Zwanger worden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger worden

Berichtdoor ajl » 29 apr 2010 07:20

klopt inderdaad. Ik ben zelf 4 weken voor conceptie begonnen met het slikken van foliumzuur ( in de laatste pilmaand al begonnen). Op het moment dat ik wist dat ik zwanger was, ben ik zwangerschapsvitaminen gaan slikken. Daar zit een verhoogde dosis foliumzuur is, maar ook extra vitamine B tegen vermoeidheid en extra ijzer. Die vitamines heb ik mn hele zwangerschap en de eerste weken na de bevalling nog geslikt.

Alcohol gebruik ik helemaal niet tijdens mn zwangerschap ( althans vanaf het moment dat ik het weet), heb zelfs al moeite met een kersenbonbon. Er gaan nu geluiden op dat elk glas/alcoholgebruik al schade aanricht bij het ongeboren kind. Het kind krijgt het alcohol namelijk meerdere malen binnen en kan het niet afbreken, omdat de lever nog niet goed werkt. Dat risico wil ik echt niet lopen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 apr 2010 07:37

Grappig dat ongeveer iedereen dezelfde verhalen heeft. Ik leef gezond, slik foliumzuur, heb sowieso nog nooit gerookt en drink héééél af en toe een glas wijn ofzo. Verder hou ik mijn cyclus alleen bij om te voorspellen wanneer ik weer ongesteld moet worden (of juist niet natuurlijk 8) )... dat er een eisprong aankomt, laat mijn lichaam me wel weten, dus sindsdien ik dat had gemerkt (en later dan ook de eisprong zelf voelde), laat ik dat volledig aan mijn lichaam over. (eigenlijk heel mooi: dat je merkt dat je lichaam nou eenmaal zo geschapen is)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 apr 2010 07:41

Het schijnt dat het libido van de vrouw ook stijgt rond haar vruchtbare periode. Dus eigenlijk hoef je je eigen eisprong niet eens in de gaten te houden. Dat regelt het lichaam zelf al :wink:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 apr 2010 07:44

ja, dat bedoel ik, wou het alleen niet zo duidelijk zeggen :oops: :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 apr 2010 07:46

haha :lol: ....ik dacht eigenlijk dat jij doelde op buikpijn of iets dergelijks.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 apr 2010 09:23

[quote="ajl"]haha :lol: ....ik dacht eigenlijk dat jij doelde op buikpijn of iets dergelijks.[/quote]

ja, dat heb ik ook, maar vooral ook dat andere :lol:

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 29 apr 2010 09:39

ajl schreef:Het schijnt dat het libido van de vrouw ook stijgt rond haar vruchtbare periode. Dus eigenlijk hoef je je eigen eisprong niet eens in de gaten te houden. Dat regelt het lichaam zelf al :wink:

Gewoon benoemen, waarom ook niet?
Het is nu eenmaal zo in ons geschapen.. zo lang het libido niet te hoog wordt... is er niks aan de hand :wink:
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 29 apr 2010 17:15

Ik slikte foliumzuur op het moment dat ik wist dat ik zwanger wilde worden, en bleef het na de geboorte van mijn dochter 4 maand gebruiken.
Nu slik ik vanaf september, tot ik zwanger ben en dan nog weer 4 maand.

Eisprong verhaal gaat niet bij iedereen op, en binnen paar weken weten dat je zwanger bent ook niet. (bij mijn niet). Maar goed, houdt van af en toe een wijntje en zal dat niet laten staan, tot ik weet dat ik zwanger ben.
Time flies when you have none!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 30 apr 2010 18:40

Hier werkt het helaas niet zo dat net voor en tijdens de ovulatie het libido stijgt...
Juist op andere momenten...

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 30 apr 2010 22:11

](*,) balen.. :lol:
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 01 mei 2010 07:31

:mrgreen: ja, om verschillende redenen...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 mei 2010 11:25

hier ook foliumzuur, alleen pas vanaf het moment dat ik zwanger was. Overigens blijf ik mutivit slikken ivm borstvoeding, dus na de tijd slik ik ook gewoon nog de multipillen.

TIs toch ook zo dat foliumzuur ervoor zorgt dat het ijer bete wrodt opgenomen ofzo?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 01 mei 2010 20:01

Ik dacht dat vitamine C daarvoor zorgde. Foliumzuur is vitamine B, dacht ik.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 mei 2010 21:23

Leuk, dit topic!
Ik ben foliumzuur gaan slikken toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, ik had er niet op gerekend, wij bereiden ons juist voor op 'de medische molen' waar veel mensen het over hebben omdat ik het eerste onderzoek zou krijgen waardoor mijn menstruatieproblemen door ontstaan. Maar een week daarvoor bleek ik zwanger, dat was echt een verrassing! Verder heb ik niet meer gerookt en alcohol drink ik een paar keer per jaar en toen ik hoogzwanger was heb ik echt wel een wijntje op. Nu ik borstvoeding geef ook trouwens, na drie uur is het uit je voeding.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 01 mei 2010 21:37

Schipje schreef:Leuk, dit topic!
Ik ben foliumzuur gaan slikken toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, ik had er niet op gerekend, wij bereiden ons juist voor op 'de medische molen' waar veel mensen het over hebben omdat ik het eerste onderzoek zou krijgen waardoor mijn menstruatieproblemen door ontstaan. Maar een week daarvoor bleek ik zwanger, dat was echt een verrassing! Verder heb ik niet meer gerookt en alcohol drink ik een paar keer per jaar en toen ik hoogzwanger was heb ik echt wel een wijntje op. Nu ik borstvoeding geef ook trouwens, na drie uur is het uit je voeding.

Ach misschien slaapt die kleine er ook wel goed van :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”