Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor Juultje77 » 27 jul 2009 19:49

Van harte gefeliciteerd Bumba!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 jul 2009 20:26

Gefeliciteerd Bumba!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 jul 2009 20:26

Gefeliciteerd Bumba! Super!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 27 jul 2009 20:47

Wat ontzettend fijn nieuws Bumba, gefeliciteerd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jul 2009 21:44

liefje schreef:Dan moet je wel heel goed je best doen, een maximum is 30x de adh, moet eerlijk
zeggen dat ik weinig mensen ken die bijna 40 sinaasappels op een dag eten.
Gezien je als volwassen 70 milligram per dag nodig heb, en als zwangere vrouw 90 milligram per dag.

volgens mij komen die sinaasappels dan toch ook je oor en neus gaten uit... :shock: :mrgreen:

@Bumba:van Harte Gefeliciteerd..

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 jul 2009 21:55

Bumba, Van harte gefeliciteerd! Hopen dat nu alles goed gaat.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jul 2009 22:40

Van harte gefeliciteerd, Bumba! Dan loop je ongeveer gelijk met m'n zusje. Zij is woensdag 20 weken.
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jul 2009 06:24

Bumpa, van harte gefeliciteerd met dit prachtige nieuws. Je hebt het lang voor je kunnen houden :mrgreen: .

Over het algemeen is het hier: "als er 1 schaap over de dam is volgen er meer" :D ik ben benieuwd wie volgt.... (alhoewel ik zo stiekem wel mijn vermoedens heb)
ja, dat is mijn mening dan he.....

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 jul 2009 08:11

Wauw Bumba, wat mooi om te horen!

Wat ik me afvroeg n.a.v. dit topic: maak je aan veel mensen bekend dat je graag (nog) een kindje zou willen?
En zo ja: hoe ga je er dan mee om als dat niet zo gaat als gedacht? Voordeel is dat mensen mee kunnen leven natuurlijk, maar een nadeel is wel dat mensen het allemaal weten en er min of meer op wachten / op letten etc.
Het lijkt me niet altijd even makkelijk als niemand wat weet, maar het lijkt me ook niet altijd makkelijk als veel mensen op de hoogte zijn van je kinderwens.
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jul 2009 08:18

Ik had aan 2 hele goede vriendinnen verteld dat ik gestopt was met de pil. Net zoals zij het aan mij vertelden. Bij 1 vriendin heeft het bijna 2 jaar geduurd voordat zij voor de eerste keer zwanger was. Ik was ook de enige die wist dat zij "bezig"waren. Zij had er ook best wel veel verdriet van. Ik voelde mij toen ook wel schuldig, omdat ik in die 2 jaar 2x gelijk zwanger raakte. Gelukkig konden wij er goed over praten. Ik moet ook zeggen dat ik het bijna als eerste aan haar verteld heb toen ik zwanger werd.

Bij ons weet iedereen wel dat wij meerdere kinderen willen, maar omdat het beide keren zo snel is gegaan, kregen wij nog geen vragen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jul 2009 08:43

Ik zou het persoonlijk tegen niemand zeggen als we met de pil zouden stoppen. Niemand hoeft daar iets over te weten. Daarom zeg ik ook altijd (en dat is wel de waarheid hoor ;) ) dat als het gevoel van een tweede willen er komt, dat we dat dan wel weer zien. En dat we hopen dat het gevoel nog even weg blijft, maar als het wel eerder komt dat ons niks in de weg staat om een 'poging te wagen' zeg maar voor een tweede.
Ik weet van een aantal mensen in mijn omgeving dat ze bezig zijn, maar ik wil het allemaal liever helemaal niet weten. Ik ga er onbewust op letten, en dat wil ik helemaal niet. Ik vond de verassing ook zo enorm toen mijn vriendin vertelde zwanger te zijn, dat was zo mooi, zo onverwacht.
Ik vond het ook iets heel moois, om helemaal samen elke maand in spanning te zitten. Het gaat geen mens iets aan hoeveel kinderen wij graag willen, of hoe lang we wel of niet stoppen met de pil. Dat is iets tussen ons samen, dat vind ik het juist wel extra mooi maken, dat hele proces :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2009 09:12

Wat ik persoonlijk heel prettig vindt als mensen het van ons weten. Stel dat het moeizaam gaat etc. Dan zal ik het fijn en prettig vinden dat er voor je gebeden wordt. Drie vriendinnen van mij weten het. En 1 van hen daar weet ik het ook van. En wat ik zo fijn vindt is dat we daar allebei heel open en eerlijk over kunnen praten. En ook bepaalde zaken kunnen delen wat je niet met je partner kan bespreken.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2009 09:35

Bij mij/ons weten een paar collega's met wie ik goed overweg kan ervan en mijn zusje. Verder heb ik er nog tegen niemand iets over gezegd. Wel denk ik, dat mijn moeder een vermoeden heeft. Graag zou ik er met haar er ook over praten, maar elke keer als ik over onze kinderwens wil beginnen, klap ik op één of andere manier dicht.
Afbeelding

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 28 jul 2009 09:48

Hoe zou het met Haai zijn??

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 28 jul 2009 11:42

Ik ben het inderdaad wel met MissF eens, dat het een ander niets aan gaat of en hoeveel kinderen je zou willen. De praktijk blijkt toch wel eens anders te zijn, maar het kan ook zijn dat ik in een abnormale gemeente woon :mrgreen: :mrgreen:

Nadat wij een jaar getrouwd waren, kwamen de vragen....."Willen jullie geen kinderen?" "Lukt het niet om kinderen te krijgen?" Het zijn uiteraard niet de dingen die je wilt horen, ook al waren wij er toch echt nog niet mee bezig....

Toen het bij ons de vorige keer "mis" ging, werd er ook gewoon gezegd: "volgende keer beter", terwijl er druk onderzocht werd of er nog wel een volgende keer zou mogen komen (medisch gezien)

Wat ik bedoel is, dat je het graag prive wilt houden, maar dat je soms vervelende vragen op je af krijgt. Ik weet in dat geval niet zo goed hoe te reageren. De waarheid of ......?

Terug naar “Archief”