ik heb helemaal geen patronen van abacadabra. Maar het lijkt mij als je een patroon van een soortgelijke jurk hebt, je al een heel eind komt. De bovenrok heeft zo te zien elastiek van de zoom af een stukje naar omhoog. zouden er 3 rokjes onder zitten of zijn het strookjes aan een onderrok vast gemaakt?
Ppm, ik denk dat het wel meevalt. Het lijkt moeilijker dan het is. Drie laagjes tegelijk naaien ís níet moeilijk hoor. Gewoon proberen, goed lezen wat er staat in de beschrijving en jij bent straks reuze blij dat je het geprobeerd hebt! Als ik iets echt mooi vind, maar te moeilijk lijkt, ga ik het toch maar gewoon proberen en meestal lijkt het dan toch wel wat, al is het niet altijd volgens patroon..
zal het anders idd eens proberen. Ik kan ook gewoon model zomerjurkje met smalle bandjes zoeken in knippie en dan zo onderrok eronder maken. Dan de bovenste ophalen, dat is het inwezen toch?
eerst maar de overgooier af! achterpand is helemaal in elkaar nu het voorstuk nog... en dan alles aan elkaar roetsen!
paprikameisje2 schreef:annet: heb je toevallig dit patroon?? deze vind ik om op te vreten zooo mooi!!
anders toch maar eens op zoek naar een patroon en em kopen!
Zo die is inderdaad erg leuk!!! Wil ik ook wel, maar hopen dat ie in maat 98 ook te maken is...... Maar even kijken of ik tijd kan vinden om um anders te tekenen.
vinden jullie nu ook dat in bijvoorbeeld de knippie dingen zo enorm moeilijk worden beschreven dat je er zowat voor gestudeerd moet hebben, terwijl het eigenlijk heel simpel is? word er gek van, zit eerst een half uur te bestuderen wat ze nu eigenlijk bedoelen. maar, het jurkje word super leuk, nog twee stroken er aan, knoopsgaten en hij is af!