Berichtdoor Night » 22 mar 2010 23:30
Uitstel krijg je inderdaad alleen als je aangifte-plicht hebt.
Uitstel krijg je als je bent aangesloten bij bijvoorbeeld een accountantskantoor tot en met 1 mei het opvolgend jaar.
Dat betekent dat je dus een jaar en 1 maand langer de tijd hebt om aangifte te doen, en om toeslagen aan te vragen.
Per 1 mei as verloopt het uitstel voor aangiften 2008. (Normaal uitstel tot 1 april 2009, verlengd uitstel voor becons tot en met 1 mei 2010)
Dat betekent dat diegenen die in de uitstelregeling zitten nog tot dan toeslagen voor 2008 aan kunnen vragen. Na deze datum verloopt de mogelijkheid.
In jouw verhaal zou een jaar eerder dus voor 2007 nog iets hebben kunnen opleveren. Voor 2006 nog lijkt me erg sterk, tenzij je aangifte-plicht enorm veel later is opgelegd (met eventueel bijbehorend uitstel).
Overigens stelt men wel regels, maar handhaaft ze niet altijd. Ik ken inderdaad ook een voorbeeld waarbij het reguliere uitstel reeds verlopen was en men toch nog uitbetaalde. Ik ken helaas een groter veelvoud van voorbeelden waarbij men netjes de gestelde regels handhaaft: uitstel verlopen, geen toeslagen meer. (wat op zich niet logisch of consequent is: aangifte doen kan ook nog jaren later, waarom een toeslag dan niet. Een recht op toeslag staat of valt niet met een aangifte-periode lijkt me.)
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!