Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zonnetje
Mineur
Mineur

Re: Refowebkids deel 8

Berichtdoor Zonnetje » 20 mar 2009 12:59

Daphne schreef:Gefeliciteerd met Timo's verjaardag!

Lastige situatie Pol, 'k zou zo geen oplossing weten.
Het kindje wat wassen is natuurlijk het minste wat je doen kunt.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 mar 2009 13:03

Timo, gefeliciteerd!! zon10

Zo, wat is het lekker weer! Ik heb vanmorgen lekker buiten in het zonnetje gezeten terwijl Timon buiten speelde. Hij vindt het helemaal leuk en ontdekt iedere keer weer wat nieuws (tussen de schutting door naar de buren gluren enzo :mrgreen: )

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 20 mar 2009 13:04

Vlinder: gefeliciteerd met Timo! En een gezellige verjaardag gewenst.

Pol: wat zielig voor dat kindje, wat voor een moeder ben je dan :roll:
en idd maar wassen op dagen dat het bij jou is.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 20 mar 2009 13:08

Heb ik ook aangedacht om het kind in bad te doen maar....
pa loopt heel veel thuis maar die vertikt het om naar de kids te kijken en dan worden ze hier gedumpt.
Ma is voor haar gemak geboren en zou het best vinden als ik het in bad doet, ze flikt het ook gerust om te zeggen: ja probleem de luiers zijn op, haal jij ze effe dat geld komt wel....
Er liggen al verschillende rompertjes sokjes lakentjes ed bij hun en teruggeven is ook maar de vraag.
Dus ik houd die ouders heel kort. Wil best oppassen 22 uur!! per week, maar om nu allerlei extras te doen, dan wordt de situatie steeds gekker.
En er lopen nog 2 kinderen van mezelf rond en als ik alles voor die ouwelui ga doen, ze hebben ook zelf hun verantwoordelijkheid. Het zijn geen pleegkinderen maar gastkinderen via een gob en daar hoeft geen dagelijkse verzorging bij. Als het kind nu hier een vieze luier krijgt en van top tot teen eronder zit, begrijp ik dat het in bad gaat, maar dit gaat me toch wel te ver eerlijk gezegd. Maar het is wel heel moeilijk hoor.
Oja... ze wilde ook al dat ik dus naar het cb ging en maar zie hoe ik het met 4 kids ritsel, nou dat heb ik dus ook afgekapt. #-o

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 mar 2009 13:12

noujah.. pol.. ik zou het tussen neus en lippen melden bij de moeder en anders je gastouderbureau ff ellen met de vraag hoe en wat je er mee moet! Als het heeel extreem is, een melding maken bij de kinderbescherming...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 20 mar 2009 13:33

pff jij zoekt het hoog de kinderbescherming, maar is dit verwaarlozen?? wat valt daar onder, ik zou het niet weten. Maar ik vind dat je als moeder je kind wel in bad hoeft te doen en dat hoeft echt niet dagelijks maar om dinsdagsavonds een poepromper aan te hebben en die op vrijdag nog dat gaat me wel veel te ver. Normaal had ik dat ding dinsdagav. verschoont maar het was druk stress en haar moeder zou met 10 minuten hier zijn dus ik had zoiets van dat doet ze straks maar als het kind naar bed moet maar dit vind ik toch te gek voor woorden.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 mar 2009 13:35

Moeilijke situatie Pol! Hoe zien hun andere kindjes eruit? Ik zou denk ik net als PPM het eerst eens met moeders bespreken. Als dat niet helpt toch even het gastouderbureau bellen, die horen dat dan ook wel te weten natuurlijk.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 mar 2009 13:42

nou jah.. zo hoog vind ik het nog niet! als et nekje open ligt van geknoei, kindje stinkt naar poep! is niet het beste hygiene... al zou ze alleen maar ff andere kleertjes aandoen! misschien weet ze wel niet dat dat normaal is! Je kan ook altijd nog het cb melden als je een kinderbescherming oid te hoog gegrepen vind. Dan kan het cb aan de gang met de moeder door een gesprek....ofzo...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 mar 2009 13:47

Dat is moeilijk Pol!
Je wilt je er graag over ontfermenen maar met het oog op de gemakzucht van die moeder wil je het ook niet te erg doen, want zij is immers de moeder.
Maar ik zou zeker het gastouderbureau opbellen, als wij hier zo'n kindje in huis hadden die zo word behandelt door haar moeder dan zouden wij echt bellen naar ons gastouderbureau.
Begrijp dat het best een stap is om iemand in te schakelen maar het is voor de bestwil van het arme kindje en voor jou ook beter.
Mijn schoonzus past ook wel een op een baby en die baby word echt verwaarloosd, die ligt ECHT de ganse dag in haar maxicosi in een hele koude winkel (die ouders hebben en winkel) en dan kind dat kindje kan eigenlijk niet meer gewoon recht liggen omdat ze heel de dag in dat ding zit, te eten, te slapen, te spelen.
Als mijn schoonzus haar neerlegd begint ze gewoon te krijsen, heel dat ruggetje is al krom, ook huilt het kind sowiezo veel want er word niet naar gekeken dan behalve de klanten die in de winkel komen, nou dat kind is er slecht aan toe en die ouders zien het gewoon niet, ze zijn al eens op de vingers getikt door familieleden maar dan worden ze heeeeel boos, heb nu ook tegen mijn schoonzus gezegd dat ze het hier niet bij moet laten zitten, dat kun je niet maken! zo'n arm kindje zo op laten groeien, krom en verwaarloosd.
Pol, ik zou er zeker werk van gaan maken, succes!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 mar 2009 13:49

Als je het AMK belt wil dat nog niet zeggen dat je meteen melding doet. Je kunt ze ook om advies vragen, gewoon de situatie anoniem voorleggen en vragen wat zij ervan vinden.
Maar ik denk dat het idd wel goed is om de moeder geen dingen uit handen te gaan nemen die een moeder hoort te doen, maar wel te benoemen naar haar wat jij ziet (wel lastig denk ik..) Succes in ieder geval, het lijkt me een lastige situatie!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 20 mar 2009 13:58

Het is heel lastig want het is een strijd tussen je gevoel en je verstand.
maar ach misschien vind haar moeder dat ze nu verwaarloosd wordt want ze staat in de kinderwagen buiten en het lieve kind slaapt er al vanaf 12 uur! Wel beschut hoor en onder een dekentje met haar jasje aan.
Maar ik snap zulke mensen niet. Al heb je geen tijd dan pak je ze toch mee onder je eigen douche. Deden wij ook wel eens de een douchte en nam 1 kind mee en de ander droogde het gauw af en kleedde ze aan.
maar onze kinders zijn in de zandbak aan het spelen dus heel steriel zullen die ook niet meer zijn.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 20 mar 2009 16:41

gefeliciteerd met Timo's verjaardag! 3 alweer!!
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 mar 2009 16:44

Bah bah, ik zou zo'n oppaskind niet hoeven. Wil je wel op een vies kind passen? Ik zou er melding van maken naar het gastouderburo. Al zou je met dat kind naar het CB gaan kun je daar wel melding maken van je zorgen. Ik vind het een vorm van verwaarlozing. En ik vertel het nu aan mijn man die vind het helemaal van de gekke.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 mar 2009 16:56

Lastig, pol!
Ik zou eerst zelf met moeder gaan praten. Doet ze vervolgens niets met jouw feedback, dan zou ik het zeker melden bij het GOB. Succes!
Afbeelding

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 20 mar 2009 17:24

Timo gefeliciteerd! :D

Pol: ik zou het volgende doen, aangezien dit wel degelijk richting verwaarlozing gaat:

1. informeer voor de duidelijkheid nog even bij het gastouderbureau naar wat precies onder de verantwoording van jou als gastouder valt

2. ga met de moeder/de ouders samen in gesprek: vraag naar haar/hun verwachtingen (het kan namelijk zijn dat ze heel andere verwachtingen van jou als gastouder hebben!) en wijs ze op de informatie van het gastouderbureau

3. wanneer je merkt dat dit geen effect heeft: bel eens met de kinderbescherming of maatschappelijk werk en zeg evt. dat je niet weet of dit onder verwaarlozing valt, maar dat je het idee hebt dat dit echt niet goed is. Misschien kunnen ze je ook nog tips geven hoe je hiermee om moet gaan...

Voor de rest: heel veel sterkte gewenst. Ik weet dat dit soort gesprekken allesbehalve makkelijk zijn.
liefs, elvira

Terug naar “Archief”