Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Schipje » 26 apr 2010 08:05

Wat een supergave foto's TJ!! Prachtig!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 apr 2010 08:44

MissF: gaat hij die kinderstoel dan niet 'haten' ? Omdat hij dan voor straf er in moet ? (ik weet het niet hoor.... ik roep maar wat 8) )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 26 apr 2010 10:49

Dat dacht ik dus ook..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 apr 2010 11:05

Tot nu toe niet. Hij lijkt het verschil tussen zitten als straf en zitten om te eten wel door te hebben. Sowieso zet ik hem zonder iets te zeggen erin als het voor straf is, en als we gaan eten zingen we liedjes, kletsen we enzo.
Maar je moet wat. Ik zou een stoeltje op de gang ook ideaal vinden, maar no way dat hij daarop blijft zitten ;) En de box hebben we opgeruimd. Dus de kinderstoel is het enige waar hij ook in blijft zitten.
Gelukkig zijn er maar een paar dingen die hij echt niet mag en waarvoor hij dus in de kindertsoel terecht kan komen hoor ;) Want dingen die geen gevaar voor hem zijn of waar iets niet echt kapot van gaat negeer ik gewoon, zoals schreeuwen, jammeren en gillen, dan houdt het ook wel op vanzelf. Maar dingen als in de vensterbank lopen en over de rugleuning van papa's stoel klimmen (met als gevolg bijna met hoofd naar beneden naar beneden vallen) mag gewoon niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 apr 2010 12:02

hier gaat julia dus zonder pardon naar de bijkeuken. Nu vind ik eht minder erg, maar in de iwnter is het daar best wel frisjes. Ze weet meteen waar ze aan toe was, ivm een opstapje kon ze niet bij de klink, maar inmiddels is ze gegroeid en kan ze zichzelf weer 'bevrijden' vaak weet ze dan wel genoeg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2010 12:13

Is jullie bijkeuken helemaal leeg dan? Want Michael zou me daar toch een partij huishouden ;) Hier moet hij 2 minuten in de hoek, waarbij ik min of meer voor hem moet staan omdat hij anders wegrent. Ik zeg verder niets, blijf gewoon met mijn rug naar hem toe voor 'm staan. Na 2 minuten vertel ik hem waarom hij in de hoek moest (alsof hij dat niet weet ;) :roll: ) en dan moet hij sorry zeggen tegen papa of mama of de poes...ligt eraan tegen wie de overtreding was.
Papa is deze week en volgende week kamperen maar komt in het weekend thuis. We gingen hem vanochtend vroeg op de basis afzetten en omdat het zo vroeg was, had Michael zijn pyama nog aan. Normaal gesproken heeft hij alleen zijn pyama aan in de auto als we midden in de nacht op vakantie gaan dus hij zat al vrolijk vliegtuig geluiden te maken en hard 'Byeeee Zeus (de poes)' te roepen :mrgreen:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 26 apr 2010 12:22

Onze jongste had er ook zo'n handje van op vooral tijdens het eten keihard te gaan gillen. Als ze dan na een paar keer waarschuwen niet stil werd legden we d'r gewoon even op bed. Dan ging ze altijd helemaal door het lint, maar konden we wel even gewoon eten en met onze oudste praten. Na klein poosje gingen we dan weer naar boven en dan was het ook direct over. Deze periode heeft gelukkig maar kort geduurd.

@Schipje: ik zorg altijd dat ik rijstewafels oid bij me heb als ik met de buggy weg ben. Als ze daardoor lekker rustig in de buggy blijft zitten is het toch goed? Of wilde jij geen rijstewafel geven omdat je vond dat ze echt moest gaan slapen? Ikzelf ben er inmiddels wel achter dat ze dus echt níet gaan slapen als ik het wil! Dan geef ik nog maar eens een extra wafeltje in de hoop dat ze later in slaap valt. :-oo

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 apr 2010 12:28

hier de regel: in de winkel mag ze uit de buggy, vooral bij lang winkelen. Ik ben van gemak dat onze uk nergens aankomt en dan ook bij mama blijft, uit angst dat het lijntje tussen mama en uk weg is. Als we buiten zijn in de winkel klimt ze er zelf al weer in. Overignes ook altijd drinken en een koekje mee! anders ff naar de hema voro een zak rozijntjes oid.

in de bijkeuken staat alleen een wasmachine en de wc is daar. Ze is altijd zooo verdrietig als ze 'straf' heeft dat ze altijd blijft zitten waar ze zit en dikke krokodilletranen huilt :( Dus... ik kan altijd rustig haar daar laten zitten.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 26 apr 2010 13:34

Ik negeer hier ook als ze gilt. En ook inderdaad twee keer waarschuwen anders minuut op de gang. Ik kies niet voor box of kinderstoel omdat ik niet wil dat een speel- of eetplek een strafplek wordt.

