Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mezelf
Mineur
Mineur

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor mezelf » 20 feb 2010 11:34

ik zuig boven 1 keer per week, maar beneden toch wel bijna om de dag( ik heb parkieten die een vreselijke rotzooi maken) en de keuken, elke dag, maar ja wij zijn met zn 6en dat scheelt denk ik ook wel
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 feb 2010 11:45

ik probeer 2x per week te stofzuigen. Wel iets vaker de wisser over de vloer om de "rommeltjes" op te vegen waarvan ik het dan net niet nodig vind om te stofzuigen. Dweilen ook 2 a 3x per week. Gelukkig hebben we de hond af en toe ook als stofzuiger :mrgreen:
ZOals volgende week werk ik 6 dagen incl. het weekend dus dan zal ik wel iets minder doen. Vandaag probeer ik dan wat meer te doen en alles even op te ruimen incl. dweilen en stofzuigen dan hoef ik maandag niet zoveel te doen behalve het bed verschonen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 feb 2010 11:59

beneden een tijdje elke dag, maar nu hebben we de regel dat Jurian alleen in zijn kinderstoel koekjes e.d. mag eten en mag drinken, en die stoel staat meestal aan tafel, waar we een doorzichtig zeil onder hebben liggen, ter bescherming van de vloer. Dus ik hoef niet elke dag alles te zuigen beneden.
Boven doe ik het eens per week, we lopen meestal alleen op onze sokken boven, dan vind ik het niet zo nodig. Al trekt laminaat wel stofwolken aan, maar ik heb geen zin om het meer te doen. Mijn man heeft flink astma, maar heeft nog geen aanval gehad sinds we hier wonen, dus ik vermoed dat tapijt slechter is, en dat zoog ik ook maar eens per week.

Hier staat al 2 weken een strijk te wachten. bah. Onze wasmachine is nog steeds niet aangesloten, dus ik was eens in de anderhalve week even snel 2 of 3 wasjes bij mijn moeder, die hang ik dan hier thuis gewoon weer op, maar dat strijken....straks toch maar doen, Jurians kast is nagenoeg leeg :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 feb 2010 19:49

MissF schreef:beneden een tijdje elke dag, maar nu hebben we de regel dat Jurian alleen in zijn kinderstoel koekjes e.d. mag eten en mag drinken,
is dat niet lastig als je bijv. visite heb en dan moet Jurian in de kinderstoel eten? Ik begrijp waarom (rommel misschien, overal in huis kruimels, e.d.) maar voor t ventje is het misschien niet leuk om altijd in de kinderstoel te moeten eten? Hij zal het nu nog niet helemaal door hebben.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2010 20:14

kwebbel schreef:
MissF schreef:beneden een tijdje elke dag, maar nu hebben we de regel dat Jurian alleen in zijn kinderstoel koekjes e.d. mag eten en mag drinken,
is dat niet lastig als je bijv. visite heb en dan moet Jurian in de kinderstoel eten? Ik begrijp waarom (rommel misschien, overal in huis kruimels, e.d.) maar voor t ventje is het misschien niet leuk om altijd in de kinderstoel te moeten eten? Hij zal het nu nog niet helemaal door hebben.....

Ik doe het bij mijn oppaskinderen ook. Als ze gaan drinken en eten op de stoel zitten of in de kinderstoel, zodat ze niet met eten drinken door de kamer gaan lopen. k Ben geen stofzuiger. :-oo

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 feb 2010 20:47

Als er visite is, of als ik geen zin heb om aan tafel zelf koffie te drinken, dan zet ik zijn kinderstoel naast de bank. Dan heb ik iig die rommel op 1 plek. En hij weet niet beter, dus hij vindt het nu volgens mij niet erg. En als hij wel erg vindt, heeft hij pech ;)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 feb 2010 21:01

Missf, hoe oud is je zoontje?
Ik laat mijn dochtertje ook id kinderstoel eten, na het eten pak ik even de kruimeldief en klaar!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 22 feb 2010 11:34

Zo, moet vanavond toch echt strijken. Bah!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 feb 2010 14:50

@schipje, hij is 13 maanden

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 feb 2010 14:58

Michael moet ook altijd in de kinderstoel als hij wil eten/drinken. Niet alleen omdat ik niet overal morserij en kruimels wil, ik vind het ook belangrijk dat hij zit tijdens het eten/drinken en als hij niet vast in de kinderstoel zit, dan gebeurt dat dus niet. Bij het peutergymmen zie ik altijd kleintjes van zijn leeftijd in de pauze rondlopen met zakjes chips, koekjes, lekkende bekers, dat vind ik gewoon geen porem. Als je eet, dan zit je!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 22 feb 2010 15:05

Matthew zit ook altijd in de kinderstoel met eten of op zijn kleine stoeltje.

@ LauraC (misschien ehb je het al 100x gezegd) maar waar werkt jouw man dan,daar jullie regelmatig moeten verhuizen (kweet tis off-topic)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 feb 2010 15:09

@kamille: [-X foei toch, off topic ;) :mrgreen: Hij dient in de Britse luchtmacht. En aangezien het VK groot is en er vele basissen (en een aantal in het buitenland) zijn, moeten we oook vaak verhuizen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2010 18:45

Sinds deze week gaat mijn man het huishouden over nemen als het mij niet lukt (lichamelijk dan). Mijn handen en rug geven het soms op (veel pijn). Dus even rustig aan. Heel vervelend. :cry:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 feb 2010 19:17

dan heb ik een ongeregelde knoeiboel hier thuis! ze krijgt een bakje en koekje, die gaat in het bakje... ze keutelt overal met dat bakje en koekjeheen, speelt lekker overal! :)

alleen als ikzelf ook echt koffie ga drinken op de bank dan komt ze ook bij mij. Maar ik eet vaak niet tussendoor, zo af en toe een appeltje.

Ikz uig hier gewoon elke dag! en een keer in de week gaat het heel carpet wat we hebben liggen op de kop om em even goed uit te kloppen. Je wil niet weten wat daar dan uit komt zetten.

elke maandag, alleen vandaag niet... was iets tussengekomen, dus wordt het van het weekend!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 feb 2010 19:45

Ik moet ook nog iedere dag zuigen hoor ;) Helaas kan ik Michael gewoon niet 'vertrouwen' netjes te gaan zitten spelen met een koekje in een bakje naast hem. Hij zal bijvoorbeeld ook never nooit bij mij komen zitten op de bank. Als ik wil dat hij zit, dan is het d.m.v. een tuigje, anders krijg ik hem gewoon niet stil :mrgreen:

Terug naar “Archief”