BigSmile schreef:Wij hadden laatst in de kerk een dienst over de Islam met een stelling: wij kunnen nog wat van de moslims leren. En ik moet tot mijn schande bekennen: inderdaad. Ja dat kunnen wij. Als je ziet met wat voor overtuiging zij hun godsdienst beleven, wat zij er voor over hebben (o.a. zich door kleding onderscheiden van de wereld), hun dagelijkse godsdienst, respect voor de Koran etc. De regels verbonden aan de Islam horen er voor hen bij.
Op de tv laatst ook een interview gezien met een moslima. En ja, ik vind het toch bewonderenswaardig zo als zij in de wereld staan. Ondanks alle vooroordelen. Ze laat zien waar ze voor staat en waar ze in gelooft. Alle dingen die wij als een beperking zouden zijn van onze 'vrijheid van denken', zijn geen problemen. Hoofddoeken etc. worden met plezier gedragen.
Dan had je vandaag even naar het nieuws moeten kijken. Over hulpdiensten die nodig zijn om jongens en meisjes te beschermen tegen hun eigen familie omdat ze gevaar lopen om uitgehuwelijkt te worden tegen hun zin.
En als je het niet doet dan staan de regels boven je kind. Dus als je als kind niet trouwt met wie je ouders hebben uitgekozen al lang geleden, en je vlucht weg, dan heeft je vader gezichtsverlies en om dat te herstellen is het nodig om je kind om te brengen. Dus het zgn. gezichtsverlies staat boven je eigen kind! Wat voorbeeld nemen?
Nee toch zeker!
Laten we maar gewoon aan Christus een voorbeeld nemen en ons oog gericht op Hem.