Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor pol » 02 jun 2009 19:54

Ik kookte bijv. een bloemkool en dan deed ik het in porties (plastic wegwerpbekertjes) in de vriezer. Zo ook bijv een bos wortels of sperzieboontjes, witlof, Later aardappels erdoorheen. Dan had je altijd eten op voorraad staan. Olvarit en al die andere potjes zijn gewoon vies. Ook fruithapjes vroor ik in ijsklontjesbakjes in en dan kon je zelf mixen. (appel banaan kiwi, ananas, mandarijn etc). Dit deed ik vooral bij de eerste. Toen Rianne kwam, at ze vaak na ons de restjes op en af en toe had ik nog een keer kookdag voor als we bijv. boerenkool aten.
We hebben later ook nooit problemen gehad dat ze aan gewoon eten moesten wennen. Terwijl een nichtje van ons het allerliefst potjes olvarit at toen ze al ruim 2 was.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 02 jun 2009 21:03

Leuke foto's weer! :)

@Sterretje, wat is Anna Sofie snel in haar ontwikkeling zeg!

Vandaag voor het eerst naar het cb geweest. Sarah is nu 51,5 cm en 3980 gram. Ze is ruim 900 gram gegroeid vanaf haar geboortegewicht!
Afgelopen zondag is ze gedoopt. Was erg mooi, tegelijkertijd met pinksteren. Foto's in doopjurk moet ik nog maken, dus die volgen later nog.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jun 2009 06:51

Hugo eet met de pot mee als het kan en anders krijgt hij gewoon een olvaritpotje , net zo makkelijk. Als wij een dagje weggaan neem ik ook een potje mee.

Ik had geen zin om vooruit te koken en van alles in bakjes te doen en dan weer vergeten te ontdooien als ik moest werken ofzo. Vooral de eerste maanden vond ik de potjes erg makkelijk. Hugo had een heel sterk kokhalsreflex en de potjes voor 4-6 mnd waren precies goed. En de smaak is ook niet zo heel vies, heb er ook een paar geproefd.

Geprakt fruit lukte eerst ook niet, dus alles ging door de staafmixer. Vanaf 7/8 maanden begon hij met ons mee te eten, eerst nog door de staafmixer met iets gekookt water en momenteel de groente geprakt en het fruit in stukjes ( behalve verse ananas, dat gaat nog door de staafmixer). Hugo eet net zo makkelijk met de pot mee als een olvaritpotje.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 jun 2009 07:56

Ach, al dat gemekker over wanneer ze wat gaan eten altijd: ik heb nog nooit iemand van 20 gezien die nog Olvarit at hoor :mrgreen:
pobody's nerfect

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 03 jun 2009 08:16

Vandaag is onze Danique jarig!!

2 jaar alweer. :D
Laatst gewijzigd door liefje op 05 jun 2009 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 jun 2009 08:38

HIEP HIEP HOERA, Danique 2 jaar.
GEFELICITEERD en een hele leuke en gezellige dag!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jun 2009 08:50

lief die foto's Sterretje!! Waarom mag Anna Sofie niet in de keuken komen als ik vragen mag? :oops:
Gefeliciteerd met Danique en een fijne dag toegewenst!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

elsb

Berichtdoor elsb » 03 jun 2009 08:56

Liefje: Gefeliciteerd met Danique!
Beseft ze het een beetje?
Maak er een gezellige dag van!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jun 2009 09:01

gefeliciteerd met Danique en een fijne dag!

Jo'tje schreef:Ach, al dat gemekker over wanneer ze wat gaan eten altijd: ik heb nog nooit iemand van 20 gezien die nog Olvarit at hoor :mrgreen:

Jawel hoor, mijn broer(tje) van 21 heeft wel eens het restant van Hugo's olvarit fruithap gegeten. Hij was dol op de peer/banaanvariant :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jun 2009 09:07

Gefeliciteerd Danique, een hele fijne dag!!

Kwebbel, omdat een keuken gevaarlijk is voor kinderen. Een gasfornhuis, waterkoker, koffiezetapparaat...dan maar meteen leren dat een kindje niet in de keuken mag komen om ongelukken te voorkomen.

