Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor liefie » 28 nov 2009 10:28

pannenkoek schreef:
pol schreef:Kan je het voorschot niet per internet zelf veranderen?

ik denk het wel,

Wij zitten bij de delta en daar is het super makkelijk om je voorschot te veranderen. Via internet moet je je klantennummer invoeren en welk bedrag het nu is en wat je er van wilt maken en dan is het de volgende maand al goed.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 nov 2009 13:54

pannenkoek schreef:
paprikameisje2 schreef:
Daatje123 schreef:En hoe gaat het met de financien van onze refowebbers?

Hier kregen we van de week een meterstandenkaart in de brievenbus van Eneco. Ben benieuwd of we wat terug gaan krijgen. Weet iemand wanneer dat is? Ik dacht maart...

wij hebben essent en dat wordt de voglend emaand verrekend. DUs als je geld terug krijgt, wordt het voorschot eraf gehaald, als je dan nog over hebt krijg je het op je rekening, anders moet je de rest bij betalen. MOet je bijbetalen, wordt dat automatisch bij je voorschot opgeteld, en krijg je het komende jaar een hoger voorschot!

Hou je voorschot wel in de gaten. Bij ons verhoogden ze het een keer met 95 euro per maand. Echt enorm veel. Gewoon zeggen dat het veel te veel is..

neeh hoor! niks geen problemen mee, we waren, omdat we toen julia hadden gekregen, flink gaan stoken om het huis overal warm te krijgen, nu is ze groter en nu moet ze het ook maar gewoon met een koud neusje doen in bed. Dus gaan we nu weer naar iets boven wat we hadden in het begin! ze berekenen gewoon het gemiddelde!

hier in de buurt hoor ik veel klachten ook over die voorschotten. Zelf heb ik dat niet gehad, maar ook nooit een flinke naheffing ofzo. want daarmee berekenen ze het nieuwe voorschot!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 28 nov 2009 19:56

Onze auto moet een beurt. Manlief durft hem niet weg te brengen, omdat het minimaal 1500 euro gaat kosten. :roll: We hebben al zoveel autopech gehad... #-o

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 29 nov 2009 09:14

Wij hadden dat nu ook met de APK. eerst al bijna 200,- betaald, maar er moest nog iets bij een ander bedrijf gedaan worden. Dat kost 1000,- euro. Maar daar komt nog de BTW bij. Hij wilde het wel zwart doen (die verleiding is dan wel groot...), maar goed we gaan er dus toch nog maar 1200 euro van maken in totaal betalen we nu dan 1400 euro voor de auto terwijl die maar 1100 euro kostte toen we hem kochten :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 nov 2009 11:23

pannenkoek schreef:
Evelien schreef:dat was bij ons ook het geval.... en er maar achter aan bellen. Totdat we afgelopen week een brief kregen waarin de voorschot ineens heel erg laag was (te laag). :?

dan mag je wel zuinig zijn. Anders krijg je volgend jaar een hoge rekening van achtergebleven voorschotten

valt wel mee....Je kunt dan een regeling treffen. Hebben wij ook gedaan.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 30 nov 2009 12:32

Ligt ook beetje aan het bedrijf hoor! Wij moesten bij Eneco iedere keer aan de bel trekken dat we geen facturen kregen. Ze hadden onze meterstandenkaart niet verwerkt waardoor wij het eerste jaar dat we in de woning woonde niets betaalde. Na een jaar kregen we een brief, of we even 1500 euro wilde betalen binnen 2 weken. Grrr... En wij maar bellen of we niet moesten betalen. ](*,) .

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 dec 2009 07:42

Wij kregen gisteren de rekening van de garage voor de keuring. Ik viel van mijn stoel! 40.36, alleen de keuring, verder niets! Dat is weer een meevaller als je rekeningen van minimaal 300 gewend bent :D
En dat voor een 13 jarige polo 8)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 dec 2009 10:44

Geen grote of kleine beurt erbij gedaan dus?

Bij de garage raden ze altijd aan het ene jaar een grote beurt te doen en het andere jaar een kleine (tenminste, in mijn omgeving wel). Houden jullie je daaraan?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 02 dec 2009 11:52

Met mijn oude auto (1994) heb ik drie jaar lang alleen maar de APK gedaan zonder beurten. Door de APK kwam hij ook zonder aanpassingen doorheen. Tot vorig jaar de bodem compleet was weggeroest. Toen is hij weggegaan naar de sloop.

Mijn nieuwe auto heb ik nu bijna 10 maanden en geeft zelf aan wanneer hij een kleine of grote beurt moet. Maar ik rij er niet veel mee, dus dat zal nog even duren. APK komt in februari wel weer.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 02 dec 2009 12:01

LeChat schreef:Geen grote of kleine beurt erbij gedaan dus?

Bij de garage raden ze altijd aan het ene jaar een grote beurt te doen en het andere jaar een kleine (tenminste, in mijn omgeving wel). Houden jullie je daaraan?

OnZe opel safira van bijna 8 is vorige wk voor een APK geweest en een kleine beurt. volgend jr de grote beurt weer. Met een stel nieuwe banden ( 2 stuks) kom je al gauw hoger, nog even en ditje en datje. 350,- was alles bij elkaar.

Wij rijden ongeveer 25.000 km per jaar. Is misschien niet veel vergeleken bij anderen, maar wij hebben een boerderij, dus voor het werk hoeven we niets (!) te rijden. OP het platteland is alles verder weg. Naar de kerk rijden wij 108 per zondag (2 diensten) x52 =5600 km alleen naar de kerk. daarnaast nog veel vergaderingen, boodschappen. Onze kinderen worden opgehaald met een taxi dus die km hebben we ook niet.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 dec 2009 12:23

Mijn auto gaat geregeld voor een beurt omdat ik er heel veel kleine stukjes mee rij en mijn auto daardoor veel te verduren heeft en per jaar rij ik er denk 17.000km mee (werk in de thuiszorg dus soms maar 750 meter naar een volgende cliënt)

Mijn man zijn auto gaat om de 20.000 km en dat gaat erg hard we hebben hem nu een maand of 9 en hij moet echt voor de 2de keer want ik denk dat we nu op 43.000km zitten en we hebben hem dit jaar nieuw gekregen :oops:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 dec 2009 22:52

mijn auto is nog geen 5 maanden oud en moet ook al voor de 20.000 beurt... :-oo

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 02 dec 2009 22:54

Jannoek schreef:mijn auto is nog geen 5 maanden oud en moet ook al voor de 20.000 beurt... :-oo

ach, altijd baas boven baas, toch?? :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 dec 2009 22:55

ik heb niet eens een auto... :-oo

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 dec 2009 09:19

je man wel ?

wij hebben altijd Toyota's gehad, mijn man en zijn vader zijn er allebei gek op. Mijn 2 zwagers iets minder fan hoewel een andere zwager en schoonzus ook altijd Toyota's rijden. Mijn schoonvader heeft jarenlang bij Toyota gewerkt dus is het virus overgeslagen in de familie :P
Wij hebben nu een Toyota Avensis uit 1999 prima bak, van m'n schoonvader geweest en altijd netjes onderhouden. Heeft pas 134000 gereden ongeveer en komt altijd door de keuring. Zowsio hebben wij met onze toyota's nooit extra hoeven betalen bij de keuring. Nooit wat mis, prima auto :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”