebben nu een extra grote boodschappenmand bij gekocht en dat bevalt prima. ik kan er zelfs mee in de bus, dus ook daar geen gedoe met waar laat ik mijn kinderwagen.

:schaterlach:
Afbeelding
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 mei 2010 21:57

Hannah maakt de blits :lol:

Een goede buik/rugdrager is echt ideaal. Ik sjouw hier ook met gemak Timon mee (al is ie wel wat minder zwaar als Michael, denk ik), maar meestal heb ik Sylke erin.
@ppm: zo'n ergonomische drager voelt een beetje als op de heup dragen, alleen dan krijg je geen kramp in je arm meer :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mei 2010 09:03

paprikameisje2 schreef:galateia: nog geslaagd voor je boeken dan? Of alleen een gezellig middagje met zoon gehad in de stad en trein?

Jazeker! Zoonlief heeft met grote ogen om zich heen zitten kijken en in de winkels vond hij het heerlijk om achter mama aan te hobbelen en boeken te pakken die mama dan weer fijn terug kon zetten :wink:

Hij vond het ook heel leuk om achter een stelling te verdwijnen en dan heel hard 'mama' te roepen en aan te komen rennen met zijn armen omhoog om lekker te knuffelen. En die liften in de winkels... ik denk dat hij er nu thuis ook eentje wil!

En nu zeg ik al sinds gistermiddag rijtjes van Italiaanse werkwoordvervoegingen op en papa heeft al tig keer het boekje over plassen op de wc met kindlief gelezen. Vandaag wordt het ook nog een hangmatdag, dus de wereld is hier helemaal mooi :mrgreen:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 23 mei 2010 09:05

mamavansophie schreef:Maar wij gebruiken die schelp dus alleen als zwembadje he! Want een zandbak in mijn tuin... k heb er wel over gedacht maar ik denk dat het zand dan door de hele tuin ligt straks, en door het hele huis, en bovendien onze katten hun behoefte erin gaan doen (overigens heeft Sophie het ene schelpdeel en onze eendjes het andere deel ;))

ps joehoe, dit is mijn 100e bericht =D>

Als je een zandbak neemt die je af kunt dekken als ze spelen voorkomt dit toch poep? Tenminste ben ik wel van plan. Mijn man gaat een zandbak graven (we graven er een in omdat ik niet een hoge wil. Dan blijf je zand terugscheppen. Nu veeg je het er zo weer in) Anna Sofie was de afgelopen weken uren aan het spelen met bouwzand. Dus ik wil nu een zandbak :P en je kunt toch wel aanleren dat ze er niet mee mogen lopen ergens naartoe? Anna Sofie heeft haar speelpleintje (ongeveer 10 m2 waar de zandbak en schommel komt) daar mag ze met zand -het bouwzand lag daar ook-) Dat pleintje is met tegels. Eromheen is gras. Ze mag met het zand er niet afkomen. Okay, het kost een paar dagen lang iedere keer er wat van zeggen. Maar daarna heb je er gemak van.

Enne.. ze heeft door hoe ze het kraantje van de regenton open moet doen. Wij deden het alleen open als ze er niet was om te voorkomen dat ze het zou doen. Maar vrijdag kwam ze er achter dat het niet voor de sier is. Wat een lol. De schuurdeuren heeft ze 'schoongemaakt', de tegels, haar wangen en haren, mijn benen enz.. helemaal nat;-) kon ze voor het avondeten de piama al aan.

Gisteren hebben we een glijbaan gehaald. Ze is helemaal verliefd. Op en af. De hele tijd. enige enge: straks valt ze er achterover af op het moment dat ze vanaf het trapje op het bovenstuk gaan zitten... Ga er maar even een stoelkussen achterleggen. Hoe doen jullie dat? Steeds erbij blijven?

Eerst wilde ik een soort huisje als dat van jou Laura, om dat vallen te voorkomen. Maar heb een speelhuisje gezien die ik wil hebben voor dochterlief. Even kijken of we hem kopen of dat mijn man het gaat maken. Deze vind ik heel leuk: Afbeelding
of deze:
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 mei 2010 09:22

wat een leuke foto's zijn er geplaatst!

wij hebben al een paar keer zo'n schelp gehad.. maar die dingen sluiten niet goed af.. dus al 2 seizoenen een zandbak vol water gehad.. deze week scheppen we em leeg en gebruiken we beide delen als zwembadje.. (als het warmer is :lol: ) .. en we geven Matteo deze op zn verjaardag:

Afbeelding

verder hebben ze genoeg in de tuin om mee te spelen! 2 glijbanen (een grote voor Milan en een kleinere voor Matteo) diverse loopauto's/fietsen/step enz enz :oops:

@sterretje wat een leuk huisje!!

vanmiddag gaat Matteo voor het eerst mee naar de kerk! ben benieuwd hoe het gaat!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 mei 2010 16:29

@jeepeecee: wat een fantastische foto!
@Sterretje: ideaal als je man zo'n huisje kan maken, erg leuk, je moet er wel de ruimte voor hebben!
@TJ: dat zal hij wel helemaal te gek vinden!

Wij hadden vroeger toen ik zelf klein was ook een ingegraven zandbak, mijn vader heeft hem op een gegeven moment weggehaalt omdat er allemaal pissebedden en wormen in kropen, die ik lekker op zat te eten :-&
Zelf wil ik graag zo'n plastic schelp omdat ik dat hygienischer vind. Ik denk dat als je hem ingraaft het wel verstandig is om de binnenkant te 'bekleden' met plastic ofzo om ongewenst gezelschap te voorkomen. :wink:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 23 mei 2010 20:51

Schipje schreef:Geniet ervan Laura! Leuke foto!

Inderdaad :)
En zie je wel, mooi weer in Engeland kan dus echt. Wij gaan in september die kant op met vakantie, en iedereen vind het raar want het is daar zo regenachtig altijd 8-[ . Waar zitten jullie ongeveer eignelijk?

MissF, ja zo'n opblaasbadje houdt niet veel tegen denk ik, daar hobbelt ie zo overheen. Wij hebben een slaaptentje gekocht, dat werkt vast wel als 'parkeerplek'.

Galateia, de wandelwagen is inderdaad ideaal als boodschappenkarretje :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”