Ik denk dat je als volwassene niet kunt zeggen dat olvaritpotjes vies zijn Natuurlijk zijn ze voor ons niet meer lekker, omdat wij anders gewend zijn. Baby's zijn alleen melk gewend, daar is alles nieuw voor.
Ik vind het niet erg om te koken voor hem (dat van die vriezer is een goed idee!), en ik vind die potjes gewoon duur. Ik kook vaak toch teveel voor onszelf, dan eet hij dat maar gewoon mee. Ik vind het veel makkelijker. Maar nu mag hij nog niet alle groenten, dus moet ik nog even bekijken hoe ik het ga doen, en of we de eerste maand misschien wel makkelijk potjes nemen.
Ook krijg ik trouwens met mijn staafmixer dat eten echt niet klein. Of zou dat aan mijn staafmixer liggen?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 03 jun 2009 09:07

Gefeliciteerd Danique

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jun 2009 09:20

MissF schreef:Ook krijg ik trouwens met mijn staafmixer dat eten echt niet klein. Of zou dat aan mijn staafmixer liggen?

Dat ligt niet aan de staafmixer,maar aan de hoeveelheid die je gebruikt om te pureren. Dan moet je een grotere hoeveelheid nemen. Dat is in het begin lastig omdat ze maar een paar hapjes eten. daarom vond ik de potjes wel makkelijk van olvarit. Die zijn best wel klein en daar deed hij 2 dagen over.

En duur,ach die paar euro in de maand.Ik vind het in ieder geval wel makkelijk. Hugo eet ongeveer gemiddeld 3/4 keer in de week mee en de rest krijgt hij een potje. Gisteren aten wij bijvoorbeeld koude pasta salade. Dan kan/mag hij echt nog niet eten. Soms eet hij half mee, bijvoorbeeld als wij gekookte prei eten. Dan krijgt hij een klein blikje doperwtjes/worteltjes en eet de aardappelen en het vlees gewoon mee.
Al zal ik blij zijn als hij een jaar is,kan hij helemaal meeeten. Door al het zoutloze koken is mn bloeddruk erg laag geworden en die was al aan de lage kant.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jun 2009 09:37

Dat is idd niet zo handig.
Ik kook altijd al zoutloos, dus dat veranderd voor ons verder niet.
Ik vind het soms wel lastig, ik heb geen mensen dichtbij wonen zoals vriendinnen of zussen die een baby hebben of hebben gehad, dus ik kan ze ook niet zo om raad en advies vragen. Ik moet het een beetje zelf uitvogelen, en dat vind ik wel eens lastig. Maargoed, ik doe gewoon wat voor mij goed voelt, en dat gaat tot nu toe best. Hij is een Hollands welvaren:

Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 jun 2009 09:39

Je kunt een kind toch niet altijd uit de keuken houden?
Dat lukt een paar maanden, maar daarna dan?
Mijn nichtjes moesten gewoon leren waar ze wel en niet bij mochten komen.
Niet aan de apparaten, niet bij fornuis. Dat ging eigenlijk altijd prima.
Sterker nog: ze vonden het geweldig om tupperwarebakjes te ordenen, boodschappen voor het juiste kastje te zetten, etc :lol:
Ik vind het ook altijd raar als mensen bijvoorbeeld in een huiskamer álles weg gaan zetten waar een kind niet aan mag komen. Dat is toch gewoon niet vol te houden?
Sommige dingen moeten ze gewoon leren toch. En anders: erbij blijven, of in de box :)

MissF: wat een kerel alweer! Lief hoor :)
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jun 2009 10:00

Ik denk dat je het juist wel af kunt leren om in de keuken te komen. Heel leuk, al die dingen in kastjes zetten, maar het neefje van mijn schoonzus heeft op die manier pas de waterkoker met net gekookt water over zich heen getrokken. Met alle nare gevolgen van dien.
Dan maar niet leuk dingetjes mee in kastjes zetten, en in de woonkamer spullen die echt gevaarlijk zijn weghalen. Liever geen gewond kindje dan dat.
Ik snap juist weer niet dat mensen allemaal dure kopjes op tafel zetten, en tegen een kindje dat net kan lopen zegt: nee, niet aanzitten. En als het kindje het wel doet dat ze dan een tik op de vingers krijgen. Natuurlijk zit zo'n kindje eraan, het is toch ook allemaal prachtig? Dan maar geen dure kopjes op tafel, en zet ik de mokken met hete inhoud gewoon in het midden, en niet langs de rand, en ik haal ze wel meteen weg als ze leeg zijn. Ik zie dat probleem niet zo. Een kind moet zeker wel leren wat wel en niet mag, maar het blijft een kind, en dat denkt helemaal niet zoals wij. Ik pas daar graag mijn huis een beetje voor aan hoor.

Terug naar “Archief”