Fibromyalgie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 sep 2008 11:00

B12 onderhoudt de jonge cellen in het lichaam, en wordt grotendeels opgeslagen in je lever.

@Dine: lees http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_B12 maar eens, zeer interessant! misschien heb je er wat aan.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Dine
Luitenant
Luitenant
Berichten: 572
Lid geworden op: 31 mei 2007 17:47

Berichtdoor Dine » 27 sep 2008 17:33

@kwebbel: dankjewel! kheb et gelezen, idd interessant en ik ga er eens naar kijken!!

Vanmiddag een leuk middagje stadten gepland, maar tlichaam werkte helaas niet mee, benen kwamen nauwelijks vooruit en met mn armen konk nauwelijk wat vasthouden..dus na een uur tobben besloten naar huis te gaan..
Gaan we even later stoppen om ergens wat te drinken, heb ik zo goed als geen last meer van mn benen en gewoon zin om lekker een stuk te gaan wandelen. :roll:

Af en toe wordt je gewoon even niet goed van je eigen lichaam :?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibromyalgie

Berichtdoor nita » 18 jan 2010 23:38

(blaast weer even wat leven in dit topic)

voor al de mensen met FM het volgende.

mijn ervaring met FM is alsvolgt. Iemand met klachten, waarvan we niet weten wat we er mee moeten, geven we de diagnose FM. Als je bij iemand de test van de tenderpoints toepast, zie je dat bijna iedereen ook pijn heeft bij die plekken. Dus hoeveel mensen hebben er dan geen FM. Daarnaast waarom wordt iemand al snel in dat hokje FM geplaatst zonder dat andere dingen uitgesloten worden?

waarom vertel ik dit, dat zal ik vertellen.

toen ik 18 was, is bij mij de diagnose FM gesteld. Ik kreeg fysiotherapie, en moest veel bewegen en die pijn, niets aan te doen. Ik had ook een bobbel in mijn rug, je ziet hem niet van buitenaf maar je voelt em wel. Nu ik getrouwd ben, heb ik een andere huisarts, en nu ik gestopt ben met het werk waar ik voor opgeleid ben en een andere opleiding doe en nu dus ook stage, kreeg ik weer last van mijn rug. Werken in de tuin, gaat 10 min. dan heb ik pijn. Ik naar de huisarts voor een brief voor de fysiotherapie.

Hij zegt nu laat mij eens kijken. Vroeger is gezegd die bobbel is een spierknoop. Nee zegt de huisarts dat is een cyste denk ik dus ga maar naar de chirurg. Ik naar de chirurg, die zegt nu mw. we doen daar niet zo veel aan. Ik zeg daarop, ja maar hij gaat heen en weer en hij doet pijn, nu dan toch maar even kijken en dus kreeg ik een echo. Op de echo kon je het niet goed zien. Dus een MRI. Bleek een lipoom, maar daar kon de pijn niet vandaan komen. Dus naar de reumatoloog, misschien wel bechterew. Ik naar de reumatoloog, die zegt, nu u heeft geen FM hoor, maar we doen een botscan. Omdat ik pijn aan vallen in mijn benen heb. Tijdens de botscan kreeg ik opeens de vraag of ik wel eens gevallen ben, of mijn been had gebroken, ze zagen dus iets op die scan. Daar krijg ik donderdag de uitslag van. Maar ik moest ook maar eens langs de neuroloog.

De neuroloog vertelt me nu dus dat ik op 2 plekken scoliose heb, misschien nog een open ruggetje wat niet ontdekt was, een wervel met een zenuw die bekneld is, en dat ik hypermobiel ben. En dus weer een MRI maar dan een uitgebreide...(1,5 uur)

Wat blijkt nu Hypermobiliteit en fibromyalgie wordt heel vaak met elkaar verwisseld. Let dus goed op.

Nu morgen krijg ik de uitslag van de neuroloog, dus ben benieuwd wat er verder is gevonden

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibromyalgie

Berichtdoor nita » 19 jan 2010 13:33

toen ik hier veel op gesurfd had meldde ik me aan, gewoon om ook wat bemoediging te krijgen. Echter merk ik jammer genoeg dat wel mensen de berichten lezen maar niet op reageren. Behalve misschien als ik dit nu zo zeg. Ik plaatste voorgaand bericht vannacht. Inmiddels hebben bijna 150 mensen het bericht gelezen. Is er dan niemand van al die 150 mensen die 1 bemoedigend woordje heeft? Onbegrijpelijk vind ik dat. Ik heb me weer verbaasd in de mensen.

Als ik hier al geen bemoeding vinden kan, waarom zou ik dan nog lid blijven....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Fibromyalgie

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2010 14:04

Maar nita waarom moet je bemoediging krijgen in dit topic? Volgens mij kom ik regelmatig bemoedigende woorden tegen in andere topic's van andere forumsters.

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Fibromyalgie

Berichtdoor petra85 » 19 jan 2010 15:16

Bij mij is er dus een aantal jaar geleden FM vastgesteld, achteraf klopt dat dus niet en heb ik een hartafwijking :shock:
Ik zat dus ook in het hokje, nu opeens weer n ander hokje. :(

Dus ik heb ook geen FM meer.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibromyalgie

Berichtdoor nita » 19 jan 2010 15:37

@petra

ik hoopte al dat jij dit ook zou lezen, jij bent destijds dit topic gestart

maar zo zie je maar weer, eerst in een hokje, blijk je achteraf dus toch iets anders te hebben!!

hoop dat er meer door gewaarschuwd worden

Jaël
Mineur
Mineur
Berichten: 127
Lid geworden op: 15 mar 2007 11:51
Locatie: ergens

Re: Fibromyalgie

Berichtdoor Jaël » 19 jan 2010 16:40

@Nita, dan zit je nu wel ineens heel erg in de medische molen. Heb je de uitslag al van de neuroloog? Het is wel heel wat zo bij elkaar.

Het is wel lastig als je zoveel pijn hebt en er niks aan je te zien. Ik heb op een afdeling in het zh stage gelopen waar ze zeiden dat mensen met FM piepers waren :-k . Om dat soort dingen kan ik me dan echt wel boos maken. Als iemand pijn heeft, heeft iemand gewoon pijn en kan hij/zij sommige dingen minder goed. En als dat aangegeven wordt vind ik dat daar rekening mee moet worden gehouden en niet afgedaan worden met niet piepen.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibromyalgie

Berichtdoor nita » 19 jan 2010 16:45

@ jael

ik geloof ook zeker wel dat er mensen zijn die FM hebben inderdaad, gelukkig is bij mij die diagnose ingetrokken

vandaag de eerste uitslagen binnen,

ik ben hypermobiel, heb scoliose, 3 wervels die over elkaar heen schuren als ik loop, zit of nu ja eigenlijk bij beweging, maar bij zitten drukken ze op elkaar, bekken is naar voren gekanteld, daardoor holle rug....(dat was t wel :wink: )

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Fibromyalgie

Berichtdoor *Annette* » 19 jan 2010 16:49

@ Nita; Dat is wel even heftig zo allemaal! Wat gaan ze er nu verder aan doen? Sterkte iig 8>)!

Over het medeleven van andere forumers, veel werken overdag of gaan naar school. Overdag wip ik heus wel eens even op RW, maar post ik eigenlijks z.g.a. nooit wat... En eigenlijks hoort het ook niet op je werk of school ;). Veel mensen hebben jou post gelezen, en zullen hun gedachten erook bij hebben, maar reageren niet, dit kun je toch ook niet van iedereen verwachten? In de slow-chat ben ik wel post tegen gekomen waarin andere jou een bemoeidiging toewenste!
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibromyalgie

Berichtdoor nita » 16 feb 2010 22:12

@ anette

late reactie maar wat ze vermoedde is helaas werkeljkheid geworden. Ik heb een tumor in mijn been, dus dat wordt opereren....de rest van de klachten wordt met fysio behandeld

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Fibromyalgie

Berichtdoor *Annette* » 16 feb 2010 22:17

Oei wat heftig Nita :(! Veroorzaakt dat je klachten vooral?
Heel veel sterkte toegewenst in alles!
Wat de toekomst brengen moge........

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Fibromyalgie

Berichtdoor Jo'tje » 16 feb 2010 22:21

Oh joh, dat is ook wat zeg! Weten ze of het goedaardig is of moet dat na de operatie blijken?
Sterkte!
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibromyalgie

Berichtdoor nita » 16 feb 2010 22:31

voor een deel veroorzaakt de klachten maar in hoever dat weet ik pas als die tumor weg is gehaald. binnenkort de eerste operatie een biopsie die uit zal wijzen of het goed of kwaadaardig is. Er is namelijk een kans dat het wel kwaadaardig is. In de tweede operatie gaan ze het verwijderen..

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Fibromyalgie

Berichtdoor Lidia » 17 feb 2010 11:05

Sterkte Nita, in alles!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten