Huwelijk jubileums ed.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Huwelijk jubileums ed.

Berichtdoor *Annette* » 09 apr 2009 19:16

Wat doe je allemaal als iemand trouwt, zoveel jaar getrouwd is of andere dingen bijv. 50 jaar word ed.
Zet je de hele tuin vol of... wat doe je aan versieringen, tekst op spandoek, cadeaus ed.?

Me opa en oma zijn over een tijdje 50 jaar getrouwd, nu zullen hun het niet op prijs stellen als we hun hele
tuin vol zetten als kleinkinderen, maar toch willen we wel iets doen.

Zoek alleen ideëen. Dus tips zijn welkom :).

(Heb het onderwerp even wat breder gemaakt, heb ik misschien vast ideëen voor de toekomst 8) En anders is het ook zo saai, alleen maar tips over
opa's en oma's die 50 jaar getrouwd zijn...)
Wat de toekomst brengen moge........

meissie88

Re: Huwelijk jubileums ed.

Berichtdoor meissie88 » 09 apr 2009 19:50

Toen mijn opa en oma 50 ajaar getrouwd waren, is de hele familie in klederdracht naar hen toe gegaan...Als verrassing, vonden ze geweldig, fotograaf was geregeld, en verder eigks geen poespas! Alleen wat ballonnetjes her en der ;-)

Toen m'n ouders 25 jaar getrouwd waren, hebben de buren een ere-boog gemaakt met takken van coniferen, ballonnen en slingers, wij als kinderen hebben een stukje gedaan op de receptie...

En als een oom en tante ofzo 25 jaar getrouwd is ofzo, dan flansen wij een ereboog in elkaar, en dat word meestal wel erg gewaardeerd

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 apr 2009 20:46

Ik hou niet zo van teveel gedoe in tuinen enzo. Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren, zijn we gewoon met familie en hun vrienden uit eten geweest, en hebben wij een stel foto's laten zien van henzelf en veel van de mensen die er waren van vroeger. Wel zo kort mogelijk.
Toen mijn vader 50 werd hebben we hem naar een vakantiepark gelokt, waar wij als kids allemaal al waren, en mijn moeder, en hebben we een heerlijk weekendje weg gehad. Poppen enzo in de tuin vind ik echt niks :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 apr 2009 21:08

Binnenkort zijn mijn schoonouders 40 jaar getrouwd. We gaan een dag weg met elkaar, hun regelen dat. Ik vind het wel best, moet er niet aan denken dat ze een receptie houden waarbij wij netjes moeten opzitten en opletten dat de kinderen zich beetje normaal vermaken.
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 apr 2009 21:31

Mijn ouders waren pas 25 jaar getrouwd wij zijn toen met het gezin uit eten geweest van ons hebben ze een heel mooi bloemstuk gekregen en een hele mooie taart.
Afgelopen zaterdag hebben we met familie en vrienden een hele fijne middag en avond gehad met eten,drinken en vooral gezellig met elkaar samen zijn.
De broers en zussen van mijn vader en moeder hadden een super mooi maar emotioneel gedicht (bijna iedereen had een zakdoek nodig :) ) in het zeeuws gemaakt
En wij hadden wat dingen in elkaar geflanst en daar geld voor een vakantie ingedaan.
En tot slot gaan we over 14 dagen een week op vakantie op kosten van mijn ouders.
(misschien denken jullie wel een beetje overdreven zoveel maar het is echt een heel GROOT wonder dat mijn ouders dit samen mogen en kunnen beleven)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 09 apr 2009 21:34

Mijn ouders zijn binnenkort 25 jaar getrouwd en we gaan lekker met ons gezin een weekend weg. We zijn dus ook druk aan het broeden voor een cadeau.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2009 22:05

Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren (10 jaar geleden alweer) hebben de buren een groot spanddoek opgehangen en van alles in de tuin gedaan, zo ook een betonmolen met stenen erin (die ze s'ochtends om half 8 aan hadden gezet). Zo hebben de buren m'n ouders uit bed gezongen met z'n allen (stuk of 15 man). Geweldig. Overdag hebben was het een gewone zaterdag. Een week later hebben ze een receptie gehouden en een feestavond gegeven. s'ochtends hebben we foto's gemaakt met een kever (m'n ouders zijn helemaal kever gek, die hebben we voor die dag gehuurd) bij de molen. Geweldig mooie foto's. S'avonds hebben we nog een stukje gedaan over van alles en nog wat.

En we zijn nog een week op vakantie geweest in winterberg.

Maar een opa en oma die zoveel jaar getrouwd zijn/waren heb ik niet echt mee gemaakt. Misschien een leuke ereboog of wat ballonnen. Of iets grappigs doen of maken wat ze ooit eens hadden mee gemaakt in het verleden (verweg of dichtbij).

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 apr 2009 22:12

Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren, hebben we dat gewoon thuis gevierd, in huiselijke kring. Zij houden niet zo van al die poespas, maar ik had wel een advertentie in het plaatselijke weekblad gezet en daar kregen ze erg veel kaarten e.d. door - dat vonden ze toch wel erg leuk. Als cadeau had ik ze een tegoedbon voor een fotosessie gegeven, dus een tijdje later zijn we met z'n 3-en (ik had toen nog geen relatie) op een ochtend met de fotograaf naar een locatie in de buurt getrokken, waar m'n vader nog aan had gewerkt, en hebben daar foto's laten maken. Eén daarvan hangt nu op canvas in hun woonkamer.

Het scheelt ook wel hoe groot je familie/gezin is en hoe close de family is, denk ik...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 apr 2009 22:28

Mijn ouders hadden met hun 25-jarig huwelijk een soort van 'receptie' in de kerk, maar dan alleen voor familie en goed vrienden. In de ene zaal kon je lekker zitten en praten, in de andere zaal stonden ongeveer 10grote Oud-Hollandse spellen opgesteld, dus iedereen die zin had in wat ontspanning kon daar terecht. Die spellen kun je gewoon huren, was erg leuk om te doen, voor iedereen trouwens!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 apr 2009 22:30

Dat klinkt inderdaad erg leuk, Saskia!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 apr 2009 22:40

Zo kun je idd voorkomen dat kinderen zich gaan vervelen en gaan lopen klieren, hoewel ik er zelf ook al niet aan moest denken om heel de avond te zitten en te praten :roll:

Wij hadden trouwens ook een foto-bingo gemaakt, dus foto's in plaats van nummers. Het was wel een heel werk, we moesten allemaal foto's hebben van m'n ouders in hun jonge jaren, wij toen we klein waren en recente foto's enzo. Die kun je gewoon inscannen en een PP pres. van maken. Toen was het nog een heel gepuzzel om zo'n 100 verschillende bingo-kaarten te maken voor der gasten en de foto's in zo'n volgorde te zetten dat mijn ouders tegelijk en als eersten bingo hadden ;)
Veel werk, maar echt de moeite waard.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 apr 2009 23:42

Mijn ouders waren afgelopen vrijdag 35 jaar getrouwd. Dit zou geveird worden, maar door familiomstandigheden wilde ze dat niet hebben. We zijn met het eigen gezin uit eten geweest. Dat had al moeilijke momenten en was genoeg,

Toen mijn ouders 12 en half jaar getrouwd waren hebben we een boek opgesteld met tekeningen van ons en foto's.
Verder uit eten geweest en kan mij neit herinneren of er een feest was.

Toen ze 25 jaar getrouwd waren hebben we een zaal in de kerk gehuurd en daar het feest gehouden. Als kinderen hadden we een lied gemaakt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 10 apr 2009 06:39

Mijn ouders zijn afgelopen zomer 25 jaar getrouwd. We zijn die avond uit eten geweest en daarna met familie in een zaal feestgevierd, was erg leuk om te zien dat mn ouders helemaal in het middelpunt stonden, terwijl ze niet zo zijn! :D Ook zijn we een week met z'n allen op vakantie geweest.

Bij m'n opa&oma 50 jaar huwelijk hebben we een coniferenboog in de tuin gezet en ze -als verrassing- op laten halen met een Engels bus! Zo zijn we naar de feestlocatie gegaan.

Mijn schoonouders zijn bijna 30 jaar getrouwd. Nu gaan we dit weekend met z'n allen weg.

Het is trouwens huwelijksjubilea :^o

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 apr 2009 07:19

Mijn ouders hebben hun 25 jarig huwelijk groot gevierd. Hun bruiloft daarentegen was klein, omdat m'n vaders vader kort daarvoor was overleden.
Zij vonden het fijn om met de hele familie te vieren.
We gingen 's morgens om 11 uur bij ons thuis verzamelen met alle neefjes en nichtjes, ooms en tantes en aanhang. 's middags hadden we een diner, daarna kwam een fotograaf, daarna oud hollandse spelen ook ;) en 's avonds was er met allemaal vrienden, collega's en bekenden een warm en koud buffet.
Wij hadden samen met de buren een boog gemaakt en een stadsomroeper laten komen. Vonden ze ook erg leuk. Daarnaast 'gewoon' een cadeau gegeven.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 apr 2009 08:55

Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren, hebben ze een boot gehuurd en daarop een feest gegeven.
We hebben toen wel een stukje gedaan en een fout lied geschreven :mrgreen:
Met hun 50e verjaardag hebben we niets bijzonders gedaan, alleen bij m'n ma hadden de buren een pop in de tuin gezet geloof ik. Trouwdagen vinden ze gewoon bijzonderder :) Toen ze 30 jaar getrouwd waren zijn we met het hele gezin gaan kamperen vlakbij Parijs en hebben we de stad vaak bezocht.
Toen mijn opa en oma 40 jaar waren getrouwd zijn we met z'n allen naar het Bakkerijmuseum geweest en uit eten geweest.

Wij houden wel van feestjes :) Bovendien: zeker met een huwelijksjubileum mag je er bij stil staan dat het toch iets heel bijzonders blijft! En of je dan een avondje gaat rummikubben of uitgebreid gaat feesten: het moet gevierd worden :)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”