Moderator: Moderafo's
jij bent Vin en hebt dus alle recht om dat tegen iedereen te vertellen> om steun te krijgen of ons te laten zien dat wij nit de enige zijn die e rmoeite mee hebben om een goed mens te zijn.Vin schreef:Ik heb het al zo druk met beter mens proberen te worden.. wie ben ik om dat aan iemand anders te vertellen![]()
Ik doe aardig..ofzo.. en eerlijk.
Marnix schreef:Precies. Evangeliseren is niet een hobby of zo. Iets wat je in een vrij uurtje in je weekend es ff gaat doen.
Evangeliseren is een levenstijl, 24/7.
Lees eens de gelijkenis van de barmhartige samaritaan. Probeer die samaritaan te zijn! Veel te vaak zijn wij de priester of leviet die met een boog om iemand heenlopen.
Evangeliseren doe je niet in de eerste plaats door mensen op straat aan te spreken, maar door je manier van leven.
13 U bent het zout dat de wereld leefbaar moet houden. Maar als u uw invloed verliest, wat moet er dan van de wereld worden? Weet u waar u dan nog goed voor bent? Om weggegooid en vertrapt te worden. 14 U bent het licht van de wereld; een hoog gelegen stad die straalt in de nacht, kan iedereen zien. 15 Men steekt immers geen lamp aan om er vervolgens een emmer overheen te zetten? Die lamp moet toch op een kandelaar staan en licht geven voor iedereen in huis? 16 Laat daarom ook uw licht voor alle mensen schijnen. Als zij dan de goede dingen zien die u doet, zullen zij uw hemelse Vader eren. (Mattheus 5)
'Lalage schreef:Vannacht hield Borkdude met z'n huisgenoten een feest en ik was in gesprek met een christen en een niet-christen. Het gesprek kwam op een hele natuurlijke manier op het onderwerp geloof en ik hoorde het evangelie op een simpele manier uitgelegd worden aan de niet-christen. Ik vond het echt cool zoals die gast dat uitlegde!!! Zo zou ik ook met mensen willen praten, echt het evangelie vertellen. Ik denk dat dat de roeping van elke christen is. Ik ben nu wel weer een stapje verder, omdat ik dus in de praktijk zag hoe je kunt evangeliseren. De reactie van die niet-christen was: ik vind het een moeilijke discussie, maar ik heb er wel veel van geleerd. Ik bid dat God in hem gaat werken...
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 34 gasten