Beroepingswerk binnen Refoland (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heus
Luitenant
Luitenant

Re: Beroepingswerk binnen Refoland (deel 2)

Berichtdoor Heus » 30 mar 2010 17:20

Gereformeerde Gemeenten:

Beroepen te Vlaardingen (vacant sinds vertrek ds. C.J. Meeuse in 1997): ds. W.J. Karels te Hardinxveld-Giessendam sinds 1996.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 31 mar 2010 18:38

Gereformeerde Gemeenten:

Beroepen te Picture Butte (Alberta, Canada)(vacant sinds vertrek ds. P.L. Bazen in 2007 naar Rock Valley (Iowa, V.S.)): ds. J.M.D. de Heer te Middelburg-Centrum sinds 2004;
te Emmeloord (vacant sinds afzetting ds. B. Reinders in 1993): ds. G.J. Baan te Kapelle-Biezelinge sinds 2006;
te Moerkapelle (vacant sinds vertrek ds. J.B. Zippro in 2002 naar Scheveningen): ds. W. Harinck te Woerden sinds 1997.

Bedankt voor Rotterdam-Alexanderpolder (vacant sinds vertrek ds. T.M. van Dijk in 1986 naar Veen): ds. J.S. van der Net te Houten sinds 2001.

Gereformeerde Gemeenten in Nederland:

Beroepen te Alblasserdam (vacant sinds emeritaat ds. F. Mallan in 1996): ds. J. Roos te Barneveld sinds 2004.

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 31 mar 2010 22:32

Juliah schreef:In de noordelijke drie provincies staat naar mijn weten geen GG-ds (ik ben zelf PKN, maar wel eens met een vriendin meegeweest hier in Grun). Maar wat ik mij nu eigenlijk afvraag: waarom krijgt er niemand een 'roeping' naar het noorden des lands? Juist in deze onorthodoxe en ontkerkelijkte omgeving zou een predikant van belang kunnen zijn.

Wil jij daarmee zeggen dat het westen wel orthodox en kerkelijk is?? Weet je dat de afscheiding in de provincie Groningen heeft plaats gevonden (1834)?
Het is schrijnend dat er GG gemeentes zijn die sinds de oprichting nog geen ds hebben gehad. Volgens mij is er meer dan een roeping en spelen roem en financieel gewin een grote rol.
Nosce te ipsum

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 31 mar 2010 22:47

ostrogoot schreef:
Juliah schreef:In de noordelijke drie provincies staat naar mijn weten geen GG-ds (ik ben zelf PKN, maar wel eens met een vriendin meegeweest hier in Grun). Maar wat ik mij nu eigenlijk afvraag: waarom krijgt er niemand een 'roeping' naar het noorden des lands? Juist in deze onorthodoxe en ontkerkelijkte omgeving zou een predikant van belang kunnen zijn.

Wil jij daarmee zeggen dat het westen wel orthodox en kerkelijk is?? Weet je dat de afscheiding in de provincie Groningen heeft plaats gevonden (1834)?
Het is schrijnend dat er GG gemeentes zijn die sinds de oprichting nog geen ds hebben gehad. Volgens mij is er meer dan een roeping en spelen roem en financieel gewin een grote rol.

Wil jij je leugens en ongefundeerde meningen voor je houden. Deze aantijgingen zijn niet hard te maken.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 apr 2010 07:16

ORDE!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 01 apr 2010 09:56

TheKeimpe schreef:ORDE!

ja, dat zat ik ook net te denken,

Hoewel julia wel gelijk heeft.
Ik woon in het noorden. Friesland, Groningen en Drenthe zitten in de GG zonder dominee.
De classis is aardig leeg. Zwolle heeft een ds, maar die is op leeftijd en ziet een derde dienst niet zitten. Urk heeft een ds, maar die mag geen derde dienst doen ivm autorijden op zondag, Nunspeet heeft een ds, maar dat is naar Groningen en Oudemirdum wel erg ver. In lelystad staat een ds, maar die doet ivm leeftijd ook geen derde dienst.

Wij hebben een beroep lopen, we hopen en bidden voor deze predikant.

Ik weet wel dat in het westen meer gemeentes zijn, maar een derde dienst is daar makkelijker te regelen dan hier in het noorden. Dat kan daar bijna op de fiets. En hier is het op zijn minst een half uur met de auto. tja, en dan gebeurt het wel eens dat je na een 12-14 diensten eindelijk weer eens een dominee hebt.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 apr 2010 19:22

Wij hebben in drie maanden tijd vaak maar twee hele zondagen geen ds. Anders vaak één of twee keer, ik denk dat we inmiddels vaker wel dan niet een predikant hebben.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 01 apr 2010 20:22

Gereformeerde Gemeenten:

Beroepen te 's-Gravenhage (vacant sinds emeritaat ds. J. Driessen in 2009): ds. J.J. van Eckeveld te Zeist sinds 1976.

Bedankt voor Oostkapelle (vacant sinds vertrek ds. A.B. van der Heiden naar Benthuizen in 2004): ds. P. Mulder te Krimpen aan den IJssel sinds 2005.

Beroepen te Ederveen (vacant sinds overlijden ds. W. Verhoeks in 1994): ds. J. Roos te Barneveld sinds 2004.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 02 apr 2010 15:55

Gereformeerde Gemeenten:

Bedankt voor Lelystad (vacant sinds emeritaat ds. R. Kattenberg in 2008): ds. G.J. Baan te Kapelle-Biezelinge sinds 2006.

Tweetal te Apeldoorn (vacant sinds vertrek ds. C.J. Meeuse in 2006 naar Goes): ds. G. Clements te Gouda sinds 2000 en ds. L. Terlouw te Barendrecht sinds 2004; stemmingsdatum: D.V. maandag 12 april.

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 02 apr 2010 21:51

Speedy schreef:
ostrogoot schreef:

Wil jij je leugens en ongefundeerde meningen voor je houden. Deze aantijgingen zijn niet hard te maken.

Geef dan eens een verklaring waarom bijvoorbeeld de GG Hoogeveen nog nooit een dominee gehad heeft?
Nosce te ipsum

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 03 apr 2010 07:41

Waarom Hoogeveen zo lang vacant is weet ik niet. Maar als ik op dominees.nl kijk, hebben ze 10 x beroepen in 10 jr. Wij hebben er 30 in 6 jr. Oké, één beroep zou voldoende kunnen zijn, dat weet ik ook. Ze hebben daar idd 170 doop/leden, dus niet zo groot.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 03 apr 2010 13:53

Hersteld Hervormde Kerk:

Beroepen te Rijssen (vacant sind vertrek ds. J.C. den Ouden in 2009 naar Opheusden): ds. H. Lassche te Ouddorp (Wijk 1) sinds 2005; beslissingsdatum: D.V. woensdag 21 april.

Gereformeerde Gemeenten:

Bedankt voor Ede (vacant sinds oprichting in 2007): ds. D. de Wit te Rijssen-West sinds 2005.

Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland:

Voornemen tot beroep te Loenen aan de Vecht (vacant sinds vertrek oef. A.P. van der Meer in 1978 naar Kinderdijk): dhr. A.F.R. van de Veen te Groenekan (beroepbaar als lerend ouderling per D.V. woensdag 14 april).

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 apr 2010 14:12

ostrogoot schreef:Geef dan eens een verklaring waarom bijvoorbeeld de GG Hoogeveen nog nooit een dominee gehad heeft?

Wellicht heeft nog geen predikant de vrijmoedigheid gehad om het beroep te Hoogeveen aan te kunnen nemen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 06 apr 2010 18:47

Gereformeerde Gemeenten:

Bedankt voor Terneuzen (vacant sinds emeritaat ds. C. Harinck in 2003): ds. A.T. Vergunst te Carterton (Nieuw-Zeeland) sinds 2000;
voor Goudswaard (vacant sinds vertrek ds. H. Hofman sr. naar Rotterdam-Zuid in 1975): ds. P. Mulder te Krimpen aan den IJssel sinds 2005;
voor Aalburg (vacant sinds emeritaat ds. J. de Pater in 2004): ds. D. de Wit te Rijssen-West sinds 2005;
voor Borssele (vacant sinds vertrek ds. C. Hogchem naar Barneveld-Centrum in 1997): ds. M. Karens te Werkendam sinds 1994;
voor Rilland-Bath (vacant sinds emeritaat ds. B. van Neerbos in 1945): ds. M. Karens te Werkendam sinds 1994;
voor Sint Annaland (vacant sinds oprichting in 1854): ds. B. van der Heiden te Alblasserdam sinds 2000.

Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland:

Bedankt voor Achterberg (vacant sinds vertrek oef. G. Koeteeuw in 1929): ds. T. Klok te Urk sinds 1997.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 07 apr 2010 17:57

Gereformeerde Gemeenten:

Beroepen te Leiderdorp (vacant sinds emeritaat ds. R. Boogaard in 1999): ds. G.J. van Aalst te Klaaswaal sinds 2003.

Bedankt voor Leerdam (vacant sinds vertrek ds. D.L. Aangeenbrug naar Dordrecht in 1946): ds. J. Roos te Barneveld sinds 2004;
voor 's-Gravendeel (vacant sinds oprichting in 1971): ds. A. Schultink te Bruinisse sinds 2003;
voor Hendrik-Ido-Ambacht (vacant sinds oprichting in 1968): ds. A. Schultink te Bruinisse sinds 2003.

Terug naar “Archief”