Moderator: Moderafo's
maryem schreef:ik ben echt tegen op slaan en ook op schreeuwen, op die manier krijg je als kind alleen maar haatgevoelens jegens je ouders, of je bent bang
Wat ik wel vind kunnen en dat gaat denk ik ook automatisch..als je kind erg vervelend doet en gewoon niet luisterd..dat je hem dan stevig bij de armen beet pakt van hierkomen, je doet je kind dan niet pijn, maar laat wel zien dat je boos bent
En er zijn wel meer manieren om straf te geven dan te slaan
maryem schreef:meissie88 schreef:maryem schreef:ik ben echt tegen op slaan en ook op schreeuwen, op die manier krijg je als kind alleen maar haatgevoelens jegens je ouders, of je bent bang
Wat ik wel vind kunnen en dat gaat denk ik ook automatisch..als je kind erg vervelend doet en gewoon niet luisterd..dat je hem dan stevig bij de armen beet pakt van hierkomen, je doet je kind dan niet pijn, maar laat wel zien dat je boos bent
Hmmm ik had vroeger liever een tik van pa of ma, dan dat ze 'even stevig beet pakten', dat beet pakken gaat vaak harder dan de ouders door hebben, ik heb wel 's met een blauwe arm gelopen, terwijl dat heus niet zo bedoeld was! En ik neem het mijn ouders absoluut niet kwalijk, ben er ze eerder dankbaar voor!
ja als je het letterlijk over een tik hebt(ik weet niet wat je dan precies bedoeld), dan is het ook niet erg of pijnlijk
Ik kreeg vroeger best zo af en toe echt een klap van mijn vader, dat was dan absoluut geen tik(dat neem ik hem verder ook niet kwalijk)..van mijn moeder nooit trouwens
Zelf zou ik mijn kind ook nooit slaan, ik denk dat vrouwen dat ook niet zo snel doen, het zijn denk ik eerder mannen die hun agressiviteit minder goed in de hand kunnen houden zo af en toe(denk ik dan)
maryem schreef:ik ben echt tegen op slaan en ook op schreeuwen, op die manier krijg je als kind alleen maar haatgevoelens jegens je ouders, of je bent bang
tante-tortel schreef:Harm-J schreef:tante-tortel schreef:Zie je: nog ze één die meent iets te mogen zeggen over mij wat een leugen is. Precies. Geen aannames meer aannemen zou je erg sieren!
ik heb mijn kinderen niet gelsagen en geef mijn (klein)kinderen nooit een pak slaag!Ook mijn oppaskindjes niet.tante-tortel schreef:Ja, ik geef mijn kleinkinderen echt wel eens een tik op hun billen. En daar schaam ik me niet voor. Maar slaan doe ik ze nooit. Ook mijn oppaskindje krijgt wel eens een tik.
Het is ook juist de bedoeling dat het fysiek even pijn doet, maar dat is met een tik maar van korte duur.
Het is ook om te corrigeren. En zeker als andere dingen niet helpen moet je weleens.
Zo is het volgens mij gewoon ook Bijbelstante-tortel schreef:Prachtig en goed zo, maar soms werkt het gewoon niet zo.
Ben het ook helemaal met deze predikant eens: God heeft twee van die zachte kussentjes geschapen en daar kun je best een pedagogische tik op geven.
Hij heeft het prima verwoord.
Jouw eigen woorden T.Tortel. Zo er is nog veel meer van jouw hand terug te vinden. Waaronder nog wel hardere omlijnde teksten. Dat jij het met die predikant Goldschmeding eens bent, lijkt mij persoonlijk zeer veel zeggend.
Nogmaals ter verduidelijking er is een wereld van verschil tussen een corrigerende tik op de vingers, en het geven van tik(ken) ook wel vertaald als een pak slaag op de billen!
Er staat nergens dat ik ze sla! Ik schrijf juist dat ik een tik kort en krachtig vind. Maar bij slaan ga je door en ram je erop los. Het enige waarin ik mij bij deze man kon vinden was de zachte billetjes. En zijn zienswijze op doorslaan in het geheel niet. Ik schrijf maar groot want anders kun jij en anderen het blijkbaar niet lezen. Ik zou zeggen laat maar eens zien dat ik zeg dat je kinderen mag slaan en er op los mag rammen!
Riska schreef:Aan een aantal postings van jou maak ik op mohamed dat je de boel niet serieus neemt. En Tante-Tortel op de hak nemen hoeft ook niet. Dat maakt het gesprek er niet opener en respectabeler op.
Riska schreef:Precies. Ik kan die humor er niet van inzien...
TheKeimpe schreef:Hmm, wat gij niet wilt dat u geschiedt...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten