Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor lammetje » 14 mei 2010 12:42

Schipje schreef: Prachtige namen hebben jouw kids trouwens, Lammetje!

dankje :wink:

Ik bedoel de slaapkamerdeuren hé, niet de buitendeur :) Want als je die alle twee open zet heb je de babyfoon niet direct meer nodig en heb je continu toch 'frisse' lucht in de kamer.
Maar als ze echt verkouden is gaat het daarvan niet meteen over.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 mei 2010 12:45

Leuk zo af en toe weer eens wat van je te lezen, Lammetje!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 mei 2010 12:48

lammetje schreef:
Schipje schreef: Prachtige namen hebben jouw kids trouwens, Lammetje!

dankje :wink:

Ik bedoel de slaapkamerdeuren hé, niet de buitendeur :) Want als je die alle twee open zet heb je de babyfoon niet direct meer nodig en heb je continu toch 'frisse' lucht in de kamer.
Maar als ze echt verkouden is gaat het daarvan niet meteen over.

jaja, ik had het ook over de slaapkamerdeuren :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 mei 2010 12:52

oke dan ist goed :)
tja wij hebben een alarmsysteempje en rolluiken dus hier komen ze niet zomaar binnen, er valt toch niks te halen en onze kinderen beginnen meteen zo hard te krijsen als ze een onbekende zien dat die meteen vertrokken is :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 14 mei 2010 15:57

Schipje schreef:Vannacht hier weer vreselijk hoesten ook weer 'horen' ademhalen door de babyfoon. Continue kokhalzen van het hoesten, ook ligt ze op d'r buik dat is nieuw.... het is elke keer maar een paar dagen en dn een paar dagen beter en dan begint het weer. Ik lucht goed, zorg dat ze niet in de buurt komt van rook, ga met haar bijna dagelijks naar buiten, ze eet gezond wel weinig, krijgt bv.... iemand nog tips? Ik ben nu bezig met kuurtje van vsm. Ik voel me zo> :(

Misschien moet ze aan de ventolin? (d.m.v puf)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 14 mei 2010 16:44

.
Laatst gewijzigd door liefje op 23 mei 2010 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 14 mei 2010 16:48

Leuk wat van je te horen lammetje, nu ik toch bezig zou ik zeggen..nu jij!! :mrgreen: incl. foto?

En natuurlijk mogen alle anderen ook fotoooooooo`s plaatsen.. :-({|=

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 14 mei 2010 19:14

leuke foto liefje :D echt lief.
ik zal ook weer is een fotootje plaatsen (als je er zo om vraagd :lol: )

Afbeelding

we zijn een weekje weg geweest en is hannah voor het eerst wezen zwemmen. na eerst een beetje wennen vond ze het super leuk :D
Afbeelding

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 14 mei 2010 20:33

Aaah die blik van haar!!!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 mei 2010 21:26

wat een leuke foto's TJ, liefie en jpc!
wat wordt hannah al weer groot zeg! en haar haar is een stuk lichter geworden ofniet?

nou oke dan, omdat je het zo lief vraagt liefie :mrgreen:

ze sjeest de hele kamer door achter haar 'rollator' :lol:
Laatst gewijzigd door vpk op 25 mei 2010 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 14 mei 2010 21:31

leuke foto's! ik zal ook ns een recente foto opzoeken van hier.

Femke, wat het slapen betreft kan ik je niet goed helpen. Vaak is het wel een fase die weer overgaat. Echter, Sophie wilde met 14 maanden niet meer slapen overdag. Heb het nog lange tijd stug geprobeerd en af en toe sliep ze wel, maar meestal was het drama. Helaas pindakaas voor mij dus :(

Schipje, komt het door een verstopt neusje? Want dan zou je water met zout kunnen proberen en/of een opengesneden ui naast haar bedje. Daar gaat de neus lekker van open.
Las ook iets over puffen met Ventolin. Sophie bleef echter ook altijd zo ernstig hoesten (vooral s nachts) en uiteindelijk bleek zij wel astma te hebben. Met puffers is het redelijk onder controle te houden. Dus als het lang aanhoudt even langs de huisarts. En anders gaat het vast vanzelf weer over, maar lastig is het wel!
Enne, Sophie is nu ruim 3,5 maar we doen de babyfoon ook nog niet weg hoor :oops: . t Is zowel voor haar als ons een geruststellend idee dat we elkaar kunnen horen.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 mei 2010 05:19

Jeepeecee! Wat een lekker meissie! Knap kindje!
vpk: wat leuk dat hier een moeder ziet met een dochter met bijna dezelfde leeftijd! Erg leuk en heel herkenbaar is deze foto! Schattig!

Liefje: misschien wel goed idee.

Als kinderen astma hebben (want het zit wel in fam.) hoesten ze dan altijd? Of kan het dan ook net als bij Lenthe zijn dat ze soms 3 dagen ernstig hoest en daarna weer (helemaal) niet?

Mensen, ik zal me nog eens verdiepen hoe ik die foto's moet plaatsen want de vorige keer snapte ik er niks van, maar ja, ik heb over het algemeen ook niet zoveel geduld om te kijken hoe het werkt:oops:
Erg leuk al die foto's! :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 mei 2010 07:19

neeh hier oook aan beide kanten zware astma! nou is ze echt wel benauwd dat mensen links en rechts aan mij vragen: heeft ze astma! tot nu toe geeft de ha wel eens aan dat ze wel een lichte vrom kan hebben van peuterastma, maar zolang het eenmaal zonder medicijnen goed te behappen is, ga ik niet puffen met haar aan de ventolin!
Probeer het zo lang het kan op te lossen met gewoon stomen en s nachts buiten in de koude lucht.

Hier trouwens wel ook een lichte vorm van eczeem, als ik haar maar in blijf smeren dan gaat het wel goed, maar zodra ik een paar keer vergeet begint het zo.

Schipje: ALs ik jou was zou ik gewoon eens een afspraak maken bij de ha en gewoon al ej vragen voorleggen! zij zijn tenslotte deskundige, dan kunnen ze meteen alles uitsluiten. Weet niet of ze nog hoest?? Hier werd er echt langer gehoest dan drie dagen, vijf of zes... voordat het eenmaal wta makkelijker werd, maar daarna begon het weer opnieuw.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 mei 2010 07:32

paprikameisje2 schreef:neeh hier oook aan beide kanten zware astma! nou is ze echt wel benauwd dat mensen links en rechts aan mij vragen: heeft ze astma! tot nu toe geeft de ha wel eens aan dat ze wel een lichte vrom kan hebben van peuterastma, maar zolang het eenmaal zonder medicijnen goed te behappen is, ga ik niet puffen met haar aan de ventolin!
Probeer het zo lang het kan op te lossen met gewoon stomen en s nachts buiten in de koude lucht.

Hier trouwens wel ook een lichte vorm van eczeem, als ik haar maar in blijf smeren dan gaat het wel goed, maar zodra ik een paar keer vergeet begint het zo.

Schipje: ALs ik jou was zou ik gewoon eens een afspraak maken bij de ha en gewoon al ej vragen voorleggen! zij zijn tenslotte deskundige, dan kunnen ze meteen alles uitsluiten. Weet niet of ze nog hoest?? Hier werd er echt langer gehoest dan drie dagen, vijf of zes... voordat het eenmaal wta makkelijker werd, maar daarna begon het weer opnieuw.

Ja ppm2, ik heb tegenwoordig een abbonnement bij de dokter :wink: Volgens haar/hem (zijn er twee) moeten we nog maar even aanzien.... dat hoor ik steeds.... Ze zij wel dat ze een vorm van astma KAN hebben omdat het ook in fam. zit maar dat hoeft niet, we meoten het dus maar in de gaten houden. Nu met haar afgesproken dat ik bij elke nieuwe verkoudheid bel zodat zij weet hoe vaak ze ziek is, dat wil ze weten i.v.m. mogelijk amandel probleem (ze heeft al 2x ab gehad en dat kan ook niet door blijven gaan). Ze willen steeds dat ik langskom maar als je dan steeds hoort: 'ik zie niks, kijk het nog even aan' dan bel ik liever gewoon.

's nachts buiten in de koude lucht??? helpt dat tegen hoesten? :?:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 mei 2010 08:27

ik heb ook een tijdje gehad dati k een abbo bij de ha had...

maar ik bent toen wel goed geholpen. Heb er een keer echt huilend gezeten en gezegd: als je nu niks doet laat ik mn kinderen hier, kun je zelf ondervinden wat het probleem is :oops: zat er toen helemaal doorheen en telkens werd er gezegd: kijk het nog maar even aan, hoort erbij, gaat vanzelf over.... etc nou niet dus :x
ging dan om een ander probleem maar je wordt dan wel eens eindelijk serieus genomen.

Hoe het hier gaat: prima! Meiden kunnen heel lief samen spelen, maar kunnen elkaar ook de tent uit vechten. Vind het wel leuk :mrgreen:
Sarah speelt sinds kort ook 'alleen' buiten met buurkinderen, ik loop om de 5 minuten even heen en weer :oops: maar het gaat goed!
Ze is nog steeds overdreven verlegen, maar de bekende mensen gaat nu gelukkig goed (was voorheen een drama).

Eva Lynn lijkt echt totaal niet op Sarah, qua uiterlijk en qua karakter. en dat is maar goed ook denk ik :mrgreen:
Ze is wel verlegen maar das meer schijn, ze is heel ondeugend en als de meiden ruzie hebben gaat ze krabbelen en slaan, Sarah laat dat allemaal gelaten over zich heen komen en vraagt dan: mama waarom dat eva lynn dat??

Sarah is zindelijk, poepen in de luier, plassen op de wc, snachts is ze wel droog maar meestal slapen we uit dus als we rond half 10 ons bed uit komen is het te lang en is ze toch nat. :) De woordenschat vond ik al heel groot, maar de uitspraak is nogniet helemaal goed dus we kunnen aan logopedie beginnen. Ik moet nog steeds een afspraak maken maar ik denk na de zomervakantie pas.
Eva Lynn kletst ook alhele verhalen maar das meer goed geluk. Ze kan overigens wel al 2 psalmen en 2 liedjes helemaal meezingen. :8>

Ze wegen nu 11 en 15 kilo :mrgreen: en hoe lang ze zijn, geen idee. Sarah heeft maat 98/104 en eefje zit in 92.

eefje:
Afbeelding

en saartje :mrgreen:
Afbeelding

Terug naar “Archief”