Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

toppie
Sergeant
Sergeant

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor toppie » 15 mei 2010 08:23

Met interesse heb ik dit topic gelezen over inenten.
De oudste van onze kinderen hebben we laten inenten.
Zelf was ik werkzaam in de zorg, dacht dat we er goed aan deden.
Totdat ik zelf klachten kreeg door het inenten, hierdoor op zoek ben gegaan en juist ook in de gezondheidszorg mensen tegen kwam die ook gevolgen ondervonden van het inenten, zelfs met dodelijke afloop!
Daarom konden webij ons volgend kind, deze stap niet meer zetten, nadat we ons goed hadden ingelezen, enz.

Wij lopen al 16 jaar bij een chiropractor in Belgie.
Is niet christelijk, waarschuwt volop tegen inenten en heeft hierzelf een onderzoek naar gedaan.
Hij wijst stellig alle inenten af, de meeste argumenten lees ik ook terug op de site kritisch prikken.

Ik las een stukje terug of iemand wel eens had gehoord dat er door inenten evt. autisme zou kunnen ontstaan.
Ook heb ik vanwege werk en prive hier inderdaad veel over gehoord.
Tevens buigen hoe langer hoe meer medici zich over de vraag, hoe kan het dat er zoveel explosief toegenomen chronische luchtweginfecties/astmapatienten zijn, is dat alleen door luchtvervuiling?

Onze oudste heeft ondanks zijn inenting 3 achtereenvolgende jaren in heftige mate kinkhoest gehad, er is zelfs hierdoor een opname in het ziekenhuis gevolgd.
Het kon volgens de artsen beslist niet, toch bleek het na onderzoek echt zo te zijn.

Zelf ben ik ook ingeent, ben heftig allergisch geworden na de inentingen.
Het is zelfs zo erg dat de meesten medicijnen een ernstige reactie veroorzaken.
Ook antibiotica kan ik niet meer slikken, met alle gevolgen vandien.
Ik moet altijd met een waarschuwingskaart op zak lopen, omdat ik niets toegediend mag krijgen, dat zou mijn dood kunnen betekenen!
Mijn huisarts, ook geen christelijke man, heeft mede omdat ik op wat latere leeftijd ben ingeent en hij deze heftige gevolgen ziet, ook zo zijn twijfels over het inenten.
Het zijn ook de hulpstoffen in het vaccin die veel kwaad aan kunnen richten, maar dat wordt door de machtige concerns die de medicamenten maken, ten stelligste ontkent en de kop ingedrukt.
Er zijn zelfs stoffen die kankerverwekkend zijn, die gewoon worden gebruikt!

Wij hebben nadat we dit hebben gehoord/meegemaakt niet meer de vrijmoedigheid om onze kinderen in te enten.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 mei 2010 15:09

Maar hoe staan jullie dan tegenover de (vreselijke) gevolgen als niemand zich ineens meer zou laten inenten?
Ik geloof gerust dat er op alles wel wat aan te merken is, maar er wordt ook niet voor niks geënt. (En kom nou niet met 'het gaat allemaal om het geld' ofzo, echt even inhoudelijk medisch..)
Laatst gewijzigd door Jo'tje op 17 mei 2010 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
pobody's nerfect

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 17 mei 2010 15:15

En hoe weet je dat jouw lichamelijke klachten veroorzaakt zijn door het inenten?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 mei 2010 05:57

Jo'tje schreef:Maar hoe staan jullie dan tegenover de (vreselijke) gevolgen als niemand zich ineens meer zou laten inenten?
Ik geloof gerust dat er op alles wel wat aan te merken is, maar er wordt ook niet voor niks geënt. (En kom nou niet met 'het gaat allemaal om het geld' ofzo, echt even inhoudelijk medisch..)

Daar zit ik dus ook mee jo'tje, ik vind het erg moeilijk omdat er ook kinderen overlijden...het zou mijn meissie maar zijn....!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 18 mei 2010 11:41

Het aantal kinderen wat overlijdt aan complicaties van inentingen (voor zover dat bewezen kan worden) is in ieder geval veel kleiner dan het aantal tijdens een epidemie van één van die vreselijke ziektes...
pobody's nerfect

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 18 mei 2010 20:42

esli schreef:En hoe weet je dat jouw lichamelijke klachten veroorzaakt zijn door het inenten?

Voor het inenten had ik hier geen last van.
Ik trek deze conclussie niet zomaar, ook niet alleen!
Mijn behandelend artsen hebben zich hier ook over gebogen.
De voorzichtige conclusie van nr 1 is dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.
Nr 2 was stelliger, het komt wel meer voor, ga er maar van uit dat....!
Ze zijn zeer voorzichtig om het hardop uit te spreken, want het liefst houdt men dit onder de pet.
Maar lees de bijsluitingen van de entstoffen eens goed, het staat er wel degelijk bij.

Het valt mij op dat (bijna) niemand aan de cb-arts of verpleegkundige vraagt naar de bijsluiter, maar het "gewoon" vindt om het inenten te laten doen.
Slikken jullie dan ook allerlei medicijnen zonder de bijsluiter te lezen?

Jo'tje schreef:Het aantal kinderen wat overlijdt aan complicaties van inentingen (voor zover dat bewezen kan worden) is in ieder geval veel kleiner dan het aantal tijdens een epidemie van één van die vreselijke ziektes...

Waar baseer je dit op? En over welke vreselijke ziektes heb je het dan? Is de bof een vreselijke ziekte? Mazelen? Rode Hond? We hebben ze allemaal gehad als kind zijnde, natuurlijk waren we ziek, maar zijn dat dan vreselijke ziektes??? Kinkhoest, vanuit de zorg zie ik dat zoveel kinderen ondanks hun inenting gewoon kinkhoest hebben. Idem mijn eigen kind. Wat heeft inenten dan voor nut??!!

Jo'tje schreef:Maar hoe staan jullie dan tegenover de (vreselijke) gevolgen als niemand zich ineens meer zou laten inenten?

Dacht je dat wij geen innerlijke strijd hebben? Wel degelijk. Tijdens een epidemie worstelen we des te meer in ons gebed, meer dan iemand kan peilen. Juist dan komt de vijand in je hart, die alle argumenten onder uit wil halen. Dan sta je alleen met gevouwen handen en is er maar een zucht naar de Hemel. Ik merk dat het bij velen uit onze omgeving die ingenent zijn, veel minder een gebedszaak is dan degene die niet ingeent zijn. men denkt vaak, oh, ik heb mijn kinderen in laten enten, het zal gelukkig zo'n vaart niet lopen.

Wat te denken van de baarmoederhalskanker-prik? Laten jullie die ook geven aan jullie 12 jarige dochters? Zeker in onze kringen hoeft dat helemaal niet. Wanneer kunnen meisjes dit krijgen? Bij veel wisselend sexueel contact. We hebben toch beloofd bij de doop dat we onze kinderen naar de voorzegde leer zullen onderwijzen? Wij leren toch dat we voor ons huwelijk geen sexueel contact mogen hebben? Laat staan veel wisselend sexueel contact? Dan hoeven we toch niet deze inenting te laten plaatsvinden??!! Zijn wij als ouders dan verantwoordelijk voor de evt. vreselijke gevolgen als dat wel zo zou zijn? Weten we dit van onze kinderen? Hoeveel gebeurd er niet stiekum?!

Maar nogmaals, het besluit om wel/niet te laten inenten is zo persoonlijk.
Nadat wij alles over inenten hebben onderzocht, konden wij er niet meer hiermee doorgaan.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 18 mei 2010 21:02

@ Toppie: ben het met je eens!

toen wij met onze oudste bij de homeopaat kwamen was het eerste wat ze vroeg: is ze ingeënt, en wanneer?
Zij raadde aan, als je wilde inenten, dat het pas vanaf de 6 maanden verstandig was, en liefst helemaal niet!

Toen ik bij de 2de aangaf op het consultatieburo, dat ik wilde wachten tot de 6 maanden, hebben ze vanaf de 2de maand bij ieder bezoek op me ingepraat, dat ik een slechte moeder was om het niet te doen, dat iedereen het deed, dat het veilig was, dat als mijn kind ziek zou worden, ze andere kinderen aan zou steken (o ja, dacht dat bij inenting dat niet kan?? ze spraken zichzelf dus goed tegen!!) enzovoort...
Heb op den duur weg moeten lopen met mijn kind omdat ze de prik gewoon klaar maakte en hem toch wilde geven!

En dan praten ze over advies geven!?

Mensen die niet inenten vind ik dapper om tegen de stroom in te gaan!
Mensen die wel inenten zou ik aan willen raden om het vanaf 6 maanden te doen,
en ik denk dat allebei de groepen er werkzaam mee zijn of het de juiste beslissing is geweest...

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 18 mei 2010 21:06

toppie schreef:
esli schreef:En hoe weet je dat jouw lichamelijke klachten veroorzaakt zijn door het inenten?

Voor het inenten had ik hier geen last van.
Ik trek deze conclussie niet zomaar, ook niet alleen!
Mijn behandelend artsen hebben zich hier ook over gebogen.
De voorzichtige conclusie van nr 1 is dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.
Nr 2 was stelliger, het komt wel meer voor, ga er maar van uit dat....!
Ze zijn zeer voorzichtig om het hardop uit te spreken, want het liefst houdt men dit onder de pet.
Maar lees de bijsluitingen van de entstoffen eens goed, het staat er wel degelijk bij.

Het valt mij op dat (bijna) niemand aan de cb-arts of verpleegkundige vraagt naar de bijsluiter, maar het "gewoon" vindt om het inenten te laten doen.
Slikken jullie dan ook allerlei medicijnen zonder de bijsluiter te lezen?

Al zou je het lezen en de bijverschijnselen zien, dan slik je het toch meestal nog? Omdat het helpt tegen de klacht die je hebt, dan denk ik niet zo snel oh straks krijg ik dat of dat in het ergste geval.

toppie schreef:
Jo'tje schreef:Het aantal kinderen wat overlijdt aan complicaties van inentingen (voor zover dat bewezen kan worden) is in ieder geval veel kleiner dan het aantal tijdens een epidemie van één van die vreselijke ziektes...

Waar baseer je dit op? En over welke vreselijke ziektes heb je het dan? Is de bof een vreselijke ziekte? Mazelen? Rode Hond? We hebben ze allemaal gehad als kind zijnde, natuurlijk waren we ziek, maar zijn dat dan vreselijke ziektes??? Kinkhoest, vanuit de zorg zie ik dat zoveel kinderen ondanks hun inenting gewoon kinkhoest hebben. Idem mijn eigen kind. Wat heeft inenten dan voor nut??!!

Ik heb ze allemaal niet gehad en klasgenoten die niet ingeënt waren hebben wel een paar van die gehad. Ik wil niet zeggen dat je ze dus niet krijgt als je ingeënt bent, maar het zal vast wel geholpen hebben. En bij eentje speelde ik ook gewoon.
Het idee van inenten is, dat als je de ziekte krijgt, dat je lichaam sneller antistoffen kan maken. Over het algemeen zou dat zo zijn, maar goed je kunt er nooit 100% van zeker zijn dat je niemand een actieve vaccin geeft.

toppie schreef:

Dacht je dat wij geen innerlijke strijd hebben? Wel degelijk. Tijdens een epidemie worstelen we des te meer in ons gebed, meer dan iemand kan peilen. Juist dan komt de vijand in je hart, die alle argumenten onder uit wil halen. Dan sta je alleen met gevouwen handen en is er maar een zucht naar de Hemel. Ik merk dat het bij velen uit onze omgeving die ingenent zijn, veel minder een gebedszaak is dan degene die niet ingeent zijn. men denkt vaak, oh, ik heb mijn kinderen in laten enten, het zal gelukkig zo'n vaart niet lopen.

Wat te denken van de baarmoederhalskanker-prik? Laten jullie die ook geven aan jullie 12 jarige dochters? Zeker in onze kringen hoeft dat helemaal niet. Wanneer kunnen meisjes dit krijgen? Bij veel wisselend sexueel contact. We hebben toch beloofd bij de doop dat we onze kinderen naar de voorzegde leer zullen onderwijzen? Wij leren toch dat we voor ons huwelijk geen sexueel contact mogen hebben? Laat staan veel wisselend sexueel contact? Dan hoeven we toch niet deze inenting te laten plaatsvinden??!! Zijn wij als ouders dan verantwoordelijk voor de evt. vreselijke gevolgen als dat wel zo zou zijn? Weten we dit van onze kinderen? Hoeveel gebeurd er niet stiekum?!

Maar nogmaals, het besluit om wel/niet te laten inenten is zo persoonlijk.
Nadat wij alles over inenten hebben onderzocht, konden wij er niet meer hiermee doorgaan.

Goed je weet nooit wat je dochters gaan doen later, maar om nou te zeggen in onze kringen hoeft dat niet. Maar je weet sowieso nooit wat er later gaat gebeuren. Of ze ooit die ene ziekte krijgen of die andere.

Maar goed de keuze is persoonlijk.
Leef je droom.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 mei 2010 21:09

die ervaring deel ik totaal nie tmet een cb. Tijdens het eerste bezoek gaf ze aan ons goed na te denken over de entingen die er anders aankwamen. Verder heeft ze nog niet gehoord dat wel het wel of niet deden.
Tijdens het eerste cosult daar vroeg ze of ik ging enten, te ja of nee. Gaf aan dat we het gewoon deden, maakte ze een aantekening: enten oid.. in het dossier van juul. En zei gaf aan dat het een keus was die jezelf maakte, voor jezelf en je kind... en dat niemand dat kan afkeuren!
Was erg blij dat ze het zo benaderde. Overigens woon ik in een woonplaats waar veel mensen niet enten ivm riligie.

Als je ent, wil het niet zeggen dat je het niet kan krijgen, maar de kans op complicaties is medisch gezien heeel klein, eigenlijk nihil, maar ik ben al een paar keer door artsen, medisch wonder genoemd.. dus ben eigenlijk soms wel eens benieuwd of er kinderen zijn die ondanks enten wel de ernstige bijverschijnselen en complicatis krijgen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 mei 2010 21:52

Sommige kinderziektes worden heel erg overdreven. Tuurlijk kun je bij mazelen complicaties krijgen, maar dat is 1 op de zoveel. Difterie is een verschrikkelijke ziekte. Maar komt hij nog voor ? Als je in huis valt en je gaat naar de spoedeisende hulp met een hoofdwondje, krijg je een tetanusprik. Lariekoek. Ik ben van mn leven nimmer ingeent. Toen ik 22 was, brak er polio uit. Mijn ouders lieten mij vrij om alsnog de inenting te gaan halen. Heb ik niet gedaan. Ik heb 2 chronisch zieke kinderen, die wel ingeent moesten worden, omdat het echt niet verantwoord is ze zo te laten lopen. Toen kwam de griepprik, ik ben jaren onder druk gezet om die ook te nemen. Ik heb zelf astma dus de laatste 5 jaar haal ik die. Voorheen had ik nooit griep, nu dus ook niet, ook geen last van bijverschijnselen. Mijn zoon kreeg als 1 v.d. eersten de mex griep. We waren ontzettend bang gemaakt, het viel reuze mee. Kuurtje a.b. en tamiflu, hij was binnen 9 dagen fit en naar school. Omdat hij in een acad zkns lag, werd er meteen onderzoek gedaan, o.a. hoe lang het virus in het lichaam bleef. Wat zeiden de artsen ? DOORMAKEN IS BETER DAN INENTEN ! Hij is na die tijd helemaal niet ziek meer geweest, terwijl hij een kwetsbare gezondheid heeft. Ook is nog aangetoond dat hij in het bloed antistoffen tegen het H1N1 virus heeft. Nu is die vreselijk prik voor meisjes, tegen baarmoederhalskanker. Schijnzekerheid. Het is alleen noodzakelijk voor meisjes die al vroeg veel wisselende seksuele contacten hebben. De bescherming is maar deels, niet 100% en ook niet voor alle vormen van deze kanker. Ik heb er met mijn dochter over gesproken en zij koos ervoor het niet te doen. Volgens mij komt dit allemaal voort uit de angst controle te verliezen. Men wil niet ziek zijn. Maar bij het leven hoort helaas ook ziek zijn. De meeste ziektes gaan probleemloos vanzelf over, sommige moet je een handje helpen met medicatie. Bij uitbraak van kinderziektes, zie je ineens dat veel ouders hun kinderen dan plots wel laten inenten, onder het mom van: het huis van de buren staat in brand, dus houden wij het onze kletsnat, hopelijk komt de brand dan niet. Waar is dan je vertrouwen ? Let wel: ik veroordeel niet !!! Het is afschuwelijk als je ziet dat je kind doodziek wordt en zelfs er aan overlijdt. Aan een ziekte die je (misschien) had kunnen voorkomen. Maar betracht wel nuchterheid en loop niet achter de massa aan. Er zijn een aantal kinderen, waarvoor zelfs de DKTP dodelijk kan zijn. Je krijgt niet voor niets altijd het advies het kind de komende uren zeker, goed in de gaten te houden en opletten voor koorts en sufheid e.d. Elke inenting zul je zorgvuldig moeten bekijken, is het nodig. nuttig of noozakelijk ?

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 19 mei 2010 08:32

paprikameisje2 schreef:die ervaring deel ik totaal nie tmet een cb. Tijdens het eerste bezoek gaf ze aan ons goed na te denken over de entingen die er anders aankwamen. Verder heeft ze nog niet gehoord dat wel het wel of niet deden.
Tijdens het eerste cosult daar vroeg ze of ik ging enten, te ja of nee. Gaf aan dat we het gewoon deden, maakte ze een aantekening: enten oid.. in het dossier van juul. En zei gaf aan dat het een keus was die jezelf maakte, voor jezelf en je kind... en dat niemand dat kan afkeuren!
Was erg blij dat ze het zo benaderde. Overigens woon ik in een woonplaats waar veel mensen niet enten ivm riligie.

Gelukkig dat jij die ervaring niet hebt, maar ik hoor het bij ons in de buurt van veel meer mensen, dus bij ons is het helaas realiteit!

Wij zijn nu verhuisd, en bij ons laatste kindje vroegen ze er ook naar, en was het oke, dat ik het uit zou stellen, moest een papier ondertekenen waar het opstond, en ze hebben er nooit naar gevraagd, heel fijn! Maar de plaats waar wij nu wonen laat bijna niemand zijn kinderen inenten, dus dat zal er wel mee te maken hebben...

Ik hoor vaak het argument: er zal maar 1 kindje op de zoveel kinderen eraan overlijden,
en dat is natuurlijk zo, maar wat als het je eigen kind betreft?? denk dan dat je er wel in zal geloven dat inenten gevaarlijk kan zijn!!

de prik voor jonge meisjes zou idd voor onze meiden niet nodig moeten zijn, maar ook hierin is het een persoonlijke beslissing!
al zou ik het zelf niet doen omdat er nog te weinig over bekend is.

@ Loucom: ik lees ALTIJD eerst de bijsluiter! en als er iets inzit wat ik niet vertrouw, zoek ik een alternatief!
mijn kinderen zijn allergisch en dan wil je wel opletten!

ik lees altijd etiketten van etenswaren,
ook bij potjes groente en fruithapjes: fruithapje van peer, oke, veilig, peer kan geen kwaad, totdat je leest op het etiket: 50% peer.....en de andere 50%? de gekste dingen zitten erin!
tomaat mag pas vanaf 9 maanden gegeven worden, en waarom stoppen ze het dan in groentehapjes vanaf 4 maanden?
hetzelfde met vitamine-K: op basis van arachideolie=pindaolie, hoeveel kinderen zijn er allergisch voor pinda? genoeg!! je zal het je kindje maar geven en ze krijgen het er vreselijk benauwd van...of erger!

zo ook de inentingen: op basis van KIPPE-EIWIT, hoe halen ze het in hun hoofd??? m'n dochter is er allergisch voor, (met haar nog vele anderen!) was toen nog niet bekend, heb de prik gegeven en ze is ontzettend gaan kwakkelen met haar gezondheid en zat van top tot teen onder het eczeem tot ontstekingen toe...fijne prik!

