paar vraagjes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 04 mar 2010 23:14

ben je een stalker als: je fotos van iemand die je leuk vind op je pc/mobiel/psp heb staan?

ben je een player als:je iemand leuk vind maar het word niks maar dat je daarna gelijk iemand anders leuk vind? en als je 2 mensen leuk vind

is het normaal dat je op je 14e al meerdere relaties heb gehad?

deze vraag is voor de gene die voor hun 18e/17e/16e nog geen vriendje mochten
nam jij stiekum een relatie in je pubertijd terwijl dat niet mocht van je ouders?
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Daphne » 04 mar 2010 23:18

michielboy schreef:ben je een stalker als: je fotos van iemand die je leuk vind op je pc/mobiel/psp heb staan?


Een stalker is iemand die iemand die die leuk vindt lastig valt met telefoontjes, bezoekjes e.d, terwijl hij/zij weet dat die ander daar niet van gediend is.

is het normaal dat je op je 14e al meerdere relaties heb gehad?


Daar zal iedereen een verschillende mening over hebben, voor de één is het normaal, voor de ander niet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ring
Mineur
Mineur
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jun 2008 13:41
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Berichtdoor ring » 05 mar 2010 08:43

michielboy schreef:ben je een stalker als: je fotos van iemand die je leuk vind op je pc/mobiel/psp heb staan?

ben je een player als:je iemand leuk vind maar het word niks maar dat je daarna gelijk iemand anders leuk vind? en als je 2 mensen leuk vind

is het normaal dat je op je 14e al meerdere relaties heb gehad?

deze vraag is voor de gene die voor hun 18e/17e/16e nog geen vriendje mochten
nam jij stiekum een relatie in je pubertijd terwijl dat niet mocht van je ouders?


Vraag 1:
Een stalker is iemand die op een vervelende manier achter iemand aan zit. Als jij gewoon foto's hebt op je pc of mobiel en je doet daar verder niet wat mee dan is dat niet direct stalken. Alleen als de persoon waar de foto's van zijn het niet prettig vind is het natuurlijk weer een ander verhaal.

Vraag 2:
Wat is leuk vinden? Vind dat nog vrij neutraal klinken en kan daaruit niet ontdekken of je een player zou zijn.

Vraag 3:
Op je 14e meerdere relaties... Tjah, volgens mij is het niet heel normaal. Maar wie kan er vertellen wat wel normaal is? :wink: En wat houden die relaties in? Dat vind ik ook nog wel een groot verschil; is het een vriendje/vriendinnetje waar je gewoon leuke dingen mee doet, vind ik dat wat anders dan dat je meerdere vriendjes/vriendinnetjes heb gehad waar je wel wat verder mee ging.
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: paar vraagjes

Berichtdoor lammetje » 05 mar 2010 09:50

vraag 1:
zie antwoord daphne

vraag 2:
Vind een player iemand die van de een naar de ander overstapt. niet alleen als je leuk vind en daarna weer een ander, maar echt als je er wat mee 'hebt gehad' en dan iedere week een ander...

vraag 3:
Ik vind het niet normaal. Maar wat versta je onder een relatie....? Gewoon vrienden zijn en samen iets ondernemen of echt een relatie, daar zit toch wel een groot verschil tussen.

vraag 4:
is van mij niet van toepassing, maar ik weet wel, als je geen verkering mag en je houdt écht van elkaar dat het uiteindelijk echt wel wat wordt. Dat heb ik een paar keer gezien in mijn omgeving, ouders houden waren liefde niet tegen. Maar dit gaat dan niet stiekum want zoiets kun je niet voor je ouders verborgen houden denk ik.

meisje20
Luitenant
Luitenant
Berichten: 648
Lid geworden op: 02 apr 2009 20:20

Re: paar vraagjes

Berichtdoor meisje20 » 05 mar 2010 11:16

michielboy schreef:is het normaal dat je op je 14e al meerdere relaties heb gehad?

(nee natuurlijk niet!!)
Op je 14 al meerdere relaties :o Dan mag je jezelf wel af gaan vragen waar je mee bezig bent :?:
Ik (persoonlijk) ben een voorstander om voor je 16 geen verkering te hebben.
Iedereen komt in een fase (met name de tijd dat je op school zit) dat je graag een vriendje/vriendin zou willen, Maar is het niet beter om je in die bezig te houden met school? Geniet van je jonge ''vrijgezelle'' leven. Het is echt niet erg om op je 16 nog geen relatie gehad te hebben.
Bovendien wat weet je op die leeftijd over relaties?
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: paar vraagjes

Berichtdoor MissF » 05 mar 2010 12:07

meisje20 schreef:
michielboy schreef:is het normaal dat je op je 14e al meerdere relaties heb gehad?

(nee natuurlijk niet!!)
Op je 14 al meerdere relaties :o Dan mag je jezelf wel af gaan vragen waar je mee bezig bent :?:
Ik (persoonlijk) ben een voorstander om voor je 16 geen verkering te hebben.
Iedereen komt in een fase (met name de tijd dat je op school zit) dat je graag een vriendje/vriendin zou willen, Maar is het niet beter om je in die bezig te houden met school? Geniet van je jonge ''vrijgezelle'' leven. Het is echt niet erg om op je 16 nog geen relatie gehad te hebben.
Bovendien wat weet je op die leeftijd over relaties?


Of het is erg dat het abnormaal gevonden wordt op een middelbare school als je op je 14e nog geen 'verkering' hebt gehad. Het schijnt heel normaal te zijn om zomaar de een na de ander te krijgen. helaas word je als meisje dan voor slet uitgemaakt, en als jongen ben je dan stoer.
Ik vind het echt onwijs jammer als je jezelf zo te grabbel gooit, je wordt niet meer serieus genomen als je op je 14e al meerdere relaties (relatie? Kun je op je 14e al echt een relatie hebben?) hebt gehad.
En ik snap zelf niet helemaal dat je eerst een topic opent over een gereformeerd meisje waar je zoveel omgeeft en alles voor over hebt, en nu aangeeft alweer op 2 anderen verliefd te zijn (of lees ik dat verkeerd?). Dan neemt niemand je meer serieus, maar bovenal neem je jezelf dan niet serieus, erg jammer.

(oh, en die quote was als aanvulling op jou Meisje20 ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 05 mar 2010 12:33

oke dank jullie wel voor jullie antwoorden

Ikzelf heb meerder realties gehad voor mijn 14e ong 5 echte

de langste was 3 maanden.
korste 1 week :( :cry:
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Mortlach » 05 mar 2010 13:38

Het zal de leeftijd wel zijn, maar iets wat een week duurt is geen relatie. Drie maanden? misschien. Sowieso vind ik het woord relatie erg slecht passen bij pubers. Ik maak duidelijk onderscheid tussen relatie en verkering.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Mortlach » 05 mar 2010 13:39

michielboy schreef:ben je een stalker als: je fotos van iemand die je leuk vind op je pc/mobiel/psp heb staan?


Ik heb ook een foto van iemand die ik leuk vind op mijn pc staan: Kate uit de serie Lost.

ben je een player als:je iemand leuk vind maar het word niks maar dat je daarna gelijk iemand anders leuk vind? en als je 2 mensen leuk vind


Nee, dat zijn gewoon hormonen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Annet76 » 05 mar 2010 13:49

Volgens mij hoor je op jouw leeftijd nog in de zandbak te spelen en te knikkeren in plaats van al deze topics op refoweb te plaatsen. Of ben ik nou de enige die deze topics wel heel erg vreemd vind overkomen.
Ik heb moeite om het allemaal serieus te nemen :oops:

Gebruikersavatar
ring
Mineur
Mineur
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jun 2008 13:41
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Berichtdoor ring » 05 mar 2010 14:21

Ben het met je eens Annet :wink:
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 05 mar 2010 14:29

je moet zelf weten of je het serieus neemt
niet gereformeerd wel lid

Chienn
Mineur
Mineur
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 apr 2009 06:42

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Chienn » 05 mar 2010 15:31

-
Laatst gewijzigd door Chienn op 08 aug 2013 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Annet76 » 05 mar 2010 16:55

michielboy schreef:je moet zelf weten of je het serieus neemt


Het gaat me niet zozeer over het al dan niet serieus nemen, alleen heb ik het gevoel in jouw topics dat je praat alsof je al een enorme levenservaring achter de rug hebt omtrent relaties.
Wanneer je jouw leeftijd hebt, dan zal dat misschien nog wel meevallen en moet je het allemaal wat luchtiger benaderen denk ik. Als dat meisje je niet leuk vindt, dan moet je haar met rust laten en dat is het dan.
Niet eindeloos blijven aandringen, want dat vind ik dan op mijn beurt weer wat eng worden, zeker op jouw leeftijd.
Er komt vast - nu of later - iemand op je pad waarmee jij je leven kunt delen en tot die tijd zou ik me niet zo druk maken hierover.

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 05 mar 2010 17:49

Annet76 schreef:
michielboy schreef:je moet zelf weten of je het serieus neemt


Het gaat me niet zozeer over het al dan niet serieus nemen, alleen heb ik het gevoel in jouw topics dat je praat alsof je al een enorme levenservaring achter de rug hebt omtrent relaties.
Wanneer je jouw leeftijd hebt, dan zal dat misschien nog wel meevallen en moet je het allemaal wat luchtiger benaderen denk ik. Als dat meisje je niet leuk vindt, dan moet je haar met rust laten en dat is het dan.
Niet eindeloos blijven aandringen, want dat vind ik dan op mijn beurt weer wat eng worden, zeker op jouw leeftijd.
Er komt vast - nu of later - iemand op je pad waarmee jij je leven kunt delen en tot die tijd zou ik me niet zo druk maken hierover.

ik heb veel meegemaakt in mijn leven wat mijn ouders nog niet hebben meegemaakt

maar ik heb niet veel ervaring met relaties
niet gereformeerd wel lid


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten