Leuk Jamillah, erg veel succes ermee!
Heb je ook oppas voor de kids?
Moderator: Moderafo's
jamillah schreef:Dank![]()
Ik heb nu 1 ochtend oppas, de andere twee ochtenden gaat ze naar de psz. Op de ochtend dat ik zelf op de psz werk (ja ook nog..) neem ik ze mee.
Gerlinde gaat na de zomervakantie ook naar school en ik ga de avondpabo toch doen zodat ik dan geen oppas meer nodig heb.
Merisja schreef:Mijn ouders wonen daar ook in de buurt ja, dus af en toe zie ik wel wat krantjes voorbij schuiven en dan kijk ik ook altijd even de vacatures. Maar ja, je moet net een school treffen die 'ongeschoold' personeel voor de klas willen, dat wil niet iedereen! Maarre...fijn, als je de vacatures in de gaten houdt!
Juultje77 schreef:Zo dus je werkt eigenlijk 5 ochtenden..... Dat is ook best pittig of niet?
Renee schreef:tatatataaaaaaaa...hier nog een moeder met talenten![]()
Sterretje, jou ken ik nog!ook aan de studie?
Ik ben zelf afgelopen september begonnen met maatschappelijk werk en dienstverlening, ook 4 jaar...en mijn kids zijn inmiddels wat groter, 20 18 en 14.
Maar ook bereid mij nu voor op pittiger tijden...binnenkort ga ik 1 dag per week stage lopen en ik ben heel hard op zoek naar een stage/werkplek voor het 2e jaar van 20 uur.
Aan de ene kant zie ik er wel tegenop..zoveel, maar als ik een leuk plek vind dan geeft het hopelijk ook weer veel energie.
Studeren op zich vind ik haske leuk. Weer een hele andere wereld en gewoon weer bezig zijn met jezelf ontwikkelen op een hele andere manier, echt heerlijk.
Zijn jullie nu allemaal bezig met de Pabo of ook nog met andere studies?
Ik vind het vooral in vakanties lastig om veel aan school te doen omdat er dan voortdurend kids thuis zijn. En die liggen ook niet meer s avonds om 8 uur in bed.... en s nachts ben ik te moe voor studerenHoe is dat bij jullie?
nou, na een lange periode van afwezigheid, groetjes van Renee
Merisja schreef:Ik probeer in de vakanties zo min mogelijk voor school te leren. Wel maak ik werkstukken enzo. Dat kan vrij makkelijk als mijn meiden rondlopen. Alhoewel ik het meestal tussen de middag doe, als de jongste op bed ligt en de oudste lekker een bokeje leest op de bank of een dvd'tje kijkt.
@Jamillah: ik las net dat je toch de avond pabo gaat doen; in Gouda? Je zei dat je dan geen oppas nodig hebt. Maar in Gouda begint de school op maandag al om 10 voor 4! Met wat reistijd erbij betekent dat toch wel dat je vanaf een uur of 3 oppas nodig hebt elke week (in mijn geval dan). Ook is het zo dat je met name in het eerste jaar geregeld op woensdagmiddag naar school moet om die instaptoetsen te maken (rekenen, taal, zaakvakken, godsdienst...). Slurpt echt onwijs veel van je tijd op en kost ook elke keer weer oppas. En natuurlijk de stage's: 4 keer per jaar anderhalve week achter elkaar stage. Ik wil je niet ontmoedigen ofzo hoor, maar je hebt echt wel vaak oppas nodig als je de deeltijd pabo gaat doen!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten