Mensen, lees dit eens: http://www.huwelijksinzegening.nl/
Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Ik ben lid van een kerk, dus ik ga er niet aan beginnen, maar wat moeten we hier mee?
Moderator: Moderafo's
elvira (gast) schreef:Tja, er zijn nou eenmaal een heleboel mensen die niet (meer) gelovig zijn, maar alleen het gemeentehuis zo saai vinden.. dus die zoeken IETS. In Duitsland heb ik zulke dingen wel vaker gezien: religieloze of 'vrije' huwelijksdiensten enzo... heel bizar.
Ik zie het altijd maar als teken dat die mensen blijkbaar nog heel erg op zoek zijn naar DE echte invulling van hun leven, maar of de commercie daar zo op in moet spelen?
Lalage schreef:Mensen hebben nu eenmaal behoefte aan een uitgebreider ritueel dan op het gemeentehuis. Ik vind een trouwdag zonder kerkdienst eigenlijk ook een beetje kaal... dus heel begrijpelijk dat mensen een alternatief zoeken.
DesertRose schreef:voor de good-feeling van je nabestaanden?
DesertRose schreef:Maar dat een dominee zichzelf verkoopt, dat vind ik niet kunnen. Een inzegening is niet te koop. Kan je ook al dominees bestellen voor je begravenis? voor de good-feeling van je nabestaanden?
Harm-J schreef:DesertRose schreef:Maar dat een dominee zichzelf verkoopt, dat vind ik niet kunnen. Een inzegening is niet te koop. Kan je ook al dominees bestellen voor je begravenis? voor de good-feeling van je nabestaanden?
Bij een huwelijksdienst in een kerk, wordt de post huur kerk in rekening gebracht!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten