Andere Jas,
Ah je was al bezig. Je komt in ieder geval met wat leuke zaken. Eigenlijk is bij al je dingen de vraag waar je het vandaan haalt?
Andere Jas schreef:Evolutietheorie werkt leuk als je aspecten van fysiek lichaam afzonderlijk benadert. Wat over het hoofd gezien wordt is dat de ene verandering samenhangt met andere veranderingen en evolutie op holistisch niveau niet haalbaar is. Ook klopt de chronologie niet, hiervoor is het oorlelletje een aanwijzing, geen bewijs.
Waar haal je dit van daan? Heb je geprobeert dit op te zoeken in de literatuur?
Andere Jas schreef:Een oorlel is namelijk een versterker voor de oorschelp voor frequenties die samenhangen met de menselijke spraak. Dit zou dus betekenen dat er menselijk spreken was voor een evolutionistisch inbouwen van het oorlelletje. Maar een menselijk spreken impliceert communicatie en met communicatie is het zoeken naar de beste manier van communiceren waardoor de noodzaak tot het oorlelletje vervalt, dit kan namelijk door middel van communicatieve protocollen vervangen worden. Plus dat de survival of the fittest niet echt een bijdrage krijgt van iets beter kunnen horen wat iemand nou zegt.
Survival of the fittest is misschien wel een van de meest niet begrepen ideeen ooit, het gaat om "wie het meest aangepast is". Is je probleem opgelost als we straks geen oorlelletje meer hebben? spreken is niet hetzelfde als geluid maken ( op dezelfde frequentie, daarmee vervalt dit al)
Andere Jas schreef:Ook de samenhang tussen voortplantingsorganen is te complex om tussenvormen te hebben en evolutie te bewerkstelligen. Sowieso omdat dit evolutie is verdeeld over twee geslachten die miraculeus en zonder enige vorm van feedback ontwikkelden tot twee puzzelstukjes die elkaar nodig hebben om te zorgen voor nageslacht.
Wat heb je gelezen over irriduceble complexity? Ook over geslachten is mijn vraag "wat heb je hier over gelezen? en ook vooral waar?" Ik zal je een naam geven, Ken Miller.
Andere Jas schreef:Ook het toepassen van de evolutie in alle wetenschappelijke disciplines behalve pedagogiek is voor mij een aanleiding. Evolutie gaat uit van een volwaardig mens en laat het traject menswording van zuigeling tot volwassene compleet buiten beschouwing. Als er evolutie is is het de evolutie van een zuigeling, wat eigenlijk meer dier is dan mens als je het kwalificeert naar de eigenschappen, tot een mens die zich verheft boven de tijdelijke omstandigheden en de werkelijkheid op metafysische wijze kan indelen. De evolutie verklaard alleen de mens als volwassenen zonder de ontwikkeling naar volwassenheid toe.
Evolutie verklaard alleen volwassenen en vergeet de menswording, dit is de grootste blinde vlek van evolutie.
Ik heb dit nog nooit gehoord en ik zie zo gauw ook totaal niet wat het probleem is, ga je nu vertellen dat dieren geen "opleiding" krijgen? Denk je niet dat leervermogen en overdrachtsvermogen een eigenschap is waar evolutie op kan selecteren? Ook hier graag noemen waar je dit vandaan haalt.
Ik ben benieuwd.
met vriendelijke groet,