Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dine
Luitenant
Luitenant

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Dine » 02 mar 2009 08:25

Ik ga van de zomer 2,5 maand als zorghulp in een bejaarden- / verzorgingstehuis werken.
En dat zonder één of andere relevante opleiding o.i.d. maar ze hadden iemand nodig :mrgreen:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 mar 2009 08:59

1 ding. Wees op je hoede dat je geen dingen ga doen die je niet mag doen (zoals: medicatie etc.).

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 mar 2009 09:59

inderdaad. Let goed op de grenzen van wat je wel mag en wat ze willen dat je doet.
Als je meer gaat doen en er gebeurd iets (ook al kan je daar niets aan doen), dan heb je echt een groot probleem.

Zo meteen ga ik weer werken. Werkdag nummer 8. Nog 1 te gaan en dan ben ik wel 1 hele dag vrij 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 mar 2009 14:01

Leuk Dine!

Mijn teamleidster belde net. We hebben afgesproken dat ik pas per 11 mei weer ga werken. Eigenlijk zou ik 27 april beginnen volgens haar, maar dan is het net vakantie. En dan wil ik liever niet net beginnen met werken, omdat ik dan niet op mijn eigen groepje kom, maar met allemaal jongeren van alle groepen. En dat wil ik toch liever niet. Dus maar 3 vakantiedagen erbij opgenomen. Ik heb nu l 150 vakantieuren staan, terwijl ik nog niet eens heb gewerkt :D Ideaal, zwangerschapsverlof ;)

Maar ik zie er wel heel erg naar uit! Ik heb nog even getwijfeld of ik niet al voor de vakantie weer zou beginnen, maar ik vnd het voor Jurian nog wel goed dat ik er nog zelf de hele dag ben, of mijn man, dus doe het maar zo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 mar 2009 14:22

Idd leuk Dine :D :D leuk dat je nog ffies "vakantie" hebt MissF :)
bij ons is er sinds vorige week een buikgriepvirusbom losgebarsten.Personeel mocht zelfs de afdeling niet meer af behalve bij pauze's en het naar huis gaan.
Ik zit zelf ook even met t virus, ben er zaterdag op zondagnacht 13x uit gegaan en per x dat ik er op zat ging ik 2x :(
ik heb a.s woensdag nachtdienst dus ik hoop dat ik beter ben dan :) nu heb ik het sinds zondagochtend nog "maar" 4x gehad dus ik hoop dat het nu een beetje meevalt. En heb loperamide in huis, eet banaan, drink rooibosthee en zit aan de droge toastjes. Als ik dat eet/drink valt het wel mee!
Ze zeggen dat het griepvirus nu officieel over is, dus dan zal het wel weer snel beter gaan.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 mar 2009 14:30

kwebbel schreef:Idd leuk Dine :D :D leuk dat je nog ffies "vakantie" hebt MissF :)
bij ons is er sinds vorige week een buikgriepvirusbom losgebarsten.Personeel mocht zelfs de afdeling niet meer af behalve bij pauze's en het naar huis gaan.
Ik zit zelf ook even met t virus, ben er zaterdag op zondagnacht 13x uit gegaan en per x dat ik er op zat ging ik 2x :(
ik heb a.s woensdag nachtdienst dus ik hoop dat ik beter ben dan :) nu heb ik het sinds zondagochtend nog "maar" 4x gehad dus ik hoop dat het nu een beetje meevalt. En heb loperamide in huis, eet banaan, drink rooibosthee en zit aan de droge toastjes. Als ik dat eet/drink valt het wel mee!
Ze zeggen dat het griepvirus nu officieel over is, dus dan zal het wel weer snel beter gaan.

Wij mochten dan met de pauze s ook niet van de afdeling af hoor dan verspreid je het nog!

Ik was vanmorgen bij een client en hun kleinzoon van 20 (syndroom van down) logeerde bij hun en ineens kwam hij naar me toe en zei hij ik vind jou zo lief dat je voor mijn oma zorgt en zo kreeeg ik een dikke kus op mijn wang :8>

Bij mijn ma op der werk hebben ze ook iets heftigs meegemaakt 2 dagen terug had de nachtdienst een rondje over de pg afdeling gelopen en ze gaat weer in der kantoor zitten en ze hoort een giga knal rent er heen liggen er 2 dementerende clienten op de grond en diegene die onderop ligt was al overleden!
Het vervelende is dat diegene er nog maar 2 dagen was en dat die andere client niet kan vertellen wat er gebeurd is nu is de politie enz alles aan het onderzoeken enz :x
Echt heel heftig voor alle collega's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 mar 2009 16:25

wow... dat is zeker heftig!!

Worden jullie ook wel is zonder overleg op andere groepen ingepland?
Dat hebben ze bij mij gedaan een heel weekend lang. Dat ga ik dus echt neit doen heb ik al gezegd. 'k Ben niet eens ingewerkt op die groep.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 mar 2009 17:57

Hoe werkt bij jullie het rooster systeem?
ben benieuwd hoe het bij andere instellingen geregeld is. Hoop dat het iig beter is dan hier voor jullie ;)

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 02 mar 2009 19:13

Ja echt heel leuk! Ik heb er ooit al een ´maatschappelijke stage´ gelopen en heb toen ook al vanalles gedaan, dus kweet inderdaad wel aardig wat ik wel en niet mag :wink:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 mar 2009 19:30

Gerdien B. schreef:wow... dat is zeker heftig!!

Dat hebben ze bij mij gedaan een heel weekend lang. Dat ga ik dus echt neit doen heb ik al gezegd. 'k Ben niet eens ingewerkt op die groep.

Wij hebben twee groepen en iedereen werkt op allebei, dus dat probleem hebben we niet.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 mar 2009 19:32

Gerdien B. schreef:Hoe werkt bij jullie het rooster systeem?
ben benieuwd hoe het bij andere instellingen geregeld is. Hoop dat het iig beter is dan hier voor jullie ;)

Wij hebben een roosterbureau die alles inplant. Wij moeten een paar maanden van te voren onze vrij-aanvragen aangeven, die worden dan verwerkt in het rooster. Werkt over het algemeen goed, alleen plannen ze soms rare periodes in, bijvoorbeeld 2 dagen werken, 1 dag vrij, 3 dagen werken, 2 dagen vrij, etc. Daar baal ik nog wel eens van, maar goed, je leert er mee leven... 8)
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 mar 2009 19:42

Daphne schreef:
Gerdien B. schreef:wow... dat is zeker heftig!!

Wij hebben twee groepen en iedereen werkt op allebei, dus dat probleem hebben we niet.

Bij ons dus niet. Diegene die het willen wel, maar verder neit. Ik wil niet maar word nu toch 3 diensten in 2 maanden tijd er ingepland. Het kromme is dat er mensen zijn met dezelfde wensen. De ene krijgt het wel en de ander niet. Zo enorm krom en vooral oneerlijk.

Daphne schreef:
Gerdien B. schreef:Hoe werkt bij jullie het rooster systeem?

Wij hebben een roosterbureau die alles inplant. Wij moeten een paar maanden van te voren onze vrij-aanvragen aangeven, die worden dan verwerkt in het rooster. Werkt over het algemeen goed, alleen plannen ze soms rare periodes in, bijvoorbeeld 2 dagen werken, 1 dag vrij, 3 dagen werken, 2 dagen vrij, etc. Daar baal ik nog wel eens van, maar goed, je leert er mee leven... 8)

HIer krijgen we dan weer 2 maanden van te voren 1 maand. Nu een maand van te voren en wel voor 2 maanden geroosterd. Dan de wensen die heel selectief ingewilligd worden. met zoveel kleurtjes dat het onoverzichtelijk wordt. Nu ben ik al dagen achter elkaar aan het werk en met pasen wel 9 dagen vrij. Op zich is dat vrij wel lekker, maar zoveel diensten achter elkaar is niet prettig.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2009 10:26

Gerdien B. schreef:Worden jullie ook wel is zonder overleg op andere groepen ingepland?

Hoe werkt bij jullie het rooster systeem?
wij worden per groep ingeroosterd maar als ik op t dagbriefje kijk (waar iedereen die dag naar toe moet) sta ik ook wel eens op een andere groep. Helaas word je niet altijd ingewerkt en moet je het gewoon zelf uitzoeken. Natuurlijk kan je wassen/aankleden e.d. maar iedereen heeft weer een ander benaderingsadvies, medicatie, verzorging e.d.
Wij worden dus gewoon continue op andere groepen neergegooid, zonder overleg. Het is gewoon normaal eigenlijk bij ons. Hoewel we per afdeling vaste medewerkers hebben is het nooit helemaal zeker waar je staat.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 03 mar 2009 10:36

Ons afdelingshoofd plant onze roosters...We kunnen in de aanvraag-agenda aangeven wanneer we vrij willen zijn, of 'n bepaalde dienst willen draaien, en dat word vaak dan ook zo ingepland
Laatlste tijd gaat het redelijk met het plannen, maar het is wel 's echt knudde geweest :oops: we krijgen 't rooster meestal een maand tot 2 maand van te vooren....Vind ik vrij laat...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2009 10:38

laat? :lol: wij krijgen m 2 weken van te voren.. of soms zelfs een week..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”