De strategie van Wilders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: De strategie van Wilders

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2009 17:02

Joannah schreef:In Rom 13:3 staat duidelijk dat je de Overheid gehoorzaam dient te zijn, anders moet zij het zwaard hanteren.
Natuurlijk niet te letterlijk nemen, net als de SGP, die de eerste 3 jaren van de oorlog duitsland als erkende Overheid diende....

Duitsland onder Hitler wás op dat moment toch de Overheid? Waarom zou de SGP het toen ineens niet letterlijk moeten nemen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Joannah

Berichtdoor Joannah » 18 okt 2009 17:31

Mortlach schreef:
Joannah schreef:In Rom 13:3 staat duidelijk dat je de Overheid gehoorzaam dient te zijn, anders moet zij het zwaard hanteren.
Natuurlijk niet te letterlijk nemen, net als de SGP, die de eerste 3 jaren van de oorlog duitsland als erkende Overheid diende....

Duitsland onder Hitler wás op dat moment toch de Overheid? Waarom zou de SGP het toen ineens niet letterlijk moeten nemen?

Misschien omdat de ideologie van dat Duitsland en zijn satanische heerser tegenovergesteld waren als waar de SGP voor zegt te staan?
En misschien omdat wij nederlanders niet zelf die NAZI overheid hadden gekozen?
En misschien omdat iemand die Joden, Gods volk haat, zijn oogappel aanraakt, en dat gewraakt zal worden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2009 20:16

Joannah schreef:
Mortlach schreef:Duitsland onder Hitler wás op dat moment toch de Overheid? Waarom zou de SGP het toen ineens niet letterlijk moeten nemen?

Misschien omdat de ideologie van dat Duitsland en zijn satanische heerser tegenovergesteld waren als waar de SGP voor zegt te staan?
En misschien omdat iemand die Joden, Gods volk haat, zijn oogappel aanraakt, en dat gewraakt zal worden.

tut tut tut, allemaal uitvluchten. Als er staat dat de overheid gehoorzaamd dient te worden, dan dient de overheid gehoorzaamd te worden, en niet ineens allerlei voorwaarden gaan stellen. Ja, we volgen die Bijbel wel, maar alleen als dit, dit, en dit zo zijn zoals wij dat willen.

En de overheid niet gekozen? Denk je dat in de tijd dat de Bijbel werd geschreven er elke 4 jaar verkiezingen waren? Nee toch zeker?

Joannah

Berichtdoor Joannah » 18 okt 2009 20:47

Mortlach schreef:
Joannah schreef:
Mortlach schreef:Duitsland onder Hitler wás op dat moment toch de Overheid? Waarom zou de SGP het toen ineens niet letterlijk moeten nemen?

tut tut tut, allemaal uitvluchten. Als er staat dat de overheid gehoorzaamd dient te worden, dan dient de overheid gehoorzaamd te worden, en niet ineens allerlei voorwaarden gaan stellen. Ja, we volgen die Bijbel wel, maar alleen als dit, dit, en dit zo zijn zoals wij dat willen.

En de overheid niet gekozen? Denk je dat in de tijd dat de Bijbel werd geschreven er elke 4 jaar verkiezingen waren? Nee toch zeker?

Ik denk dat we ervan uit mogen gaan dat de bijbel bedoelt dat je je eigen overheid gehoorzaamt, en niet de vreemde overheersende macht.
God streed zelf met Zijn Volk om de kanaanieten en Filistijnen te decimeren, dus kom niet aan met selectiviteit.We volgen de bijbel in combinatie met ons gezond verstand en geweten, en dan kun je niet gehoorzaam zijn aan de nazi's lijkt me.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2009 20:56

Joannah schreef:Ik denk dat we ervan uit mogen gaan dat de bijbel bedoelt dat je je eigen overheid gehoorzaamt, en niet de vreemde overheersende macht.

Ah... we mogen ervan uitgaan dat de bijbel bedoelt wat ons goed uitkomt.... Prima natuurlijk, maar wat staat er nou precies? Staat er "gehoorzaam de overheid, tenzij het een vreemde overheersende macht is"? De partij waar ik op gestemd heb, zit niet in het kabinet, dus is het niet "mijn eigen overheid", en ik hoef dus niet te gehoorzamen, of toch wel?

.We volgen de bijbel in combinatie met ons gezond verstand en geweten, en dan kun je niet gehoorzaam zijn aan de nazi's lijkt me.

Dus we gehoorzamen niet aan nazi's, maar hebben met het op facistoïde wijze door de knieën schieten van jongeren om ze daarna uit een vliegtuig te gooien geen problemen, want dat is gezond verstand? Het is maar even dat ik het beeld duidelijk heb.

Joannah

Berichtdoor Joannah » 18 okt 2009 21:35

Mortlach schreef:
Joannah schreef:Ik denk dat we ervan uit mogen gaan dat de bijbel bedoelt dat je je eigen overheid gehoorzaamt, en niet de vreemde overheersende macht.

Ah... we mogen ervan uitgaan dat de bijbel bedoelt wat ons goed uitkomt.... Prima natuurlijk, maar wat staat er nou precies? Staat er "gehoorzaam de overheid, tenzij het een vreemde overheersende macht is"? De partij waar ik op gestemd heb, zit niet in het kabinet, dus is het niet "mijn eigen overheid", en ik hoef dus niet te gehoorzamen, of toch wel?

.We volgen de bijbel in combinatie met ons gezond verstand en geweten, en dan kun je niet gehoorzaam zijn aan de nazi's lijkt me.

Dus we gehoorzamen niet aan nazi's, maar hebben met het op facistoïde wijze door de knieën schieten van jongeren om ze daarna uit een vliegtuig te gooien geen problemen, want dat is gezond verstand? Het is maar even dat ik het beeld duidelijk heb.

Juist, iemand van de kerk afgooien met het gezicht naar voren vanwege een geaardheid waar hij zelf ook niet voor heeft gekozen, mag van mij zeker beloond worden met een trap het vliegtuig uit.In plaats van de huidige goedkeuring hierover van onze linkse rechtertjes.
kijk, het verschil tussen moslim/nazi's is dat ze mensen doden vanwege iets wat ze niet hebben gekozen.(geaardheid/ras)
Wilders wil mensen straffen voor gebrek aan fatsoen, manieren en wangedrag, wie ze ook zijn.
Anderszijds is de hele volksaard ook ziek, want we willen het recht op beledigen in onze grondwet..hoe diep kan een land vallen....

rikus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rikus » 19 okt 2009 09:06

Het woord "God"valt bij velen zo snel dat het lijkt of ze hem in hun broekzak hebben zitten.
In een pennenstreek veranderd een bord soep in de oerchaos en God in een koopman van oud roest .
Een God die zijn arbeider die slechte één uur heeft geploeterd net zoveel uit betaald als iemand die dat een hele dag heeft gedaan.
Is God niet de slechte herder die zijn gehele kudde aan zijn lot overlaat om één eigenwijs verdwaald schaap te zoeken?
Ieder zijn geloof en ik het mijne

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 okt 2009 09:32

Joannah schreef:Juist, iemand van de kerk afgooien met het gezicht naar voren vanwege een geaardheid waar hij zelf ook niet voor heeft gekozen, mag van mij zeker beloond worden met een trap het vliegtuig uit.In plaats van de huidige goedkeuring hierover van onze linkse rechtertjes.

Ah, vrijheid van meningsuiting is ineens niet meer belangrijk. Die vrijheid houdt ook in dat meningen die ons niet welgevallig zijn mogen worden geuit. Wilders mag wat dat betreft ook zeggen wat hij wil, net als de imam. De mening ten uitvoer brengen, dat is echter een ander verhaal.

kijk, het verschil tussen moslim/nazi's is dat ze mensen doden vanwege iets wat ze niet hebben gekozen.(geaardheid/ras)
Wilders wil mensen straffen voor gebrek aan fatsoen, manieren en wangedrag, wie ze ook zijn.

Doe toch niet zo naïef, Wilders wil mensen straffen voor hun geloof en/of huidskleur.

Anderszijds is de hele volksaard ook ziek, want we willen het recht op beledigen in onze grondwet..hoe diep kan een land vallen....

Botsende grondrechten zijn altijd lastig. Als je je echt beledigd voelt, kun je altijd naar de rechter stappen. Die mag dan uitmaken of je je terecht beledigd voelt, of dat je maar gewoon een wat dikker huidje moet krijgen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 okt 2009 10:16

rikus schreef:Het woord "God"valt bij velen zo snel dat het lijkt of ze hem in hun broekzak hebben zitten.
In een pennenstreek veranderd een bord soep in de oerchaos en God in een koopman van oud roest .
Een God die zijn arbeider die slechte één uur heeft geploeterd net zoveel uit betaald als iemand die dat een hele dag heeft gedaan.
Is God niet de slechte herder die zijn gehele kudde aan zijn lot overlaat om één eigenwijs verdwaald schaap te zoeken?

Wat heeft dit met de strategie van Wilders te maken?

Joannah

Berichtdoor Joannah » 19 okt 2009 11:02

Mortlach schreef:
Joannah schreef:Juist, iemand van de kerk afgooien met het gezicht naar voren vanwege een geaardheid waar hij zelf ook niet voor heeft gekozen, mag van mij zeker beloond worden met een trap het vliegtuig uit.In plaats van de huidige goedkeuring hierover van onze linkse rechtertjes.

Ah, vrijheid van meningsuiting is ineens niet meer belangrijk. Die vrijheid houdt ook in dat meningen die ons niet welgevallig zijn mogen worden geuit. Wilders mag wat dat betreft ook zeggen wat hij wil, net als de imam. De mening ten uitvoer brengen, dat is echter een ander verhaal.

Doe toch niet zo naïef, Wilders wil mensen straffen voor hun geloof en/of huidskleur.

Botsende grondrechten zijn altijd lastig. Als je je echt beledigd voelt, kun je altijd naar de rechter stappen. Die mag dan uitmaken of je je terecht beledigd voelt, of dat je maar gewoon een wat dikker huidje moet krijgen.

Ik heb Wilders nog nooit iets horen zeggen over een chiunees een indo een hindoestaan, er zit er zelfs een in de partij.
Degene die een wat dikker huidje moeten krijgen, zijn vooralsnog die heethoofden, die over een potloodtekening elkaar al staan te vertrappen in nietsonthullende oorlogsverklaringen aan het hele(nog) vrije Westen

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 okt 2009 11:07

Joannah schreef:Ik heb Wilders nog nooit iets horen zeggen over een chiunees een indo een hindoestaan, er zit er zelfs een in de partij.

Maar als die chinees of Indiër ineens moslim is, is het land blijkbaar te klein.

Degene die een wat dikker huidje moeten krijgen, zijn vooralsnog die heethoofden, die over een potloodtekening elkaar al staan te vertrappen in nietsonthullende oorlogsverklaringen aan het hele(nog) vrije Westen

Uiteraard, maar wij kunnen hen niet veranderen, dat kunnen we alleen zelf. Wij kunnen alleen naar onszelf kijken. Is ons gedrag ingegeven door mededogen, ook jegens die mensen die het ons moeilijk maken?

Joannah

Berichtdoor Joannah » 19 okt 2009 11:23

Mortlach schreef:
Joannah schreef:Ik heb Wilders nog nooit iets horen zeggen over een chiunees een indo een hindoestaan, er zit er zelfs een in de partij.

Maar als die chinees of Indiër ineens moslim is, is het land blijkbaar te klein.

Uiteraard, maar wij kunnen hen niet veranderen, dat kunnen we alleen zelf. Wij kunnen alleen naar onszelf kijken. Is ons gedrag ingegeven door mededogen, ook jegens die mensen die het ons moeilijk maken?

Dus we moeten onszelf maar als een gewillig schaap naar de slachtbank laten leiden door passief af te wachten wat de sterkere politiek/religieuze cultuur in petto heeft voor ons.
Of mag ik misschien gebrek hebben aan respect voor lieden die zo zwak waren zichzelf te laten hersenspoelen en onder doodsbedreiging van eigen familie zelfs soms, een geloof aan te laten praten.
Ik ben zelf ook niet hetzelfde geloof volgend als wat mijn opvoeding me meegaf, omdat je op een gegeven moment zelf hoort te gaan denken.
Onderzoekt, en behoud het goede.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 okt 2009 11:47

Joannah schreef:Dus we moeten onszelf maar als een gewillig schaap naar de slachtbank laten leiden door passief af te wachten wat de sterkere politiek/religieuze cultuur in petto heeft voor ons.

Ghandi zou zeggen dat er niets krachtiger is dan aanhoudend, maar geweldloos verzet. Daar is niks passiefs aan.

Of mag ik misschien gebrek hebben aan respect voor lieden die zo zwak waren zichzelf te laten hersenspoelen en onder doodsbedreiging van eigen familie zelfs soms, een geloof aan te laten praten.

Je mag van mij alles wat je wil. Je hoeft anderen niet te respecteren, als je je maar netjes gedraagd; dat heeft alles met zelfrespect te maken. Ik vind het om eerlijk te zijn onbegrijpelijk hoe iemand aan de ene kant durft te zeggen christen te zijn, en aan de andere kant zegt geen enkele moeite te hebben mensen gehandicapt te schieten.

rikus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rikus » 19 okt 2009 12:17

Ik denk dat in het hele Wilders verhaal de aandacht van de werkelijke problemen worden afgeleid, deels door de breedsprakigheid van Wilders zelf.
Natuurlijk is het Marokkanen drama een heikel punt in onze samenleving, maar vergeet niet dat dit is veroorzaakt door wan beleid van een overheid met vooral een christelijke achtergrond, nu kun je dat benoemen als bedekken met de mantel der liefde. Maar waarom worden door diezelfde overheid niet de zwakken in onze samenleving bedekt met diezelfde mantel?
De wil van God? Immers er gebeurd niets buiten zijn wil om!
Dan wordt er hier en daar nog wat gebakkeleid over de knieschot uitspraak van Wilders
Ik zou zeggen lees er de bijbel nog eens goed over na. Verzoop God niet ooit de hele mensheid op een enkele uitzondering na en dit was hem blijkbaar niet gruwelijk en barbaars genoeg. Immers hij heeft het plan gemaakt om, als Jezus terug komt op de wolken van de hemel, de wereld te verwoesten met vuur als laatste oordeel. En stelt hij geen vreselijke pijnen in het vooruitzicht.
Wat is Wilders dan geen genadig man, hij laat de zondaren alleen een beetje mank lopen
Ieder zijn geloof en ik het mijne

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 okt 2009 12:32

rikus schreef:Wat is Wilders dan geen genadig man, hij laat de zondaren alleen een beetje mank lopen

Doe even lekker normaal, kerel.

Terug naar “Archief”