Nee, de medische wereld kijkt daar niet naar, ze stoppen de gekste dingen in de medicijnen die niet eens nodig zijn...en mensen met allergie zijn vreemde mensen en zeuren...

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 19 mei 2010 08:44

J.A. schreef:
@ Loucom: ik lees ALTIJD eerst de bijsluiter! en als er iets inzit wat ik niet vertrouw, zoek ik een alternatief!

Okay als je allergisch bent vind ik het wel logisch als je het nakijkt, maar dan weet je ook waar je naar moet kijken.
Leef je droom.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 mei 2010 08:48

Welke vreselijke gevolgen? Wat is je onderbouwing?
De sociale economische omstandigheden van nu zijn wel even wat anders dan pakweg 100 jaar geleden..
Denk ook aan hygiëne, schoon drinkwater, etc.
Je kan de ziektes en complicaties van 50-100 jaar geleden niet echt vergelijken met nu toch?
Voordat ze met vaccins begonnen, was het al zoveel beter geworden door de betere omstandigheden.

In Japan hadden ze de minimumleeftijd voor vaccineren verhoogd naar 2 jaar,
en sindsdien is wiegendood en stuipen/toevallen bij baby's nagenoeg verdwenen... :-k

Ik raad dit boek echt bij iedereen aan die een kind heeft, of er gewoon meer over wilt weten.
Het staat vol met onderzoeken, feiten... Is wel handig voor als je bij het CB bent,
want hier zijn ze ook niet happig op mensen die niet klakkeloos alles aannemen.

Hier nog een website met meer informatie en nieuws over vaccinaties: http://www.meerwetenoverfreek.nl.
(Freek is overleden na een vaccinatie).
Laatst gewijzigd door AikonGirl op 19 mei 2010 10:35, 2 keer totaal gewijzigd.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 19 mei 2010 09:30

Loucom schreef:
J.A. schreef:

Okay als je allergisch bent vind ik het wel logisch als je het nakijkt, maar dan weet je ook waar je naar moet kijken.

En als je kindje 2 maanden is en allergisch is, maar doordat het alleen maar melk gekregen heeft, en je dit nog niet weet, en je laat je kindje toch inenten met die prik waar pinda en kippen-ei inzit?
en het kindje overlijd eraan?
of je geeft die druppeltjes omdat baby's dit altijd moeten krijgen in de 1ste week van hun leventje!! maar ze krijgen een allergische reactie met alle risico's vandien?

ze kunnen beter die allergenen eruit halen!

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 19 mei 2010 15:26

Helemaal mee eens J.A.
Niemand weet toch van te voren of hij/zij ergens allergisch op gaat reageren?!!

De ene stof kan de andere stof laten reageren.
Wij mogen in de zorg kinderen niet meer frequent baden in de Balneum. Waarom niet? Er is bewezen dat het vaak een pinda allergie veroorzaakt.
Dan durven de fabrikanten het wel toe te geven, maar o wee als we het gaan hebben over de entstoffen.

Vroeger waren er lang niet zoveel kinderen met koemelk, eiwit, en weet ik veel wat voor allergien allemaal nog meer dan tegenwoordig.
Sluit je ogen er niet voor, maar vraag je eens eerlijk af, hoe komt dat?
Gooi niet alles op de luchtvervuiling, het is bekend dat meerdere medicijnen uit de handel zijn genomen omdat de bijwerkingen dusdanig schadelijk waren voor de gezondheid, dat het onverantwoord is om ze nog langer te slikken.

Veel mensen laten hun dochters inenten voor b.m.halskanker. De effecten op langere termijn???
Wie kan ze vertellen???
Zijn we ook het verhaal van bijv. het DEShormoon al vergeten??!!
Nogmaals we dienen iets toe in het lichaam, wat geen lichaamseigenstoffen bevatten.
Ik denk dat het bij bijv. een CB al een heel ander verhaal kan worden, als iedereen echt eens heel kritisch gaat vragen om bijsluiters e.d.
Precies zoals J.A. het al verwoord, daar zitten ze echt niet op te wachten!

Maar nogmaals, ik wil niemand kwetsen met mijn mening. Het is en blijft een persoonlijk iets.

Terug naar “Archief”