Menstruatieprobleem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Re: Menstruatieprobleem.

Berichtdoor christien » 08 mei 2009 16:25

Fijn Jannoek dat de operatie goed is gegaan.
Succes met wachten op de uitslag en beterschap verder.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 sep 2009 11:44

Wat zouden jullie doen als je menstruatie enorm ontregelmatig is?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 sep 2009 11:57

aan de huisarts vragen of hij je de pil wil voorschrijven zodat je niet voor verassingen komt te staan.
ja, dat is mijn mening dan he.....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2009 12:39

:lol: :mrgreen: . denk niet dat Evelien daarop zit te wachten. Ze was juist met de pil gestopt.

Als je het gewoon vervelend vindt, is er waarschijnlijk niets aan te doen. Is het vervelend omdat jullie graag kinderen zouden willen krijgen en je zo niet weet wanneer je eisprong is, dan zou je een ovulatietest kunnen proberen. Is wel prijzig, maar een vriendin van mij was toen gelijk zwanger.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 09 sep 2009 13:33

Toch maar even voorleggen aan de huisarts dan. Want het maakt ook wel verschil of je het regelmatiger wil omdat je juist wel kinderen of geen kinderen wil.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 09 sep 2009 17:41

Evelien schreef:Wat zouden jullie doen als je menstruatie enorm ontregelmatig is?

Wat vervelend, ook met afspraken plannen etc....

Had je dit ook al voordat je aan de pil was? Onregelmatige menstruatie kan ook liggen aan het feit dat je veel spanning hebt oid? Misschien kun je eens langs de huisarts dat die hormoonspiegels bij je laat prikken?
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 sep 2009 17:43

Opzich wel regelmatig met en zonder pil. De ene keer 4 en de andere keer 5 weken ... en zo ging (om en om). Dat vondt ik best wel regelmatig. Maar nu is er geen touw aan vast te knopen. Best lastig want ik voel het meestal niet aan komen (en dan zit je met een lekker rode plek op je broek of rok) .

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 09 sep 2009 17:47

Evelien schreef:Opzich wel regelmatig met en zonder pil. De ene keer 4 en de andere keer 5 weken ... en zo ging (om en om). Dat vondt ik best wel regelmatig. Maar nu is er geen touw aan vast te knopen. Best lastig want ik voel het meestal niet aan komen (en dan zit je met een lekker rode plek op je broek of rok) .

Misschien moet je lichaam er nog aan wennen dat je niet meer aan de pil bent. Als er niets lichamelijks/geestelijks (stress) aan de hand is, vrees ik dat je ermee zult moeten leren leven.
Mijn menstruatie heeft er ook tig jaar over gedaan om regelmatig te worden. Nu ben ik het ong elke 4 a 5 weken en dat vind ik dan ook best regelmatig!

HEERE, leer mij Uw weg

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 sep 2009 17:48

Je zou kunnen vragen of je de Cyclocur mag gebruiken. Dat is een homonale pil die zorgt dat je menstruatie regelmatig wordt. En dat er een eisprong plaats vind.
Het lijkt op de anticonceptie pil alleen bied deze juist geen bescherming tegen zwangerschap.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 sep 2009 18:24

em_ma schreef:
Evelien schreef:Opzich wel regelmatig met en zonder pil. De ene keer 4 en de andere keer 5 weken ... en zo ging (om en om). Dat vondt ik best wel regelmatig. Maar nu is er geen touw aan vast te knopen. Best lastig want ik voel het meestal niet aan komen (en dan zit je met een lekker rode plek op je broek of rok) .

Misschien moet je lichaam er nog aan wennen dat je niet meer aan de pil bent. Als er niets lichamelijks/geestelijks (stress) aan de hand is, vrees ik dat je ermee zult moeten leren leven.
Mijn menstruatie heeft er ook tig jaar over gedaan om regelmatig te worden. Nu ben ik het ong elke 4 a 5 weken en dat vind ik dan ook best regelmatig!

nou dan heeftie daar wel heel erg lang nodig. Want ik ben al geruime tijd (maanden) geleden gestopt met de pil.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 sep 2009 18:25

tante-tortel schreef:Je zou kunnen vragen of je de Cyclocur mag gebruiken. Dat is een homonale pil die zorgt dat je menstruatie regelmatig wordt. En dat er een eisprong plaats vind.
Het lijkt op de anticonceptie pil alleen bied deze juist geen bescherming tegen zwangerschap.

Dat moet ik met de huisarts bespreken!? of kun je die zo aanvragen bij de apotheek?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 sep 2009 18:34

Ik zou het even met de huisarts bespreken, tenminste ik denk niet dat je die zo van de apotheek mee krijgt. Dat is met de anticonceptie pil toch ook niet?

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 09 sep 2009 19:50

Ik ben ook niet heel regelmatig.
En m'n lichaam doet er wel een week over om ongesteld te worden.
Buikpijn, zere borsten, dag ervoor slechter zicht, nacht ervoor wakker liggen midden in de nacht etc...
Maar ik hoef niet bang te zijn voor vlekken want ik word het altijd tijdens een toiletbezoek. Das wel handig.
Alleen word je wel moe van die periode ervoor.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 09 sep 2009 20:05

Evelien schreef:
tante-tortel schreef:Je zou kunnen vragen of je de Cyclocur mag gebruiken. Dat is een homonale pil die zorgt dat je menstruatie regelmatig wordt. En dat er een eisprong plaats vind.

Dat moet ik met de huisarts bespreken!? of kun je die zo aanvragen bij de apotheek?

Daar heb je echt een recept voor nodig. Hormoonpreparaten zijn echt niet vrij verkrijgbaar.

HEERE, leer mij Uw weg

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 sep 2009 20:08

succes met het zoeken naar een oplossing. Ik weet uit eigen ervaring dat het behoorlijk vervelend is... :roll:
ik word nu bijna 'gedwongen' om een spiraaltje te nemen, maar daar zit ik ook niet om te springen.

De medicijnen die ik nu heb zijn ook niet goed voor een mens, naar mijn idee...

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”