Wat voor kerken/gemeenten bezoeken jullie en waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

appelflap
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor appelflap » 14 okt 2008 16:05

Zelf bezoek ik ontzettend veel kerkdiensten, maar hanteer als stelregel dat ik dat nooit ten koste laat gaan van de kerkdiensten in mn eigen gemeente. Mijn gemeente gaat dus ten alle tijden voor en andere diensten zijn extra.

Redenen?
-Je krijgt oog voor het bredere geheel van de kerk, dat de kerken met het etiketje wat op jouw kerk staat niet de enige goede kerken zijn.
-je leert verschillende predikanten kennen
-door andere predikanten en andere kerkverbanden te bezoeken zie je eerder tekortkomingen en fouten in je eigen gemeente/kerkverband.
-gewoon om meer te horen over Gods Woord.
-mensen leren kennen
-zo zijn er nog diverse redenen op te nomen.

In de vakantie ga ik al snel naar 5 a 6 diensten in de week. Tijdens schoolweken meestal een stuk of 4. Sowieso zondags altijd 3.
Baksteen

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 okt 2008 21:50

appelflap schreef:Zelf bezoek ik ontzettend veel kerkdiensten, maar hanteer als stelregel dat ik dat nooit ten koste laat gaan van de kerkdiensten in mn eigen gemeente. Mijn gemeente gaat dus ten alle tijden voor en andere diensten zijn extra.

Redenen?
-Je krijgt oog voor het bredere geheel van de kerk, dat de kerken met het etiketje wat op jouw kerk staat niet de enige goede kerken zijn.
-je leert verschillende predikanten kennen
-door andere predikanten en andere kerkverbanden te bezoeken zie je eerder tekortkomingen en fouten in je eigen gemeente/kerkverband.
-gewoon om meer te horen over Gods Woord.
-mensen leren kennen
-zo zijn er nog diverse redenen op te nomen.

In de vakantie ga ik al snel naar 5 a 6 diensten in de week. Tijdens schoolweken meestal een stuk of 4. Sowieso zondags altijd 3.

Waar kerk je dan? Alleen in de rechtsere hoek, of ook in linksere hoek? (Rotuitdrukkingen zijn dan eigenlijk!)
Ik kerk zelf ook nog weleens in de linkerhoek. Daar hoor je soms teksten verklaren, zoals je nog nooit hebt gehoord. En niet per definitie verkeerd uitgelegd.
Het verbreedt je blik inderdaad als je bij andere kerken kijkt. Ik zelf zal niet snel om ergens te kijken mijn eigen dienst verzuimen. Maar zondagsavonds wil ik af en toe weleens een dienst extra meepakken.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

learsi
Majoor
Majoor

Re: Wat voor kerken/gemeenten bezoeken jullie en waarom?

Berichtdoor learsi » 18 mar 2009 23:42

Vertel eens wat over zo'n linkerhoekse tekstverklaring?
Ben daar echt benieuwd naar!

Ik zelf kerk nog maar 1 maal per 2 maanden in mijn eigen gemeente waar ik opgegroeid ben.
Ergens rond mijn 33ste jaar ben ik tot bekering gekomen en ben ik op zoek gegaan binnen de N.H.kerk of er ook nog prediking te vinden was waar ik werkelijk bijbels onderwijs kreeg. In die periode heb ook eens een Oud Ger. Gem. bezocht. Uiteindelijk vond ik een goede prediking bij de Ger. Bond binnen de N.H. kerk. De prediking bij onze eigen gemeente is zelfs niet orthodox te noemen. Er hebben hier een aantal kandidaten gestaan die niet zoveel te vertellen hadden.

De gemeente avonden van de eigen gemeente heb ik tot op heden nog wel meegemaakt.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 21 mar 2009 13:21

learsi schreef:Vertel eens wat over zo'n linkerhoekse tekstverklaring?
Ben daar echt benieuwd naar!

Ik zelf kerk nog maar 1 maal per 2 maanden in mijn eigen gemeente waar ik opgegroeid ben.
Ergens rond mijn 33ste jaar ben ik tot bekering gekomen en ben ik op zoek gegaan binnen de N.H.kerk of er ook nog prediking te vinden was waar ik werkelijk bijbels onderwijs kreeg. In die periode heb ook eens een Oud Ger. Gem. bezocht. Uiteindelijk vond ik een goede prediking bij de Ger. Bond binnen de N.H. kerk. De prediking bij onze eigen gemeente is zelfs niet orthodox te noemen. Er hebben hier een aantal kandidaten gestaan die niet zoveel te vertellen hadden.

De gemeente avonden van de eigen gemeente heb ik tot op heden nog wel meegemaakt.

Wordt het dan geen tijd om je te laten overschrijven?
Je eigen gemeente bijna niet meer bezoeken en telkens ergens anders naar de kerk gaan is ook niet echt goed lijkt mij.
Wordt lid bij de gemeente waar je je wel thuis voelt, en geef je daar helemaal.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 22 mar 2009 22:17

Op een bepaalde manier groeien we daar ook wel naar toe Race.

Het doet me ook wel goed wat je zegt over je daar helemaal geven, dat ontbreekt nu in de eigen gemeente helemaal.
En is toch wel de bedoeling. Bedankt.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 22 mar 2009 22:18

Hoe zit het met die linkerhoekse tekstverklaring?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mar 2009 07:12

Gaan jullie altijd naar dezelfde kerkdienst als je partner? Of ga je ook weleens allebei je eigen weg?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 mar 2009 09:57

Als we de zondag bij elkaar zijn gaan we samen naar de zelfde kerk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2009 13:24

Ja, wij ook, ook al zijn we oorspronkelijk van verschillende kerkverbanden, we komen er altijd wel uit samen :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 mar 2009 20:33

Mijn vriend komt maandelijks in 4 verschillende kerken, dus ja... wij wisselen nog al is van kerk :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 mar 2009 18:13

Mijn vader was ook organist, en we kwamen ook elke zondag ergens anders.
Vonden we helemaal niet leuk, je voelde je nergens thuis..

Wij zijn weer op zoek naar een gemeente. Dus kijken ook overal rond, bij evangelische gemeentes.
Voorlopig worden we iig nergens lid van.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 24 mar 2009 18:27

Lalage schreef:Gaan jullie altijd naar dezelfde kerkdienst als je partner? Of ga je ook weleens allebei je eigen weg?
Mijn vriendin is niet christelijk opgevoed. Dus ook geen gezeur naar welke kerk we zondags moeten :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 mar 2009 21:30

Lalage schreef:Gaan jullie altijd naar dezelfde kerkdienst als je partner? Of ga je ook weleens allebei je eigen weg?
ik snap eigenlijk niet waarom je je eigen weg moet naar de Kerk als je getrouwd bent. Tenzij je er echt niet samen uitkomt maar het is toch een belangrijk punt als je met elkaar wilt trouwen. Ben je het Kerkelijk ook eens ? Natuurlijk is HET geloof veel belangrijker maar het lijkt mij niet zo leuk als je partner links gaat en jij rechts. Gelukkig heb ik die keuze niet hoeven maken.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 mar 2009 21:40

We gaan ook weleens samen naar een kerkdienst hoor, maar niet elke week. We gaan sowieso niet elke week naar dezelfde kerk. Dan kan het weleens voorkomen dat een van ons alleen ergens heen gaat. Bij andere dingen zeg ik ook altijd ´We zitten niet aan elkaar vast geplakt,´ dus waarom niet bij kerkdiensten?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2009 08:38

CGK<3 schreef:
Mijn vriendin is niet christelijk opgevoed. Dus ook geen gezeur naar welke kerk we zondags moeten :lol:

Dat hebben wij ook. Mijn man is ook niet kerkelijk opgevoed. Ik ga of alleen naar de chr ger kerk of mn man gaat mee. Als wij ergens gaan wonen, ga ik altijd op vooronderzoek uit. Tijdens de dienst stel ik mijzelf de vraag waar mn man zich thuis zou kunnen voelen.

@ lalage..ik kan mij voorstellen dat je weleens naar een andere kerk gaat dan je partner. Je zit inderdaad niet aan elkaar vastgeplakt :wink: . Toch lijkt het mij lastiger worden als je kinderen hebt. Als die elke zondag naar een andere kerk moeten, wennen ze nergens. Maar goed dat probleem speeltbij jullie niet. :wink:

Terug naar “Archief”