trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

CvdBerg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor CvdBerg » 10 mar 2010 00:28

Liesien schreef:
Marnix schreef:
Evelien schreef:Dan ken jij de urkers nog niet.. :wink:

Misschien niet... wordt tijd dat ze dan een keer integreren in Nederland. We gaan heus niet tussen Arnhem en Brabant trouwen omdat de Brabanders anders niet komen... die komen gewoon lekker naar Arnhem... ik zie het probleem niet zo. Ik zou daar mijn trouwstad / locaties echt niet op gaan aanpassen.

Dan ken je idd de urkers nog niet. Ik snap wel dat het je vreemd in de oren klinkt, maar het is helaas niet anders. Zelfs mn ouders steigeren al bij de gedachte dat ze langer dan een half uur á drie kwartier zouden moeten rijden. En t zou ook wel sneu zijn als er van mijn familie helemaal niemand aanwezig is...
Maar goed, laten we daar maar niet verder over gaan discussieren :) Morgen in ieder geval bij een feestlocatie in Harderwijk kijken.

Succes allemaal met de regeldingetjes :)

Tja sorry hoor, maar snapt de familie het dan wel helemaal? Wij zijn in groningen getrouwd terwijl onze familie uit kampen/ijsselmuiden komt. Uit mijn familie kwam er toen ook heel wat protest, het zou allemaal niet handig zijn, en dan moeten ze een uur in de auto zitten enz. Maar een bruiloft is toch de dag "van" diegene die gaat trouwen. Ik vind het de enige dag dat je puur egoïstisch mag zijn. Als ze niet eens de moeite willen nemen om even een stuk voor je te rijden dan hoeven ze van mij ook niet te komen. Maar ja misschien sta ik daar anders in.
Luid, Emotie, Ruchtig

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 00:47

Gerdien B. schreef:
Jo'tje schreef:Nou, mijn familie komt mooi allemaal naar Arnhem. En ik zou ze hard uitlachen als ze dat niet zouden willen. Dan missen zij toch mooi een gezellig feest :lol:

[frustratiemodus]
Het schiet niet op met onze kaarten. Eerst had de drukker problemen met zijn machines, waardoor hij tot twee keer toe niet tevreden was over de kwaliteit. Vervolgens had hij goede kaarten gedrukt, maar bij het verkeerde bruidspaar in de doos gestopt. Dus nu zit ik voor de zoveelste dag (met smart :)) te wachten tot het TNT-mannetje aan gaat bellen.
Geruststelling: hij is echt onderweg, volgens track & trace. Sommige dingen kosten zoveel meer tijd en geduld dan ingepland... [/frustratiemodus]

Over een week of 5 gaan we trouwen! :D

voor mij een extra reden om ze nu al achter hun vodden aan te zitten :mrgreen:
Vandaag hebben we 3 kaarten gekregen en hebben we net ook gelijk aangegeven welke wij het mooist vinden. Aan de tekst wordt nog gewerkt door Optimatus. (handig dat hij van de tekst is en ik van de vormgeving) Daarna kunnen ze gedrukt worden. Als het goed is hebben we ze voor pasen in huis en de week er na gaan ze de deur uit.

Wanneer moeten jullie kaarten de deur uit?

Wanneer trouwt iedereen hier eigenlijk? ik zie verschillende data langs komen van mensen. Volgens mij trouwen er aardig wat mensen dit jaar.

Er moet op zich niks maar 16 april is de trouwdatum dus het mag onderhand wel een keer... en gaat morgen als het goed is gebeuren :)

Liesien schreef:
Marnix schreef:
Evelien schreef:Dan ken jij de urkers nog niet.. :wink:

Misschien niet... wordt tijd dat ze dan een keer integreren in Nederland. We gaan heus niet tussen Arnhem en Brabant trouwen omdat de Brabanders anders niet komen... die komen gewoon lekker naar Arnhem... ik zie het probleem niet zo. Ik zou daar mijn trouwstad / locaties echt niet op gaan aanpassen.

Dan ken je idd de urkers nog niet. Ik snap wel dat het je vreemd in de oren klinkt, maar het is helaas niet anders. Zelfs mn ouders steigeren al bij de gedachte dat ze langer dan een half uur á drie kwartier zouden moeten rijden. En t zou ook wel sneu zijn als er van mijn familie helemaal niemand aanwezig is...
Maar goed, laten we daar maar niet verder over gaan discussieren :) Morgen in ieder geval bij een feestlocatie in Harderwijk kijken.

Wat imbeciel zeg. Ik zou me er denk ik niet veel van aantrekken. Het lijkt me stug dat ze echt niet komen dan... ze sputteren hooguit wat... maar ja, misschien maar goed ook... bij raar gedrag afleren stuit je altijd in het begin op wat protesten... maar als iedereen er rekening mee gaat houden leren ze nooit eens normaal te doen. Nou ja, succes in ieder geval. Ik vind het raar :) Maar dat merkte je vast al wel :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 00:49

CvdBerg schreef:
Liesien schreef:
Marnix schreef:

Tja sorry hoor, maar snapt de familie het dan wel helemaal? Wij zijn in groningen getrouwd terwijl onze familie uit kampen/ijsselmuiden komt. Uit mijn familie kwam er toen ook heel wat protest, het zou allemaal niet handig zijn, en dan moeten ze een uur in de auto zitten enz. Maar een bruiloft is toch de dag "van" diegene die gaat trouwen. Ik vind het de enige dag dat je puur egoïstisch mag zijn. Als ze niet eens de moeite willen nemen om even een stuk voor je te rijden dan hoeven ze van mij ook niet te komen. Maar ja misschien sta ik daar anders in.

Precies.. en anders huur je voor een weekendje een huisje in de buurt, hoef je op de dag zelf nauwelijks te rijden. :) En alsof een uur rijden zo'n ramp is... dat heb je er dan toch graag voor over?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 mar 2010 08:00

Marnix schreef:
Gerdien B. schreef:
Jo'tje schreef:Nou, mijn familie komt mooi allemaal naar Arnhem. En ik zou ze hard uitlachen als ze dat niet zouden willen. Dan missen zij toch mooi een gezellig feest :lol:

[frustratiemodus]
Het schiet niet op met onze kaarten. Eerst had de drukker problemen met zijn machines, waardoor hij tot twee keer toe niet tevreden was over de kwaliteit. Vervolgens had hij goede kaarten gedrukt, maar bij het verkeerde bruidspaar in de doos gestopt. Dus nu zit ik voor de zoveelste dag (met smart :)) te wachten tot het TNT-mannetje aan gaat bellen.
Geruststelling: hij is echt onderweg, volgens track & trace. Sommige dingen kosten zoveel meer tijd en geduld dan ingepland... [/frustratiemodus]

Over een week of 5 gaan we trouwen! :D

voor mij een extra reden om ze nu al achter hun vodden aan te zitten :mrgreen:
Vandaag hebben we 3 kaarten gekregen en hebben we net ook gelijk aangegeven welke wij het mooist vinden. Aan de tekst wordt nog gewerkt door Optimatus. (handig dat hij van de tekst is en ik van de vormgeving) Daarna kunnen ze gedrukt worden. Als het goed is hebben we ze voor pasen in huis en de week er na gaan ze de deur uit.

Wanneer moeten jullie kaarten de deur uit?

Wanneer trouwt iedereen hier eigenlijk? ik zie verschillende data langs komen van mensen. Volgens mij trouwen er aardig wat mensen dit jaar.

Er moet op zich niks maar 16 april is de trouwdatum dus het mag onderhand wel een keer... en gaat morgen als het goed is gebeuren :)

Dat niets moet is waar. Meestal is 6 weken er voor gangbaar. Wij willen daar wel naar streven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 mar 2010 08:22

wij deden het na de ondertrouw, dat was vier weken van tevoren.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 10 mar 2010 09:47

Wij doen het een stuk eerder, zodat mensen die eventueel willen komen wel genoeg tijd hebben om hun reis te plannen etc. Maar de familie en vrienden die willen komen zijn sowieso al op de hoogte.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 mar 2010 10:14

'Officieel' gaan de kaarten tussen de 6-8 weken de deur uit, maar ik neem aan dat toch bijna iedereen al weet wanneer jullie gaan trouwen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 10:25

Nou, niet iedereen weet dat of onthoudt dat precies... familie natuurlijk wel...

we zitten nu 5 weken voor de bruiloft en ze gaan vandaag de deur uit. Lijkt me prima :)

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 10 mar 2010 12:11

Ja, ik vroeg me ook nog af wanneer de kaarten tzt de deur uitmoeten. Bij ons zit er natuurlijk wel de zomervakantie tussendoor, dat is misschien wat lastig.

Ik heb overigens een trouwjurk! :) Ik was van plan om vandaag geheel vrijblijvend alleen met mn moeder even ergens te kijken en dan volgende week nog een dag met vriendinnen. Maar toen ik de winkel binnenkwam zag ik meteen een supermooie jurk, meteen die gepast.. Daarna nog 2 jurken gepast, maar die vielen in het niet bij de 1e. Dus meteen de knoop doorgehakt en tis nu in bestelling.
Binnen drie kwartier klaar met alles :)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 mar 2010 12:26

Leuk Liesien, gefeliciteerd.

Je moet zelf op je gevoel af gaan wanneer jij de kaarten wilt versturen. Ik ben liever op tijd. Stel dat er niets mis gaat, dan heb je nog wat rek.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 13:26

Liesien schreef:Ja, ik vroeg me ook nog af wanneer de kaarten tzt de deur uitmoeten. Bij ons zit er natuurlijk wel de zomervakantie tussendoor, dat is misschien wat lastig.

Ik heb overigens een trouwjurk! :) Ik was van plan om vandaag geheel vrijblijvend alleen met mn moeder even ergens te kijken en dan volgende week nog een dag met vriendinnen. Maar toen ik de winkel binnenkwam zag ik meteen een supermooie jurk, meteen die gepast.. Daarna nog 2 jurken gepast, maar die vielen in het niet bij de 1e. Dus meteen de knoop doorgehakt en tis nu in bestelling.
Binnen drie kwartier klaar met alles :)

Doe je goed :) Leuk, gefeliciteerd!

Kaarten moet je idd gewoon een beetje op tijd versturen, maar ja... mensen maken doorgaans niet veel afspraken als ze op vakantie zijn... dus je hoeft vanwege die vakantie nou ook weer niet heel veel extra ruimte in te bouwen. :)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 mar 2010 14:50

Liesien, je doet het een beetje zoals ik. Ik ging even kijken om te orrienteren en: Tada, daar was mijn jurk. Scheelt een hoop gedoe van winkel naar winkel hobbelen. (was trouwens ook de eerste jurk die ik paste.)

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 10 mar 2010 16:46

Haha, grappig.
Ik vond het opzich ook wel een beetje 'eng'. Steljevoor dat er ergens anders een mooiere is. Het is sowieso een heeell andere jurk geworden dan ik in gedachten had, dus dat maakt het wel 'vreemd'. Maar aan de andere kant: Ik vond em supermooi, (de verkoopster en zélfs mn moeder vonden em heel mooi staan) hij paste bij mn figuur én hij was betaalbaar. Wat wil een mens nog meer ;)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...

N'attends pas que le jour se lève...

=)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2010 17:41

Ik weet nog goed dat ik met een vriendin meeging om haar trouwjurk te bekijken voor het afpassen, hij was al wel uitgezocht. Ze kwam met een enorme grote glimlach die paskamer uit, echt geweldig. Daaraan zie je zo of het de goede jurk is!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 mar 2010 18:59

Ideaal he Leslien.. heel wat beter dan stad en land afmoeten.
En Lalage.. inderdaad! en weet je, al is het soms niet je smaak een jurk kan dan bij iemand nog prachtig staan.

Ik was destijds helemaal verliefd op de jurk van prinses Mathilde van Belgie en heb nooit meer iets anders gewild.
Hij foto's en filmpje meegenomen.
Zeiden ze bij het bruidshuis dat ik toch even nog wat anders moest passen voor de zekerheid. Heb ik gedaan.. maar het bleef de Mathilde jurk. Die is toen nagemaakt. (Exclusief de kanten sluier. Die zou dan meer dan 4000 euro kosten en dat kostte mijn jurk niet eens. Dus werd de sluier van andere stof)

Kaarten: idd 6-8 weken, soms met zomervakantie er tussen wel 10 weken. En de meeste daggasten weten het vaak al wel ruim te voren.

Locatie: bruidspaar beslist, jammer dan van de familie's. Bij ons was er familie die voor gemeentehuis van Kampen naar Rijssen moesten en na gemeentehuis weer naar Kampen. Jammer dan!
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”