Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Ja maar wat bedoelt met met "de samenleving indragen"? Volgens mij bedoelen ze met "in de samenleving brengen" niet zozeer actief aan de hele samenleving brengen.... maar gewoon dat de website voor iedereen bereikbaar is, dat de krant overal in de schappen ligt.. als informatievoorziening voor christenen en niet-christenen. Dat vooral de achterban en geïnteresseerden de krant kopen past daar prima in, hoewel men best wil dat nog veel mensen hem gaan lezen. Ik lees overigens op de site van Erdee:
Erdee Media Groep is een professioneel uitgeefbedrijf dat zich via meerdere kanalen richt op de gereformeerde gezindte. Erdee Media Groep is een betrouwbare leverancier van verantwoord nieuws en informatie. De producten van Erdee Media Groep hebben binnen de doelgroepen een krachtig en positief imago met een zeer hoog bereik. Klik in de balk rechts voor meer informatie over onze producten.
En over het RD zeggen ze op hun site:
Formule
Het Reformatorisch Dagblad profileert zich als een kwaliteitskrant voor de gereformeerde gezindte. Hoewel de papieren krant nog steeds een prominente plaats inneemt, worden voor het Reformatorisch Dagblad andere kanalen als internet en mobiel ook steeds belangrijker.
De formule van het Reformatorisch Dagblad is dynamisch en wordt voortdurend geanalyseerd tegen de achtergrond van de diverse ontwikkelingen in de maatschappij en de eigen achterban. Indien nodig zal de formule daaraan worden aangepast.
Oplage en bereik
Door de keuze om zich te richten op een duidelijk afgebakende doelgroep heeft het Reformatorisch Dagblad kans gezien om zich een gezaghebbende positie te verwerven binnen de gereformeerde gezindte. De oplage is gestegen van circa 15.000 in 1971, via 50.000 eind jaren tachtig, tot het huidige niveau van circa 58.000. Door de manier waarop de krant gelezen wordt in combinatie met de website http://www.refdag.nl is het bereik vele malen groter en wordt geschat op ongeveer 410.000.
Redactioneel
De identiteit en doelstellingen van Erdee Media Groep hebben duidelijke consequenties voor het redactionele beleid. Dat uit zich bijvoorbeeld in een aantal speerpunten die de redactie hanteert:
- Aandacht voor de voortgang van Gods koninkrijk; zending, vervolgde christenen, secularisatie, etc.
- Aandacht voor de vraag hoe christenen staan in de samenleving van vandaag.
- Overdracht van christelijke waarden en normen.
- Vroegtijdig inzicht geven in trends en maatschappelijke ontwikkelingen die van belang zijn voor christenen.
elbert schreef:@Marnix: het RD doet dit op een andere manier dan de EO, door zich allereerst op de eigen achterban te richten en pas daarna op de buitenwereld. Bij de EO is dat andersom. Daarmee hebben beide media verschillende gevaren waar ze rekening mee moeten houden. Bij het RD is dat bastiondenken, bij de EO is dat de vervreemding van de achterban en vervaging van de boodschap.
Dikberkhout schreef:Het lijkt me persoonlijk dat de reclameboodschappen over de feitelijke doelgroep minder geschikt zijn als bron dan de missie en visie, maar iedereen kan natuurlijk zijn eigen bronnen kiezen.
In ieder geval is het zo dat ik niet kan inzien waarom lezers van het Reformatorisch Dagblad het RD niet mogen aanspreken op zijn eigen missie en visie. Als hun reclamebeleid daarmee op gespannen voet zou staan is dat geen reden zoiets na te laten, integendeel. Misschien zie je de apologetische inspanningen van het RD ook in ditzelfde commerciele licht?
Bron: EO.EO en Arie Boomsma beëindigen samenwerking
De Evangelische Omroep (EO) en Arie Boomsma beëindigen hun samenwerking per 1 oktober 2009. Het lukt de partijen niet hun werkwijze en strategie met elkaar te verenigen.
De EO betreurt Boomsma's vertrek. Directeur Arjan Lock: "Beiden hebben we het verlangen te laten zien dat een leven met God waardevol is. Maar we verschillen van mening over de manier waarop we dat willen en kunnen doen. Dat is jammer. Arie Boomsma is een prettige en getalenteerde collega. Hij weet als geen ander het gesprek aan te gaan over Jezus op plekken waar dat niet vanzelfsprekend is. Wij gaan door om in het publieke bestel Gods liefde en genade zichtbaar te maken."
De gebeurtenissen van het afgelopen jaar brachten de EO-directie en Boomsma tot de gezamenlijke conclusie dat een vruchtbare samenwerking niet langer mogelijk is. De samenwerking wordt daarom per 1 oktober beëindigd. Boomsma: "Ik blijf de EO een warm hart toedragen".
Boomsma begon in 2006 bij de EO met het programma Een Betere Buurt. Daarna presenteerde hij onder meer 40 Dagen Zonder Seks en Ontopic. Op Radio 1 presenteert hij het dagelijkse actualiteitenprogramma Dit is de dag.
Denkertje21 schreef:Arie Boomsma weg bij de EO
De Evangelische Omroep (EO) en Arie Boomsma beëindigen hun samenwerking per 1 oktober 2009. Het lukt de partijen niet hun werkwijze en strategie met elkaar te verenigen.
De EO betreurt Boomsma's vertrek. Directeur Arjan Lock: "Beiden hebben we het verlangen te laten zien dat een leven met God waardevol is. Maar we verschillen van mening over de manier waarop we dat willen en kunnen doen. Dat is jammer. Arie Boomsma is een prettige en getalenteerde collega. Hij weet als geen ander het gesprek aan te gaan over Jezus op plekken waar dat niet vanzelfsprekend is. Wij gaan door om in het publieke bestel Gods liefde en genade zichtbaar te maken."
De gebeurtenissen van het afgelopen jaar brachten de EO-directie en Boomsma tot de gezamenlijke conclusie dat een vruchtbare samenwerking niet langer mogelijk is. De samenwerking wordt daarom per 1 oktober beëindigd. Boomsma: "Ik blijf de EO een warm hart toedragen".
Boomsma begon in 2006 bij de EO met het programma Een Betere Buurt. Daarna presenteerde hij onder meer 40 Dagen Zonder Seks en Ontopic. Op Radio 1 presenteert hij het dagelijkse actualiteitenprogramma Dit is de dag.
Bron: EO
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten