trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Lalage » 06 okt 2009 18:41

't Was ongeveer 5000 euro, maar door flinke bijdragen van familie en alle verdere envelopjes heeft het ons amper iets gekost. We waren ook net afgestudeerd, dus hadden weinig geld. Maar ook dan kan je prima trouwen. Voor tips over hoe het goedkoop kan moet je dit topic (en de vorige) maar eens doorspitten, is ook leuk om te lezen allemaal :)

Ikzelf!
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ikzelf! » 06 okt 2009 18:48

Super! Bedankt!
Zo weten we een beetje hoeveel we ongeveer moeten gaan sparen!

Ikzelf!
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ikzelf! » 07 okt 2009 13:29

Zijn er nog meer reacties? :?: :)

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 07 okt 2009 16:23

Het topic doorlezen, dan kom je eigenlijk alles al te weten!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 okt 2009 18:38

volgens mij doen wij qua geld echt iets verkeerd met de bruiloft als ik deze bedragen lees... ;)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 okt 2009 19:40

Jannoek schreef:volgens mij doen wij qua geld echt iets verkeerd met de bruiloft als ik deze bedragen lees... ;)

och ik hoorde vandaag nog dat 15.000 euro toch heel normaal is, dus blijkbaar hebben wij iets geks gedaan ;)

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 09 okt 2009 09:30

Het is wel zo dat je via de "envelopjes" best wel wat kosten dekt. Ik voel me zelf ook altijd verplicht om goed bij te dragen in het leuke feest. Het is altijd een eer om te worden uitgenodigd, zeker als daggast! Dan ga ik niet krenterig doen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 okt 2009 10:06

Het gemiddelde ligt in NL inderdaad ongeveer op €15000. Maarja, niet-christenen trouwen over het algemeen ook jaren later, waardoor er al langer gewerkt is, vaak hoeft er geen huis gezocht te worden + ingericht en dat scheelt nogal wat. Dan ga je ook eerder voor luxer denk ik ;)
pobody's nerfect

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 okt 2009 12:21

aan 15.000,- zit je toch ook zo? 8-[

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 okt 2009 12:24

Tuurlijk ligt het er aan hoe je het aan pakt, maar wij doen het echt niet overdreven luxe (naar mijn idee).

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 okt 2009 12:31

Hmm, ik geloof dat wij voor zo'n €8000 ook wel klaar zijn. Misschien wat meer, misschien wat meevallers nog.
En wij doen het toch ook weer niet overdreven sober? We hebben geen lunch met de daggasten, want we trouwen pas halverwege de middag, dat scheelt zo wat geld. We huren geen auto, want doen alles te voet. Maar dat is niet bewust gedaan om geld te minderen, meer omdat het leuk was en zo uitkwam.
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 okt 2009 14:55

Jannoek schreef:aan 15.000,- zit je toch ook zo? 8-[

Nou, dat halen wij in ieder geval nooit. Wat ga je dan allemaal doen? Ik kan me voorstellen dat je wat meer kwijt bent, wij hebben geen hele grote familie en de gemiddelde refo zal een hoop extra gasten (overdag en 's avonds) nodig. Maar goed, het er vooral ook aan hoe je de dag inricht. Kijk, als je een hele dure auto hebt, een bus huurt voor je gasten, een jurk van 3000 euro wil, een heel luxe 4 of 5 gangendiner, op de meest sjieke en dure locatie wil trouwen etc. haal je de 15000 euro wel.

Wij trouwens absoluut niet sober of zo, en komen denk ik ongeveer op de helft uit ofzo. We hebben gelukkig niet zo'n dure locatie, maar gewoon een gezellige locatie, dat past veel beter bij ons dan decadent en sjiek :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 okt 2009 15:40

Wij gaven liever meer geld uit aan de inrichting en aankleding voor ons huis dan 15.000 euro aan onze trouwdag :D

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 10 okt 2009 17:03

Je kunt je bruiloft zo duur maken als je wilt! Het is wel een goed idee om vooraf te kijken wat je allemaal wilt op de dag en wat het allemaal gat kosten. Dat hebben mijn vriend en ik gedaan en op deze manier kwamen er achter wat we belangrijk vinden. Wij willen lekker eten met onze familie en vrienden en een gezellig feest. Een trouwauto huren doen we niet, we hebben ook geen give-ways. De auto lenen we van een familielid of vriend met een leuke auto en de give-aways kosten veel geld en worden toch alleen maar weggegooid.

Onze begroting hebben we geschat op 10.000. Dit is dan de trouwdag, geen reis of inrichting. Zoals ik al eerder vertelde, er blijven veel familie en vrienden eten. De inrichting hebben we al, mijn vriend woont al jaren op zichzelf. We gaan ons nieuwe huis wel samen inrichten maar daarvoor gaan we eerst sparen.

Als cadeau vragen we dingen die we niet hebben; we willen een mooi kofie en thee servies en misschien wat tuingereedschap. Verder kunnen onze gasten een bijdrage geven aan de kast die mijn vriend en ik gaan kopen voor ons huis. Ik vind dat je je eigen bruiloft moet kunnen financieren, als je trouwt beloof je voor iemand te gaan zorgen en dan moet je ook zo verantwoordelijk zijn dat je je eigen bruiloft kunt betalen.
Dus, dat.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 10 okt 2009 17:04

Marnix schreef:Wij trouwens absoluut niet sober of zo, en komen denk ik ongeveer op de helft uit ofzo. We hebben gelukkig niet zo'n dure locatie, maar gewoon een gezellige locatie, dat past veel beter bij ons dan decadent en sjiek :D

Ik ben wel heel benieuwd naar welke locatie dat is! Mijn vriend en ik houden trouwens waarschijnlijk nog een receptie in de waag, bij het gemeentehuis in de buurt.
Dus, dat.

Terug naar “Archief”