Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor Haai » 03 apr 2009 20:40

Sportschoenen kan wel denk ik, ik zou ze alleen niet laten centrifugeren.
Leren schoenen zou ik er maar niet in doen :wink:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 03 apr 2009 20:42

Me ma stopt gympen/sportschoenen gerust in de wasmachine.
Gewoon op 30 graden, kort programma, beetje wasmiddel.
Niet te strak door de centrifuge. Enne weer netjes schoon zijn ze :).

Soms zijn ze wel n beetje uit 'model' maar als je ze ff weer aan
doet, zit het weer prima. Hier nog nooit schoenen gehad die er
verfrommeld uitkwamen.
Wat de toekomst brengen moge........

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 apr 2009 18:51

Ok, misschien niet direct huishouden maar een soort van 'medisch' vraagje. Ik heb me vorige week zaterdag met een broodmes in mijn wijsvinger gesneden, net naast mijn nagel. De snee is maar een cm ofzo lang, maar sinds de wond dicht is heb ik eigenlijk weinig gevoel meer in het topje van die vinger. Is dit normaal en kan het gevoel nog terugkomen, hebben jullie zoiets zelf eens gehad?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 apr 2009 19:04

Laura, maak je niet ongerust!
Een hele tijd terug had ik een flinke snee in mijn duim, ook door een mes ontstaan.
Heb toen echt wel weken lang geen gevoel gehad in mijn duim, maar dat gevoel is na verloop van tijd toch weer helemaal terug gekomen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 apr 2009 19:53

Ben ooit van de fiets gevallen (vorig jaar, zat achterop) en in m'n knie precies bovenop zit wel enigzins gevoel maar nog niet alles. Ik druk er op dan voel ik wel iets, maar als ik er overheen wrijf voel ik vrijwel niets.
Wil je niet ongerust maken :D maar denk dat het vanzelf wel terugkomt!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 apr 2009 20:39

Ik heb een litteken van een operatiewond, daar is een stukje naast waar nog steeds geen gevoel in zit. Bij een vingertopje lijkt me dat wel lastig, dus ik hoop dat het bij jou wel terugkomt!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 apr 2009 11:54

Ik heb een keer het topje van m'n pink eraf gesneden met een snijmachine, en op de plek waar nu het litteken zit heb ik ook haast geen gevoel, eromheen wel. Maar goed, dat is m'n pink en ik heb er niet zoveel last van, voor een wijsvinger lijkt me dat een stuk lastiger. Ik hoop dat het goed komt!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 apr 2009 10:39

ga zo maar ns wat doen ! Heb de berging opgeruimd, 1 vuilniszak van 50liter zit vol en in de kliko. Verder wil ik gaan stoffen, stofzuigen, dweilen (vanavond) en de badkamer + toilet soppen. Gelukkig is het bed al verschoond en de tegels van de badkamer al schoon dus heb niet zo heel veel meer te doen. Vanmiddag ff shoppen voor een nieuwe zomerjas en hups, klaar :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 apr 2009 11:03

Ik mag ook weer aan de slag. Vanavond weer kijkers, en ik dacht nog dat het wel netjes kon blijven sinds afgelopen donderdag. Maar helaas. En eigenlijk moet alles ook schoongemaakt, maar daar heb ik geen zin meer in vanmiddag. Wel moet de strijk nog weggewerkt, volgende was in de machine en alles zuigen. Ik heb nog tot een uur of 5, nou, dat gaat best lukken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 06 apr 2009 11:13

ik heb vrijdag een vrije dag, dus dan ga ik maar weer 's hard boenen. Is er afgelopen weekend flink bij ingeschoten. Vanavond alleen ff met de was bezig en het liefst ook nog stofzuigen. En dan vind ik het voor vandaag wel weer goed!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 apr 2009 07:54

Even een vraagje:
Een hele tijd terug heb ik een hapjespan van Tefal gekocht.
Toen zeiden ze in de winkel dat ik die pan voordat ik hem zo gaan gebruiken moet behandelen met slasaus.
Nu ben ik alleen vergeten hoe dit ook alweer precies moest.
Weet hier misschien iemand hoe het moet??

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 apr 2009 08:30

was het niet slaolie? of gewone olie

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 apr 2009 09:21

Evelien:
Ja dat weet ik niet meer, kan me wel herinneren dat ze eerst sla... zei, maar of dit nou slasaus of slaolie is weet ik niet meer.
Ook niet hoelang ik dat in die pan moeten laten zitten, er hangt me ook iets bij dat ik dat dan tijdje moet koken ofzo.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 07 apr 2009 19:49

Moeders... af en toe #-o [-X #-o...

Laatst had ik hortensia's voor dr meegenomen. Kom ik een paar dagen erna 's morgens in de keuken, hangen ze helemaal slap... water gegeven, maar helaas waren van de meeste knoppen het grootste gedeelte al verdroogd :(. En die kwamen dus niet meer open.

Zaterdag nieuwe gekocht, voor in de kamer witte en in de keuken donker rose. Kom ik vanmiddag thuis, hangt 1 helemaal slap en de ander begint ook al wat slapjes te worden. Grrr... ik baal daar dan zo van dat ze dat gewoon niet ziet. Hallo zeg '101' keer op een dag loopt ze de keuken in en uit, als je het dan nog niet ziet... Hopelijk gaat ze weer n beetje goedkomen, maar ik kan daar zoooo slecht tegen. Omdat het er warm is moeten ze gewoon zo'n beetje gemiddeld om de dag water hebben, en je ziet het snel genoeg aan de blaadjes als je wat slap beginnen te worden.

Ben gewoon een enorme bloemenfreak, verzorg planten altijd met liefde :wink:. En dan zo'n nuchtere ma 8-[.

@ Tuinfluiter; kun je niet gewoon even na de winkel toe bellen waar je de pan gekocht heb. Vraag je gewoon of je zo'n pan ook moet 'voor' behandelen met iets voordat je hem gaat gebruiken. Je gewoon even dom houden, aan de telefoon zien ze toch niet wie je bent :wink:.
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 apr 2009 19:52

Tja, Annette, daarom koopt mijn man die dingen gewoon niet meer voor mij. In de keuken heb ik als enige in huis echte plantjes, maar die doen het altijd, want die hebben denk ik nu 2 maanden geen water gekregen (vanmiddag voor het eerst weer) en die doen het nog steeds best. Als ze veel water krijgen oko. Maar ik heb gewoon niks met planten, dus koopt niemand ze voor me, gelukkig :D Wel bloemen, maar dan nog denk ik vaak: wat zijn ze snel op zeg' blijkt er al een tijd geen water meer in de vaas te zitten :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”