En eten in de wagen: als ik een uurtje of zo weg ga doe ik het niet. Ik zorg dat ze van te voren iets gegeten of gedronken heeft. Gaan we langer weg dan ga ik ergens zitten en krijgt ze iets te eten of drinken buiten de kinderwagen/buggy. Voor mijn gevoel ga je anders krijgen dat ze gillen, hap eten, even rustig, gillen, hap eten enz. En ik geef thuis eten en drinken op vaste tijden, dus ook in de stad.

Ik geef ook nooit de speen, tenzij het slaaptijd is. Thuis slaapt ze ook met speentje dus vind ik dat dat in de kinderwagen ook mag. Anders is het niet reeel.

enne Schipje.. ik schaam me ook wel eens hoor in de stad. Til je haar uit haar fietszitje in de buggy en wil ze er niet in. Overstrekken met die handel. Dus even een knikje maken zodat ze niet meer tegen kan werken en vast maken in de buggy. Maar ik denk wel dat ik het met een rood hoofd doe :-oo
Maar ons dametje onthoud alles dus daarom probeer ik wel consequent te zijn. (had haar mama vroeger ook heeeeel erg nodig :mrgreen: )

@ Haai en TJ: lief, mooi, leuk!!!
Time flies when you have none!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 apr 2010 14:35

Hier een periode waarin ze heel goed luistert en gehoorzaamt. :shock:

Tijdje geleden kreeg ze wel váák straf, omdat ze gewoon niet naar ons luisterde,
maar afgelopen weken heeft ze niet eens meer straf gehad.

Heel gezellig dus.. hopelijk blijft het nog even zo.. :puh:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2010 19:19

AikonGirl schreef:Hier een periode waarin ze heel goed luistert en gehoorzaamt. :shock:

Tijdje geleden kreeg ze wel váák straf, omdat ze gewoon niet naar ons luisterde,

Leuk! Michael heeft duidelijk goede en slechte dagen. En daar kun je eigenlijk geen pijl op trekken. Want ondanks dat hij heel erg last heeft van doorkomende kiesjes, is hij heel gezellig en lief vandaag. Terwijl hij bv volgende week lichamelijk weer helemaal top kan zijn en ieder kwartier in de hoek zit uhhh-smile

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 apr 2010 19:32

LauraC schreef:
AikonGirl schreef:Hier een periode waarin ze heel goed luistert en gehoorzaamt. :shock:

Leuk! Michael heeft duidelijk goede en slechte dagen. En daar kun je eigenlijk geen pijl op trekken. Want ondanks dat hij heel erg last heeft van doorkomende kiesjes, is hij heel gezellig en lief vandaag. Terwijl hij bv volgende week lichamelijk weer helemaal top kan zijn en ieder kwartier in de hoek zit uhhh-smile

nu je het hebt over kiesjes... moeten er nu ongeveer weer komen dan? Niet dat ze vervelend is, maar zat eht me eens af te vragen wanneer de rest nou eens kwam. k weet inmiddels dat er met een jaar of 6 ook weer eentje bijkomt? en dan de verstandskiezen nog?

Hier ook weinig straf, afleiden werkt vaak super. gegil wordt hier genegeerd of gewoon rustig gezegd als ze met dat gegil iets wil bereiken: dat moet je even vragen! en als ze het vraagt is het klaar.
Alleen naar bed toe.. heeelemaal verdrietig... mama.... juja hoeffe niet slapen hé! nee hé... me moederhart :(

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 apr 2010 20:06

Kiezen. Wanneer groeit dat dan en hoe weet je of je kind ze allemaal al heeft. Ik heb er nooit over nagedacht. Kindlief kwam met gebit. Dacht ik. Tot vandaag dan. Of zou hij gewoon alles al hebben?Huh. Ik heb hier nog nooit over nagedacht!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2010 20:09

Normaal is alles door met 2 1/2 jaar. De tandarts zei een maand geleden dat Michael alleen de achterste kiezen linksonder en rechtsboven nog miste...die komen nu dus door.
@Galateia: anders kijk je toch even op internet hoeveel tandjes en kiesjes Samuel zou moeten hebben en dan tel je ze...als hij z'n mond open wil doen tenminste.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 apr 2010 20:11

Manlief zit naast me op de bank en zegt ineens, dat kindlief aan de ene kant maar 2 kiezen heeft aan de bovenkant. 2 voortanden, 2 snijtanden, dan een kleine kies en dan nog 2 grote kiezen. Aan de andere kant dus maar 1 grote kies.

Hey, moet mijn kind dus nog een kies krijgen. Of meer? Huh? Waarom weet ik dat nou weer niet? :-k

Ik ga morgen zijn mond eens bekijken :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”