1 Petrus 3:19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vin

Berichtdoor Vin » 10 feb 2004 19:35

tkf schreef:Heren, nu even serieus, kan iemand nu nog wat over deze bijbeltekst zeggen? Ik bedank Napoleon voor zijn uitleg.

1 Petrus 3:19:
"In Denwelken Hij ook, henengaan zijnde, den geesten, die in de gevangenis zijn, gepredikt heeft."

Onze predikent kwam er niet uit.

groeten, tkf

Ik ben onder de indruk van je totale negeren van wat ik heb geschreven; jij komt er wel in 't leven. Je kunt minstens zeggen dat je het niet eens ben met wat ik zei, of dat het verwarrend overkomt.

Het stukje wat ik schreef gaat wel degelijk over die tekst. De SV heeft hier weinig accuraat vertaald, geen wonder dat je predikant er niet uitkomt als je dat regeltje onder z'n neus blijft wrijven.

Geen nood, ik zal onthouden om vragen van je te mijden.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 10 feb 2004 19:52

Vincent,

U had al wat geschreven, maar ik bedoelde wat anderen er van vinden. Er is hier sprake van ruis, sorry. Jij had je visie al gegeven, waarvoor dank!

tkf

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 10 feb 2004 20:05

Dag Vin,

JIJ: Maar je zult wel weer een one liner klaar hebben

Bedoel je zoiets:

Dat zei ik.

:)

Fons.

Vin

Berichtdoor Vin » 10 feb 2004 20:15

FonsV schreef:Dag Vin,

JIJ: Maar je zult wel weer een one liner klaar hebben

Bedoel je zoiets:

Dat zei ik.

Nee, ik bedoelde niet zoiets. Toen ik dat schreef was dat namelijk niet een slappe uitvlucht, zoals die van jou, maar volkomen naar waarheid. Je begreep totaal niet wat ik had geschreven, maar dat zul je vast allemaal expres verkeerd begrijpen. Dat is leuker, toch Fons?

Ik wil je wel vertellen dat het me steeds meer begint te amuseren hoe weinig je eigenlijk nog durft te beargumenteren zodra iemand je op je eigen kul aanspreekt. In ongeveer dezelfde mate als ik me er aan erger dat je superioriteitsgevoel je relativeringsvermogen overstijgt.
Laatst gewijzigd door Vin op 10 feb 2004 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Vin

Berichtdoor Vin » 10 feb 2004 20:17

tkf schreef:Vincent,

U had al wat geschreven, maar ik bedoelde wat anderen er van vinden. Er is hier sprake van ruis, sorry. Jij had je visie al gegeven, waarvoor dank!

tkf

Sorry dat ik je verkeerd begreep en conclusies trok tkf.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 10 feb 2004 20:20

tkf schreef:We gaan hier weer verder:

"In Denwelken Hij ook, henengaan zijnde, den geesten, die in de gevangenis zijn, gepredikt heeft."

groeten, tkf
Laatst gewijzigd door TKF op 11 feb 2004 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 10 feb 2004 21:00

Dag Vin,

JIJ: In ongeveer dezelfde mate als ik me er aan erger dat je superioriteitsgevoel...

:wink:

Fons.

Vin

Berichtdoor Vin » 10 feb 2004 22:45

FonsV schreef:Dag Vin,

JIJ: In ongeveer dezelfde mate als ik me er aan erger dat je superioriteitsgevoel...

:wink:

Fons.

Wat jammer nou dat ik daar mijn excuses voor heb aangeboden. Het geeft juist heel mooi het verschil aan tussen jou en mij. Ik ben niet te beroerd om terug te komen op mijn fouten, jij wel.

Als je nou nooit ergens over wilt discusseren, waarom begin je dan. Ga gewoon weg ofzo. Doe niet zo zwak. Je begint met stoer doen en vervolgens slinkt je betoog al vrij snel tot eigenwijs knipogen.

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 10 feb 2004 23:28

Dag Vin,

Wat jammer nou dat ik daar mijn excuses voor heb aangeboden.

Het zou eventueel kunnen zijn (want dat is ook een heel bekend figuur) dat jij je echt de meerdere voelt in deze relatie. Dan is het niet zo moeilijk om je excuus te maken. :)

Het geeft juist heel mooi het verschil aan tussen jou en mij. Ik ben niet te beroerd om terug te komen op mijn fouten, jij wel.

Wederom: jouw interpretatie en bewering. Toon jij nu eens aan waar ik te beroerd was om terug te komen op mijn fouten. Gewoon de teksten van mij aanhalen en laten zien waar ik de fout inging. Dus niet: jij denkt iets anders dan ik en dus is dat fout en dus kat ik je af alsof je de eerste de beste Jan Doedel bent! Alles natuurlijk weer 'scherts', maar daar ben ik dan niet zo gevoelig voor. :)

Als je nou nooit ergens over wilt discusseren, waarom begin je dan.

Het feit dat ik ergens over begin is voor mij een teken dat ik een discussie, maar dan wel over de zaak waarover ik het heb, niet uit de weg ga.

Ga gewoon weg ofzo. Doe niet zo zwak. Je begint met stoer doen en vervolgens slinkt je betoog al vrij snel tot eigenwijs knipogen.

Mijn vraag is nu: bestaat er een kans dat dit een hoogst persoonlijke indruk van jou is, die met de (mijn) werkelijkheid helemaal niets heeft uit te staan? Als dat het geval is zegt deze opmerking meer over jou dan over mij. Aan jou de keuze!

Groeten.

Fons.
Laatst gewijzigd door FonsV op 11 feb 2004 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 11 feb 2004 01:21

Jongens, laten we het bij het onderwerp houden. TKF heeft dit nu een paar keer gevraagd. Vanaf nu wordt alles verwijderd wat off topic is.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 11 feb 2004 08:17

tkf schreef:We gaan hier weer verder:

groeten, tkf

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 16 feb 2004 12:12

Wat moet ik hieronder verstaan?

1. Is Christus echt in de hel geweest? Onze predikant leert van niet. Hij heeft wel de pijnen gevoeld, maar echt in de hel is hij niet geweest. Waarom dan dit vers?
2. Bestaat er een gevangenis ergens onder de aarde of waar dan ook?

Kan iemand dit mij uitleggen?
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Zeeg
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zeeg » 16 feb 2004 13:44

Context: Het lijden van Christus als voorbeeld van het lijden van de gelovige.

Christus is heengegaan en heeft gepredikt tegen de geesten (bovenmenselijke, geestelijke wezens: demonen en engelen(Luc10:20, Hebr.1:14, Openb.1:4)) die ongehoorzaam zijn geweest. Deze geesten bovonden zich in de 'gevangenis', hier niet het dodenrijk, maar hun verblijfplaats. Het gebruikte woord is waarschijnlijk een synoniem van de 'abussos', afgrond, put.
abussos: Luk.8:31; Rom.10:7; Openb.9:1,2,11;20:1
gevangenis: Openb.20:7
Het komt er op neer dat alle schepselen hebben te horen gekregen dat Hij de dood heeft overwonnen.

Bron: StudieBijbel, CvB
Het geloof nu is een vaste grond van de dingen die men hoopt, en een bewijs van de zaken die men niet ziet. Hebreeën 11:1

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 19 feb 2004 12:19

dankjewel, zeeg!

Heeft iemand anders nog iets toe te voegen/aan te merken?
Laatst gewijzigd door TKF op 23 feb 2004 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 19 feb 2004 20:19

Ja, ik blijf mij toch afvragen wat Noach's dagen hiermee te maken hebben.
Het gaat over de geesten die toèn ongehoorzaam waren.
Want niet alle ongehoorzame geesten zitten nu in een gevangenis, lijkt mij. Dan had Paulus Ef 6:12 niet behoeven te schrijven.
Maar hier :
Het komt er op neer dat alle schepselen hebben te horen gekregen dat Hij de dood heeft overwonnen.

ben ik het mee eens.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Terug naar “Archief”