Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Lalage » 16 feb 2009 07:20

kwebbel schreef:"Met kennisgeving van wederzijdse ouders laten weten: (Naam) & (Naam) in het huwelijk te treden op D.V. 21 juni 2007."

Ligt het nou aan mij of loopt die zin niet?

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Lenny » 16 feb 2009 08:24

Nee, ik heb ook het idee dat tie niet zo lekker loopt. Beetje kromme zin lijkt het.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Gerdien B. » 16 feb 2009 09:13

Je trouwt toch omdat jij van die ander houd en met de ander door wilt gaan en toch niet vanwege je ouders?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Sabra » 16 feb 2009 09:20

Gerdien B. schreef:Je trouwt toch omdat jij van die ander houd en met de ander door wilt gaan en toch niet vanwege je ouders?


Inderdaad.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor jamillah » 16 feb 2009 10:42

Dat op de kaart zetten is een traditie die sommige mensen leuk vinden erin te houden. Bij nichtjes en neefjes uit Canada die trouwen wordt de gehele kaart namens ouders/schoonouders verstuurd die kennis geven dat hun kinderen met elkaar trouwen.

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor 88alries88 » 16 feb 2009 11:35

Wij hebben het ook niet op de kaart gezet, en kheb onze ouders er ook niet over gehoord. We zouden anders toch wel getrouwd zijn... :lol:

Tja, het ligt er denk ik ook wel aan hoe officieel je het wilt doen. (volgens etiquette bedoel ik)


ff iets anders: waren jullie al ver van te voren zenuwachtig, en was alleen het meisje dat dan of ook de jongen? Mijn vriend is al gruwelijk zenuwachtig, waardoor ik ook de bibbers krijg, terwijl ik er zelf eigeniljk helemaal nog niet zo erg mee bezig ben. Meestal ben ik juist de stresskip, maar nu zijn de rollen omgedraaid... :o
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor LauraC » 16 feb 2009 11:39

jamillah schreef:Dat op de kaart zetten is een traditie die sommige mensen leuk vinden erin te houden. Bij nichtjes en neefjes uit Canada die trouwen wordt de gehele kaart namens ouders/schoonouders verstuurd die kennis geven dat hun kinderen met elkaar trouwen.

Hier ook en vaak betalen de ouders van de bruid de hele bruiloft :shock: De ouders van manlief waren dan ook erg verbaasd dat die van mij dat niet gingen doen :)

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Daphne » 16 feb 2009 15:50

@alries: Nee, ik was absoluut niet zenuwachtig. Dat werd ik pas rond 10 uur. Mijn man zou mij om kwart voor 10 op komen halen voor de fotoreportage. Dat werd pas half 11 en toen werd ik een klein beetje nerveus. Dat liep echter gelijk op rolletjes, dus die zenuwen waren gelijk verdwenen.
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Lalage » 16 feb 2009 18:11

alries: ik was enorm zenuwachtig en Borkdude ook wel... maar ik ben sowieso vaak zenuwachtig voor dingen. Ik heb wel Passiflora van dr. Vogel gebruikt, dat gebruik ik nu ook altijd als ik ga optreden met de band.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor elvira (gast) » 16 feb 2009 18:14

... dat is in Duitsland ook normaal (dat de ouders van de bruid alles betalen)... gelukkig waren/zijn mijn schoonouders heel ruimdenkend en snapten ze wel dat het bij ons toch een beetje anders ging... :D

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor LeChat » 16 feb 2009 19:27

Volgens mij ga ik ook wel 'n beetje zenuwachtig zijn: loopt alles goed? maken we geen stomme fouten met waar/wanneer je gaat staan en weet ik veel wat? ...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor liefie » 16 feb 2009 19:29

Wij hebben er echt niet opgezet namens wederzijdse ouders delen wij mee... Wij hebben besloten om te trouwen en niet onze ouders (mijn man zijn vader vond het heel raar dat het er niet op stond want dat hoort immers :D )
Nou bij ons echt niet wij hadden er op staan

Wij gaan trouwen!!!!

Zenuwen? niet gehad de hele dag niet zat om 09.00 nog relaxt bij de kapper koffie te drinken dat er een paar tantes van mij binnen kwamen van moet
jij niet naar huis je jurk aan doen enz :mrgreen:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor LeChat » 16 feb 2009 19:32

Wij moeten het er nog over hebben wat er op de kaart komt, als we het 'traditioneel' willen doen: dus met wederzijdse ouder(s) erop, moet die (s) tussen haakjes omdat de vader van mijn vriend niet meer leeft, da's eigenlijk wel confronterend en bovendien loopt de zin dan ook niet meer (namens wederzijdse ouder delen wij... wordt het dan immers voor één kant).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor kirsten » 16 feb 2009 19:34

Ik ben ook wel benieuwd of ik zenuwachtig zal zijn. Nu in ieder geval nog niet. :lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Lalage » 16 feb 2009 20:40

LeChat schreef:Wij moeten het er nog over hebben wat er op de kaart komt, als we het 'traditioneel' willen doen: dus met wederzijdse ouder(s) erop, moet die (s) tussen haakjes omdat de vader van mijn vriend niet meer leeft, da's eigenlijk wel confronterend en bovendien loopt de zin dan ook niet meer (namens wederzijdse ouder delen wij... wordt het dan immers voor één kant).

Je kunt ook neerzetten 'Mede namens onze ouders' (ik weet niet zeker of je dan wederzijdse ouders kunt zeggen, voor mijn gevoel kan dat wel).


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten