Moderators: johannes1, Moderafo's
Daphne schreef:Mee eens, meissie. Bovendien is het ook wel fijn als je auto er nog mooi uit ziet als je 'm inruilt. Krijg je er nog meer voor ook.
Soms rijdt een auto met sportvelgen en andere banden minder comfortabel. Het hangt af van de hielhoogte.meissie88 schreef: ... maar toen had ik ook een mooie auto, met sportvelgen e.d. en tja dat is een deeltje show, maar meestal heb je met sportvelgen ook bredere banden, en dat rijd ook weer lekkerder! ...
Rolf schreef:Soms rijdt een auto met sportvelgen en andere banden minder comfortabel. Het hangt af van de hielhoogte.meissie88 schreef: ... maar toen had ik ook een mooie auto, met sportvelgen e.d. en tja dat is een deeltje show, maar meestal heb je met sportvelgen ook bredere banden, en dat rijd ook weer lekkerder! ...
Een normale maat voor een VW Lupo 1.7 SDI is 175/65 SR. 65 wil zeggen dat de hoogte van
de hiel 65% van 175 mm is. Dat is een veel voorkomende maat. Sportvelgen met bredere banden
hebben soms een lage hiel (bijv. 205/45). De wegligging is dan beter, maar het comfort minder.
Kleine oneffenheden worden sterker doorgegeven.
Rolf schreef:Soms rijdt een auto met sportvelgen en andere banden minder comfortabel. Het hangt af van de hielhoogte.meissie88 schreef: ... maar toen had ik ook een mooie auto, met sportvelgen e.d. en tja dat is een deeltje show, maar meestal heb je met sportvelgen ook bredere banden, en dat rijd ook weer lekkerder! ...
Een normale maat voor een VW Lupo 1.7 SDI is 175/65 SR. 65 wil zeggen dat de hoogte van
de hiel 65% van 175 mm is. Dat is een veel voorkomende maat. Sportvelgen met bredere banden
hebben soms een lage hiel (bijv. 205/45). De wegligging is dan beter, maar het comfort minder.
Kleine oneffenheden worden sterker doorgegeven.
Rolf schreef:Wat is het type van de Polo (1.4 MPI?) en het bouwjaar?
Oorzaken
"Een kennis had ooit een geleikaardig probleem met een VW polo,
en na uitlezen bleek dat de koelwater temperattur sensor defect
was, en ging de motor in eerste instantie telkens hij gas losliet op
een verrijkt mengsel draaien (choke in de volks mond) maar omdat
dan de lambda sonde een te rijk uitlaat gas ging meten regelde de
computer dit dan weer geleidelijk bij, toerental zakte dan terug naar
normaal stationair, tot er gas gegeven werd, en dan duurde het ook
weer een 10 seconden vooraleer hij terug normaal ging draaien. Die
Tempsensor geeft waarschijnlijk signaal aan de computer dat de motor
nog steeds koud is ( foutief dus ). dit is een vaker voorkomend probleem."
Overgenomen van Read a question about cars.
Andere mogelijkheid is een vuile stappenmotor, die de gasklep moet sturen.
Zie dit review (8e post).
Carpento schreef:En toch zou ik liever naar de garage gaan dan luisteren naar wat iemand hier met Google oplepeltOf je Googlet zelf, voor het betere overzicht zeg maar.
En desnoods ga je naar een andere garage dan je eigen, als je je eigen dealer niet vertrouwt
Personen die zelf weinig verstand hebben van auto's zijn gemakkelijkEm_ma schreef:Ik heb al een aantal garages gezien in mn autocarriere, maar volledig
vertrouwen doe ik ze nooit. Misschien komt dat ook wel, omdat ik er zelf
geen bal verstand van heb. En ik heb het gevoel dat ze zoveel mogelijk
aan je willen verdienen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast