Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Schipje » 13 apr 2010 21:42

Tja, dat is het gewoon Mirjan... ik ben echt a-creatief en stel zulke klusjes dan ook jaaaren uit :-oo

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 14 apr 2010 08:04

Ik heb van Joëlle nu 2 fotoboeken met gewone foto's en 1 digitaal boekje. Toen ze geboren is kregen we van het ziekenhuis een tasje en daar zat een bon in voor een fotoboekje (klein formaat).

Wie heeft er wel eens foto's laten maken van de bon die je krijgt in de doos van Prenatal (geloof ik)? Die kun je laten maken bij de V&D en dan krijg je 1 foto gratis. De andere die ze maken zijn loeiduur en allemaal groot formaat, dus daar kun je niks mee (als alleen je hele huis vol hangen, maar ze passen niet in een fotoboek en daardoor vind ik het al niet leuk meer). Ik wil eigenlijk alleen die gratis foto hebben :oops: , maar is dat gek?

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 14 apr 2010 08:12

m'n schoonzus heeft het bij de supermarkt laten doen, en het zijn eht hele lieve en leuke foto's geworden!
Ze heeft er, bij mijn weten, 1 op A4 formaat, 3 of 4 op A5 formaat (ook voor de opa's en oma's enzo ;-) ) en nog 3 op 'normale ' foto-grootte!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 apr 2010 08:41

@Lidia, ik heb het ook in de supermakt laten doen, voor de tweede keer. Is het zelfde idee als bij V en D. Ik moet wel zeggen dat ik de gratis foto allebei de jaren niet leuk vond. En dat is best jammer. Die van vorig jaar waren allemaal niet leuk (al heb ik er wel voor beide oma's 1 genomen voor aan hun muur, dat wilden ze graag). Die van dit jaar waren bijna allemaal geweldig, daarom heb ik er toch voor beide oma's weer 1 gedaan. En het is idd best duur, maar ach, vast voor moederdag ;)
En die gratis foto is er gewoon 1, die kun je niet uitkiezen ofzo, dus de kans zit er dik in dat je een ander toch leuker vind, en die alsnog neemt ;)
Maar je kunt wel alleen de gartis foto nemen hoor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 apr 2010 09:38

ik wou op de 'ouderwetse' manier een fotoboek maken, maar hier liggen ongeveer 350 foto's te wachten om ingeplakt te worden :oops:
heb wel een ikkeboek bijgehouden van wat ze wanneer ging doen en daar al enkele foto's bijgeplakt maar verder moet ik nog beginnen...
maar vind gewoon plakken leuker dan digitaal. (ben daar ook niet zo'n held in, wilde één keer een boek maken, toen ie bijna af was kon ik em niet meer openen.. vanaf toen ook nooit meer geprobeerd..)

vorige week een fietstoeltje gekocht en gisteren voor het eerst met emmabeth gefietst. madam vond het geweldig!
echt leuk is dat zeg.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 14 apr 2010 09:47

Nostalgisch, nostalgisch... als die kinderen over 40 jaar hun digitale fotoboekje bekijken vinden ze dat waarschijnlijk ook weer nostalgisch ;)
Mijn zus maakt ook voor alle kids ieder jaar 1 boekje. Dat is wel even werk, maar erg leuk!
Nou is zij wel erg gestructureerd qua omgaan met foto's. Ze maken er (uiteraard) veel, maar ze maakt altijd gelijk een mapje met de mooiste per gebeurtenis/kind. Dat scheelt al een hoop denk ik.

Wij gaan met trouwfoto's ook een digitaal album doen. Daar kan zoveel meer mee!
Maargoed, dit gaat een beetje offtopic, meer over foto's dan over kids.
pobody's nerfect

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 apr 2010 11:40

Lidia schreef:Ik heb van Joëlle nu 2 fotoboeken met gewone foto's en 1 digitaal boekje. Toen ze geboren is kregen we van het ziekenhuis een tasje en daar zat een bon in voor een fotoboekje (klein formaat).

Wie heeft er wel eens foto's laten maken van de bon die je krijgt in de doos van Prenatal (geloof ik)? Die kun je laten maken bij de V&D en dan krijg je 1 foto gratis. De andere die ze maken zijn loeiduur en allemaal groot formaat, dus daar kun je niks mee (als alleen je hele huis vol hangen, maar ze passen niet in een fotoboek en daardoor vind ik het al niet leuk meer). Ik wil eigenlijk alleen die gratis foto hebben :oops: , maar is dat gek?

Lidia, vorig jaar hebben wij als zussen met zo'n actie meegedaan. We dachten: dan hebben we een hele mooie professionele foto met alle nichtjes en neefjes voor opa en oma (die waren 35 jr married) en nog gratis ook en dan kunnen we een mooie (duurdere) lijst erbij kopen.

Nou, wat een stinkers, werkelijk de allerlelijkste, scheefste foto die er was hadden ze als 'gratis' foto uitgekozen (je mag niet zelf kiezen, nu snap ik waarom). Dus toen hebben we uiteindelijk allemaal alsnog geld betaald om toch die ene mooie foto te kopen die in het grootste formaat was en we wilden natuurlijk ook een lijst erbij geven. Ik vond dit echt geniepig (en word gewoon weer boos nu ik het er over heb), dus ik raad het je echt af. (ik was toen nog zwanger dus misschien ook de chagerijnigheidshormoontjes die toen heen en weer raasden! :wink: )

Maar wie weet heeft een ander geluk gehad en hadden ze wel een mooie foto uitgezocht.

Op zich geeft het natuurlijk niet om geld te betalen voor een mooie foto, maar de manier waarop: 'o, wat leuk, en het is helemaal gratis!' zaten die vrouwen... en ondertussen de lelijkste uitkiezen waar zelfs een kindje hard op huilde, het was de enigste met een huilend kind.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 14 apr 2010 14:50

Bedankt voor alle goeie tips!
Ik heb het al wel een keer gedaan met Joëlle en toen liet de fotograaf me op haar fototoestel de foto zien die gratis zou zijn. Ik mocht nog kiezen uit twee foto's, die gewoon klik-klik achter elkaar gemaakt waren, dus er zat niet veel verschil tussen. En je weet, als je naar de foto's komt kijken een paar weken later, toch niet meer welke je gekozen had.
Maar toen zei ze wel, tussen de foto's door, dat het eigenlijk helemaal niet rendabel was, al die foto's maken en er dan ook nog eentje gratis te moeten geven. Met andere woorden: koop er maar lekker veel. Nou, niet dus. Die ene die we gratis kregen past net in het fotoboek en we hebben er nog twee voor om op te hangen.
Maar ik vroeg me gewoon af, of je ook alleen die gratis foto op kon gaan halen en dan gewoon zeggen: verder hoef ik ze niet... Ik hoorde pas van iemand die dat gedaan had en die werd wel een beetje... boos... aangekeken (nog netjes gezegd). Als ik de prijzen van die foto's zie, dan hoef ik ze al niet meer, hoe leuk ze ook zijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 apr 2010 15:10

Het mag wel hoor, alleen de gratis foto ophalen. Als ze boos kijken, jammer dan :)
Ik vind de foto's wel echt heel mooi. Ik had 2 best grote voor 16 euro per stuk. Terwijl we een poos geleden een fotosessie hebben gedaan bij een gewone fotograaf en dan betaal je al belachelijk veel voor alleen het maken van de foto's. Dus die 16 per stuk vind ik dan wel weer meevallen. Niet voor mezelf hoor, ik hang toch geen foto's aan de muur, en voor in zijn album vind ik het idd te duur. Maar de oma's hangen hem echt op, dan vind ik het wel weer waard.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 apr 2010 18:05

Ik doe het hier ook 4 keer per jaar. Heb ik in totaal voor 10 euro vier mooie portret foto's.
en voor echte reportages ga ik liever naar een 'echte' fotograaf.

Wanneer ik mijn digifoto's op de laptop zet maak ik direct een mapje aan met naam en datum. Dit per maand.
Daarna zoek ik direct de mooiste uit die ik in een afdruk mapje zet.
Kost iedere keer weinig tijd en anders ben je daarna heel lang bezig.
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 apr 2010 21:46

Wij hebben ook pas weer bij VenD foto's laten maken, en alleen de gratis foto genomen :wink: Deden ze helemaal niet raar over. Ik laat 'em dan wel altijd door manlief ophalen, ik kan zelf de verleiding anders niet weerstaan om toch nog wat te nemen.
Ik moet de foto binnenkort nog even inscannen (laat hem dan in kleiner formaat afdrukken voor opa's en oma's), en zal hem hier dan ook laten zien. Ik vind hem erg leuk geworden :D We mochten op de camera meekijken of we hem goed vonden, trouwens.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 15 apr 2010 07:33

Zoontje Matthias van elsb wordt vandaag in het UMC st. Radboud geopereerd aan zijn craniosynostose. Laten we voor hem en zijn ouders bidden!!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 apr 2010 08:53

Mooi dat je deze oproep doet Lenny!
Wil je mij wel even bijspijkeren? :wink: wat is craniosynostose, wie is Matthias, en is zo'n operatie gevaarlijk?
Groetjes

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 15 apr 2010 08:58

Gekopieerd uit het vorige deeltje.

Met Matthias gaat het erg goed, maar we hebben wel onze zorgen over hem.
Vanmorgen zijn we in het UMC Radboud in Nijmegen geweest bij een kinderneurochirurg.
Bij Matthias is namelijk de voorste schedelnaad die van de fontanel tot aan de neus loopt over het voorhoofd al dichtgegroeid. Dit is niet normaal, Matthias heeft daardoor een wat puntig voorhoofd met aan de zijkanten en deuk.
Hij zal hieraan geopereerd moeten worden. Dit was best even een tegenvaller voor ons.
Dit zal gebeuren als hij rond de 9 a 10 maanden oud is. Hij is nu ruim 7 maanden.
Het is een zware operatie die ongeveer 5 uur duurt. Hij krijgt dan een snee van oor tot oor. Daarna zal hij ongeveer een week in het ziekenhuis moeten blijven, waarvan als alles goed gaat de eerste dag op de ic.
Best een heftig idee, temeer omdat we een 'gezond' kind hebben, hij is niet lichamelijk ziek ofzo. Maar als ze er niets aan doen, zal hij op langere termijn wel klachten krijgen. Ten eerste een cosmetisch 'probleem' (denk aan pesten op school etc), hij krijgt daardoor nl een 'vreemd' gezicht, ten tweede kan hij oogproblemen krijgen bijv scheel zien etc, en hij kan spraak-en taalproblemen krijgen zoals dyslectie etc
Dus wel een reden om er wat aan te doen.
Er worden per jaar maar 20 kinderen hiermee geboren. Heeft iemand er wel eens eerder van gehoord?
Gelukkig heeft Matthias zelf niets in de gaten, dat is wel een voordeel, hij kan er zelf niet over in zitten of wat dan ook.
Het lijkt zelfs wel of hij nog vrolijker en nog meer lacht vandaag dan anders. Net of hij wil zeggen: Kom op, het komt best goed met mij.
Als ik eraan denk dat ik hem straks achter moet laten voor die operatie, dan breekt m'n hart bijna, daar moet ik echt nog niet aan denken, zou liever zelf die operatie ondergaan, maar ja, dat kan niet.
We gaan as vrijdag eerst maar eens een weekje lekker op vakantie...daar zijn we wel aan toe!

Gekopieerd uit het vorige deeltje!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 15 apr 2010 09:01

Heel veel sterkte, kracht en geduld toegewenst Matthias, Elsb en man!
We hopen en bidden dat de operatie goed mag verlopen, en dat het resultaat verbeterd mag zijn.

Terug naar “Archief”