Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor kwebbel » 11 dec 2009 14:41

gefeliciteerd daphne! sterkte met je zusje, hopelijk mag ze snel naar huis :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 11 dec 2009 21:53

@ Kamille, van harte met de geboorte van Nathan! Leuke naam ook! geniet er van
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 dec 2009 12:37

Moeders onder ons:
Bij een kraambezoek hoort een cadeautje...
Als wij op kraambezoek gaan nemen altijd iets van speelgoed mee voor de pasgeboren baby.
Maar toch vind ik het elke keer weer een lastig iets.
Zoals jullie wel weten hebben wij nog geen kinderen en daarom ben ik bang dat als wij met leuke kleertjes aankomen de ouders wel zullen denken dat het kopen van die kleertjes wel pijnlijk zal geweest zijn ( veel kinderloze echtparen vinden dit).
Wij hebben daar niet echt moeite mee om tussen die leuke kleertjes te snuffelen voor een kindje van een ander en niet voor ons eigen kind.
Maar omdat ik dus het idee heb van wat ik hierboven heb staan kopen wij speelgoed.
Maar aan de andere kant, misschien denken juist DAN wel die ouders dat wij zo bewust speelgoed kopen omdat kleertjes kopen niet fijn is.
Zijn hier mensen die hiermee ervaring hebben?
Komen bij jullie weleens kinderloze echtparen op kraambezoek en denken jullie dan ook echt zo over die cadeautjes die zij mee brengen??

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel 7

Berichtdoor *Annette* » 12 dec 2009 12:39

Gefeliciteerd met je nichtje Daphne!

@ Kamille en man, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje!
God's zegen toegewenst in de opvoeding van jullie kindje! Mooi naam! Geniet ervan!
Wat de toekomst brengen moge........

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 dec 2009 12:48

zelf vond ik het niet erg als ik geen kleertjes kreeg. bij kleertjes probeer je rekening te houden met de smaak van de ander, maar je koopt toch vaak nog iets wat jezelf mooi vind. Ik geef dan liever een bon, en daarbij een mandje met daarin billedoekjes, busje badschuim, en een badeendj, en dan in folie verpakken.

overigens is speelgoed ook leuk om te krijgen, vaak krijg je dan dingen die jezelf niet zou kopen, maar wel super leuk zijn!

Ik denk niet dat ouders denken dat je bewust speelgoed koopt om niet tussen de kleertjes te hoeven kijken. Kleertjes is ook mijn ding niet, dus geef ik liever een paar leuke regenlaarsjes of leuk speelgoed!

soms hebben de ouders zelf ook een verlanglijstje, anders is een bon altijd geweldig!

nog gefeliciteerd!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 dec 2009 13:16

@Tuinfluiter: ik zie dat verschil tussen kleertjes en speelgoed eerlijk gezegd niet zo goed: het is toch allebei voor een klein kindje? Of voelen kleertjes 'intiemer' ofzo? ('k Weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 dec 2009 13:24

LeChat:
Nou je hebt natuurlijk veel moeders die graag veel kleertjes kopen voor hun kind(eren).
Ze kopen meestal een leuk stelletje kleren als speelgoed.
De meeste mensen die op kraambezoek komen geven ook kleertjes.
Dus als je niet met kleertjes aan komt zetten maar met speelgoed is het toch net een tikkeltje anders.
Tenminste dat is onze ervaring, je krijgt dan meestal te horen dat ze het heel leuk vinden dat het geen kleertjes maar speelgoed is.
Voor veel vrouwen zijn die kleine kleertjes allemaal erg schattig, dat is met speelgoed minder, dus vandaar dat kinderloze vrouwen vaak moeite hebben met het kopen van kleertjes.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 dec 2009 13:29

Bedankt voor je uitleg, 't is me iig iets duidelijker :). Ik koop (zo vaak komt dat niet voor trouwens) vaak een paar kleine dingetjes en maak er een mandje of tasje mee vol - wat spuugdoekjes bijvoorbeeld en een rompertje (een tijdje terug een véél te grote gekocht, dat krijg je als je er geen verstand van hebt :mrgreen:) en bijv. een rammelaar. Zo vanzelfsprekend vind ik het (dus) ook niet om kleertjes te kopen als kraamcadeautje hoor, omdat dat toch meer een smaak-ding is en ik dan denk dat die ouders dat liever zelf willen uitkiezen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 dec 2009 13:32

@Tuinfluiter: dat vind ik best wel ver doordacht.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 dec 2009 13:47

Daarom vraag ik het ook hier aan jullie als ervaringsdeskundigen :mrgreen:
Weet gewoon dat veel meiden die meer niet zwanger kunnen worden er grote moeite mee hebben om kleertjes te kopen,om tussen al die schattige kleertjes iets uit te zoeken.
Zelf heb ik dat dan niet, maar vroeg me wel af of kersverse ouders hier nu ook iets van voelen of dat zij het misschien helemaal niet in gaten hebben en het zodoende onzin is om zo te denken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 dec 2009 17:20

Wij kregen beiden hoor Tuinfluiter, en ook beiden van stelletjes zonder en stelletjes met kinderen. Ik heb er ook geen moment bij nagedacht. Alleen dat ik die eerste week dolblij was met alle kleertjes in maat 56, omdat ik die zelf niet had, omdat ik het lastig vond van tevoren kleertjes te kopen. Daarom had hij het ook echt nodig, en ik vond alles leuk voor zo'n baby. Pas nu heb ik echt mijn eigen smaak voor hem, toen nog niet hoor.
Maar ook al het speelgoed was erg leuk, daar hebben we lang plezier van gehad. En nu nog wel eens dingen die we voor het eerst voor hem neerzetten die hij met zijn geboorte kreeg.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 12 dec 2009 20:36

Tuinfluiter, ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje ver doorgedacht. Zo heb ik nooit gedacht over mensen die kwamen die zelf helaas geen kinderen kunnen krijgen. Daar hebben wij trouwens speelgoed van gehad en een ander stel kleertjes. Ik dacht altijd tenminste mijn ervaring dat als je zelf nog geen kinderen hebt makkelijker speelgoed koopt krijg je zelf een kindje ervaar je dat het ook fijn is om kleertjes te krijgen en koop je die later ook. Zo ging het hier eerlijk gezegd wel, maar das misschien ook wel onnozel gedacht hoor 8-[

Maar kan me ook wel voorstellen dat het misschien pijnlijk is om wat te kopen voor een babytje alhoewel me de kraamvisite an sich dan lastiger lijkt.

Speelgoed is op zich wel leuk om te krijgen, maar daarin vind ik zeker niet alles leuk.Wij houden niet zo van die dingen met electronische muziekjes. De jongens maken hier zelf wel muziek genoeg :mrgreen: . Ik ben zelf wel van het houten speelgoed en duplo. Bij de tweede kregen we ook een Bruder tractor helemaal leuk vond ik dat.

Zelf geef ik meestal kleertjes vind ik gewoon leuk om te kopen, ik geef wel vaak het bonnetje erbij kan het evt. geruild worden. Voor familie of goede vrienden maak ik meestal een mand, koffer oid. een pakketje iig. Vind ik ook leuk.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 12 dec 2009 20:37

bij ons verschilde het trouwens per kind ook wel wat we kregen, bij de eerste heel veel speelgoed en andere dingen gehad, bij de tweede bijna alleen kleertjes en de derde kleertjes, boekjes of geld.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 12 dec 2009 20:41

Voor mij maakt het niet uit wat het cadeau van 'die' mensen is.
Ik weet wel dat ik juist aan de hand van het cadeautje wat ze gaven aan Anna Sofie een gesprek hebben gehad erover. Meer over het moeilijk vinden om al dan niet op kraambezoek te gaan en alle vrienden kinderen te zien krijgen en zelf niet.

Wij kregen met de geboorte veel geld en bonnen. Weinig kleertjes. (ik heb echt beetje mijn eigen smaak en ook beetje dure smaak dus de meesten gaven geen kleertjes)
Wel wat speelgoed en duplo. En paar van die pasgeboren babysetjes.
Maar verder gewoon praktische cadeaus. Kinderstoel, box, babyfoon, tricotslan e.d.
Time flies when you have none!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 dec 2009 21:30

Zo zie je maar weer dat wat je denk niet altijd zo hoeft te zijn :D
Maar ben er alleen maar blij om dat jullie het helemaal niet zo zien.
Dan hebben we weer iets om minder over na te denken :wink: :mrgreen:
Zelf vind ik gewoon speelgoed leuker om te kopen, want kleertjes is vaak maar zo even en als je speelgoed koopt daar hebben ze vaak toch langer plezier van.

Terug naar “Archief”