Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Re: Kinderwens

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 apr 2010 15:36

Over adoptie, dat is iets waar wij allebei niets mee hebben.
Hebben het daar eerder al over gehad en wij hebben daar geen gevoel voor.
Vind het daarom wel heel knap als stellen al heel snel overtuigd zijn te willen adopteren tzt!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 apr 2010 15:47

Tuinfluiter schreef:Over adoptie, dat is iets waar wij allebei niets mee hebben.
Hebben het daar eerder al over gehad en wij hebben daar geen gevoel voor.
Vind het daarom wel heel knap als stellen al heel snel overtuigd zijn te willen adopteren tzt!

Bij ons is adoptie ook geen optie. (Hé, dat rijmt... 8) ) Wij zouden dan ook eerder voor pleegkinderen gaan.
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 23 apr 2010 16:40

AG: hè wat een teleurstelling weer... hopelijk wordt het meer duidelijk na jullie bezoek aan de gyn. sterkte!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2010 17:04

schelpje3 schreef:Tja, ik sprak gisteren iemand die zei beslist geen kinderen te willen. "Ze hadden zo'n leuk leven nu." :? Onze oudste werd binnen een jaar na ons huwelijk geboren. Toen gebeurde er jaaaaren niks. Dus dan krijg je wel opmerkingen. Wil je niet meer ? DAAR gaat men dan eigenlijk van uit. Je hebt er eentje, dus de 2e moet dan ook kunnen komen. Nee dus. Uiteindelijk werd ik 4 x zwanger, waarvan 2 vroegtijdig werden afgebroken. Om misverstand te voorkomen, in de 12e week ging het mis. Mijn vriendin kreeg probleemlos 2 kinderen en de zeer gewenste 3e kwam maar niet. Uiteindelijk toch wel, spontaan !

Respecteer dit ook gewoon.

Je hebt ook mensen die geen kinderen willen. Dat is ook goed.

Maar er zijn ook mensen met een kinderwens.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 apr 2010 17:26

Evelien schreef:
schelpje3 schreef:Tja, ik sprak gisteren iemand die zei beslist geen kinderen te willen. "Ze hadden zo'n leuk leven nu." :? Onze oudste werd binnen een jaar na ons huwelijk geboren. Toen gebeurde er jaaaaren niks. Dus dan krijg je wel opmerkingen. Wil je niet meer ? DAAR gaat men dan eigenlijk van uit. Je hebt er eentje, dus de 2e moet dan ook kunnen komen. Nee dus. Uiteindelijk werd ik 4 x zwanger, waarvan 2 vroegtijdig werden afgebroken. Om misverstand te voorkomen, in de 12e week ging het mis. Mijn vriendin kreeg probleemlos 2 kinderen en de zeer gewenste 3e kwam maar niet. Uiteindelijk toch wel, spontaan !

Respecteer dit ook gewoon.

Je hebt ook mensen die geen kinderen willen. Dat is ook goed.

Maar er zijn ook mensen met een kinderwens.

Helemaal mee eens!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 23 apr 2010 20:08

Evelien schreef:De stap naar een HA vindt ik voor mij zelf toch ook wel een hele grote stap, het zou bij mij weleens een behoorlijke hoge drempel worden.

Meiden ook heel veel sterkte.

@Saartje, hoe gaat het nu met jullie?

Hoi,
opzich moet ik eerlijk zeggen dat het best goed gaat, echt waar. Het vliegt ons op sommige momenten verschrikkelijk aan, maar ik ben zelf heel erg op zoek naar dingen die me helpen om positief te blijven. Ik wil niet in de put raken, en dat is m'n karakter ook niet snel, gelukkig in dit geval. We ondervinden erg veel meeleven en dat doet ook erg goed! Ik ben nog steeds blij dat we de stap hebben genomen om naar de HA te gaan. Ik wil dan op een gegeven moment ook gewoon weten waar ik aantoe ben. Mijn man is soms meer van het afwachten, maar in dit geval wilde hij het ook.
Ik werk met kinderen, en kom de meest bizarre situaties tegen (ouders in gevangenis etc.) maar m'n werk helpt me enorm. Dit forum werkt wel als een soort lotgenotencontact;-)

AG: wat ontzettend moeilijk voor jullie zeg! Ik wens jullie heel veel sterkte!
Psalm 25:2 (ber.)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2010 20:23

Daphne schreef:Bij ons is adoptie ook geen optie.

Waarom niet?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 apr 2010 20:42

Ikzelf zou er op zich wel voor voelen, maar mijn man wil dit absoluut niet. Hij denkt, dat een adoptiekindje nooit als 'eigen' zal voelen.
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 apr 2010 20:52

Daphne schreef:Ikzelf zou er op zich wel voor voelen, maar mijn man wil dit absoluut niet. Hij denkt, dat een adoptiekindje nooit als 'eigen' zal voelen.

Tsja....ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar als je zo'n kindje na lang wachten eenmaal ziet, dan is het meteen helemaal van jou...toch, Galateia ;)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 23 apr 2010 20:53

Ach, AG en man, wat een naar bericht! Hopelijk kan de gynaecoloog meer vertellen.... Ik wens jullie veel sterkte!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2010 21:18

Maar respecteer elkaar wel.

Ik durf soms haast niet te vertellen dat adoptie bij ons ook niet de keuze is. :oops:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 apr 2010 21:21

Dat snap ik, Evelien, ik herken het wel. Sommigen in mijn omgeving kunnen ook zo makkelijk zeggen: "Ach, als het allemaal niet zo makkelijk gaat, dan adopteer je toch 'gewoon' een kind!"
Afbeelding

*Annette*
Majoor
Majoor

Kinderwens

Berichtdoor *Annette* » 23 apr 2010 21:27

Zo heeft de één hierin z'n 'gave' en de ander weer op iets heel anders. Het is niet voor iedereen weggelegd om (pleeg/adoptie)ouder te worden...

Heftig hoor AG en man! Hopelijk kan de gyn. wat voor jullie betekenen of duidelijkheid geven. Veel sterkte verder!
Wat de toekomst brengen moge........

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2010 21:38

Evelien schreef:Maar respecteer elkaar wel.

Uhm, mijn vraag was ook helemaal niet respectloos bedoeld. Ik ben alleen altijd heel erg benieuwd wat er achter schuilt.

@LauraC; ja, zo'n kindje is pats-boem per direct helemaal je eigen kindje. Geen seconde heeft het hier vreemd gevoeld. Maar ja, ik ben bevooroordeeld (of moet ik zeggen: bevoorrecht? :wink: )

Ik blijf alleen wel altijd zeggen, dat ik in Nigeria zoveel kindjes gezien heb, die echt wachten op een papa & mama. Kindjes, allemaal zo mooi en zo puur en zo verlangend naar de liefde van een gezin. Nooit vergeet ik dat meisje aan mijn arm "Do you wanna be my mommy?"

Adopteren doe je nooit zomaar, of 'even'. Adopteren is een slopend proces en daar groei je in. Ik vind alleen wel - en dat is dus echt heel persoonlijk en niet respectloos bedoeld - dat sommigen mensen te grote nadruk leggen op die bloedband. Elk kindje is uniek, een eigen persoontje, mooi en perfect geschapen door onze Vader, die wij allen gemeenschappelijk hebben. Op het aankomstkaartje van onze zoon hebben wij dan ook het volgende lied toegevoegd om dit gevoel een beetje weer te geven:

U maakt ons één
U bracht ons tezamen
Wij eren en aanbidden U

Wordt Uw wil gedaan
Dan bindt dat ons saam
Iedereen zal deel zijn
van Uw gezin

En nee, ik zit hier niemand over te halen. Ik deel alleen een gevoel. Graag ook respect daarvoor :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2010 21:54

Ik doelde ook niet op jou. Absoluut niet. Het was gewoon in het algemeen.

En ik heb ook absoluut respect voor mensen met adoptie kinderen. Mij zul je daar ook geen negatief woord over horen.

Maar er wordt wel binnen mijn fam. verwacht dat als je geen kinderen kunt krijgen dat je automatisch kinderen adopteerd.

Maar ik wil ieder zijn of haar mening ook respecteren, of je kinderen adopteerd, wel of geen kinderwens ... !

8>)

Terug naar “Archief”