Hortensia: Je hebt ook helemaal gelijk dat het buiten onze schuld is dat we nog geen kinderen hebben!
Dat zou denk ik voor mezelf wel beter zijn wat jij als tip zegt om het er gewoon over te hebben met de fam, het schuldgevoel.
Wat Evelien zegt over het erachter komen of je wel/geen kinderen kan krijgen en dat je dan vanuit die uitslag verder kunt kijken, of behandelen als dit nog mogelijk is of het kinderloos blijven een plekje geven en je op andere dingen richten.
Deels is dat voor mij wel zo.
Maar het is hier echt niet zo dat ik elke maand verdrietig zit te zijn omdat ik toch weer ongesteld ben geworden.
Tuurlijk is het teleurstellend en even hoop afdoende als je weet dat je zo je best heb gedaan elke maand weer.
Maar waarom zou je nu geen grootse dingen kunnen gaan ondernemen?
Persoonlijk vind ik het niet goed om je tegen te laten houden door de gedachten van: ja en wat als we nu opeens toch wel zwanger worden...
Wij kunnen voor zover onderzocht is spontaan zwanger worden, maar als ik graag iets wil gaan doen laat ik me daardoor niet tegen houden.
Nu heb ik dat wel niet in me om bijv een wereldreis te maken.
En, stel je eens voor dat je heerlijk op wereldreis bent geweest en na enige tijd word je zwanger, ben je toch op reis geweest en je bent ook nog eens zwanger