evangelisatie: hoe doe jij dat?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 10 feb 2004 12:54

Denk je dat het goed overkomt als ik als slecht mens mensen het evangelie ga verkondigen? Net als de kruistochten maar dan zonder bloed. Dus ik hoop als mens uit te stralen wat God bedoelt. Als ik ooit 't idee krijg dat me dat lukt dan ga ik wel mensen vertellen hoe het zit.


Je hebt gelijk. We zijn slecht. Maar blijf daar niet in hangen. Was Paulus niet minstens zo slecht? Hij schrijft dat hijzelf nog de ergste van allemaal was. Of neem Petrus, die Jezus verloochend, driemaal zelfs. Wie zichzelf klein vindt zal groot zijn in het koninkrijk der hemelen! Je bent VAN NATURE slecht... maar God kan in jou grote dingen doen! Door het geloof kun je bergen verzetten, ook al ben je slecht. Want God werkt in je. Het feit dat je zelf zondig bent moet geen excuus zijn om niet te evangeliseren. :)

En verder: Een goede boom herken je aan zijn vruchten. Je kunt mensen die boom gaan beschrijven, maar zou dat de beste manier zijn om ze ervan te overtuigen dat die boom goed is? Nee, laat ze van die vruchten proeven, als ze er achter komen hoe goed die vruchten zijn kunnen ze ook gaan geloven dat die boom goed is!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten