Gereformeerde Gemeenten:
Beroepen te Vlaardingen (vacant sinds vertrek ds. C.J. Meeuse in 1997): ds. W.J. Karels te Hardinxveld-Giessendam sinds 1996.
Moderator: Moderafo's
Juliah schreef:In de noordelijke drie provincies staat naar mijn weten geen GG-ds (ik ben zelf PKN, maar wel eens met een vriendin meegeweest hier in Grun). Maar wat ik mij nu eigenlijk afvraag: waarom krijgt er niemand een 'roeping' naar het noorden des lands? Juist in deze onorthodoxe en ontkerkelijkte omgeving zou een predikant van belang kunnen zijn.
ostrogoot schreef:Juliah schreef:In de noordelijke drie provincies staat naar mijn weten geen GG-ds (ik ben zelf PKN, maar wel eens met een vriendin meegeweest hier in Grun). Maar wat ik mij nu eigenlijk afvraag: waarom krijgt er niemand een 'roeping' naar het noorden des lands? Juist in deze onorthodoxe en ontkerkelijkte omgeving zou een predikant van belang kunnen zijn.
Wil jij daarmee zeggen dat het westen wel orthodox en kerkelijk is?? Weet je dat de afscheiding in de provincie Groningen heeft plaats gevonden (1834)?
Het is schrijnend dat er GG gemeentes zijn die sinds de oprichting nog geen ds hebben gehad. Volgens mij is er meer dan een roeping en spelen roem en financieel gewin een grote rol.
TheKeimpe schreef:ORDE!
Speedy schreef:ostrogoot schreef:Juliah schreef:In de noordelijke drie provincies staat naar mijn weten geen GG-ds (ik ben zelf PKN, maar wel eens met een vriendin meegeweest hier in Grun). Maar wat ik mij nu eigenlijk afvraag: waarom krijgt er niemand een 'roeping' naar het noorden des lands? Juist in deze onorthodoxe en ontkerkelijkte omgeving zou een predikant van belang kunnen zijn.
Wil jij daarmee zeggen dat het westen wel orthodox en kerkelijk is?? Weet je dat de afscheiding in de provincie Groningen heeft plaats gevonden (1834)?
Het is schrijnend dat er GG gemeentes zijn die sinds de oprichting nog geen ds hebben gehad. Volgens mij is er meer dan een roeping en spelen roem en financieel gewin een grote rol.
Wil jij je leugens en ongefundeerde meningen voor je houden. Deze aantijgingen zijn niet hard te maken.
ostrogoot schreef:Geef dan eens een verklaring waarom bijvoorbeeld de GG Hoogeveen nog nooit een dominee gehad heeft?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten