Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor MissF » 10 feb 2009 10:50

Wij hadden geen bruidskinderen, maar wel veel nichtjes en neefjes op onze bruiloft die dingen deden die anders bruidskinderen kunnen doen.
Oudste neefje en nichtje gaven de ringen. De jongsten strooiden rozenblaadjes toen we het gemeentehuis uitkwamen en de twee bijna oudsten deelden de liturgieen in de kerk uit.
Ik wilde wel graag 2 van die kindjes als bruidskinderen, maar mijn man vond dat raar, omdat het onze eigen kinderen niet zijn. Maar als het wel door was gegaan, hadden er twee kleine meisjes in prinsessenjurkjes voor mijn man en mij uitgelopen met rozenblaadjes om te strooien, in de kerk, toen wij de kerk uitliepen. Dat leek me fantastisch :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 feb 2009 10:57

dat hebben wij ook gedaan. Alleen met de vier oudste kinderen (twee nichtjes van 6 en een neefje en nichtje van 3). De oudste twee hebben de liturgies uit gedeelt (want zij hebben al vaker een keer ringen gegeven) en die van 3 jaar hebben de ringen gegeven. Geweldig.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 feb 2009 11:02

Het probleem is dat ik 10 nichtjes en neefjes heb.
Dus allemaal iets te doen geven wordt lastig. De jongste 3 zijn er eigenlijk ook nog te jong voor, maar de anderen beseffen het allemaal prima. We zullen dat tegen die tijd nog wel is bekijken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Rinus88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rinus88 » 10 feb 2009 11:38

Bedankt voor de reacties:-)
Ik vind het wel leuk om ze de ringen te laten geven maar laat ik ze dan allebei 1 ring geven?
Gehe, ja sorry het zit hem in de kleine details he;-)

Voor het digitale album zijn wij 1700 euro kwijt, analoog 900 (redelijk dure fotograaf volgens mij) maar we kregen er wel een gratis studiofoto bij, die hebben we vorige week gemaakt en kunnen we zaterdag ophalen!:-d
26 juni is onze grote dag!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 10 feb 2009 12:01

hihi ;) Ja laat ze allebei 1 ring geven. Bij ons hebben mijn twee nichtjes het gedaan. Ik had de ringen met een lintje aan een witte roos, zij hadden dus allebei een roos.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 feb 2009 12:58

Rinus88 schreef:Hoi,

Wij gaan 26 juni trouwen!! (ben nieuw hier op het forum)
Haha, leuk, julie ook al? Wij ook, en er is nog iemand op het forum die op die dag gaat trouwen (weet alleen even niet meer wie...)

Zijn jullie ook al een eind met de voorbereidingen?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Rinus88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rinus88 » 10 feb 2009 13:16

Haha, leuk, julie ook al? Wij ook, en er is nog iemand op het forum die op die dag gaat trouwen (weet alleen even niet meer wie...)

Grappig ja! Is volgens mij wel een populaire datum;-), de zaak waar ik mijn bruidsmake-up/kapsel laat doen, had die ochtend nog 2 bruiden en in onze gemeente zit nog een stel die dan gaat trouwen

Het schiet nu aardig op met de voorbereidingen, het is nu echt de kleinere dingen nog regelen zoals het boeket, de trouwkaart, bedankjes, kleding van mijn vriend, etc etc.

En een huis natuurlijk!!

Hoe ver zijn jullie?

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 feb 2009 17:22

Goed dat je het zegt, ik moet nog een kapper regelen. :mrgreen:
Ach ja ik heb nog tijd zat om alles te regelen. Eerst maar ons huis verbouwen!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 feb 2009 18:57

Rinus88 schreef:

Grappig ja! Is volgens mij wel een populaire datum;-), de zaak waar ik mijn bruidsmake-up/kapsel laat doen, had die ochtend nog 2 bruiden en in onze gemeente zit nog een stel die dan gaat trouwen

Het schiet nu aardig op met de voorbereidingen, het is nu echt de kleinere dingen nog regelen zoals het boeket, de trouwkaart, bedankjes, kleding van mijn vriend, etc etc.

En een huis natuurlijk!!

Hoe ver zijn jullie?

Wij zijn ook al een heel eind. Het boeket en het autostuk moeten nog definitief geregeld worden, maar de vorm enzo staan wel al vast - de details zijn een taak voor m'n vriend :wink:. Wij moeten ook nog een trouwkaart uitzoeken, en bedankjes. De a.s. bruidegom moet ook nog een pak uit gaan zoeken, inderdaad, maar daar heb ik ook weer niets mee te doen... :). Ik heb alleen nog een kapster en kousen nodig...

De huwelijksreis is ook al geregeld, inclusief de boot (want da's ook wel handig als je naar Ameland gaat :mrgreen:).

Wij krijgen de sleutel van ons huis 6 weken voor de bruiloft, dus dat is nog wel even aanpoten, maar goed, er hoeft niet veel te gebeuren.

Moeten jullie nog een huis zoeken dan?

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 10 feb 2009 19:28

vriendin van mij gaat ook de 26e juni trouwen :wink:

succes met de voorbereidingen...
PaSaP Hoogh!!

Rinus88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rinus88 » 11 feb 2009 10:44

Wij gaan zaterdag voor een huisje kijken! Wordt onderhand een beetje gestresst omdat iedereen al maanden van te voren een huisje heeft en bij ons gaat het nog niet echt hard!
Hopen dat zaterdag iets oplevert!

We hebben de huwelijksreis ook geboekt: 2 weken Cyprus!!:D Super veel zin in!!
Had Ameland oid ook prima gevonden maar heb een nogal reislustige vriend dus tsja!

Ik ga trouwens mee met het uitzoeken van zijn pak. Zijn broers zijn ook met moeders meegegaan en hun vrouwen gingen ook mee en zn moeder vertelde dat zij elke keer toch een heel andere smaak had dan hun vrouwen dus.. Ze heeft wel weer veel zicht op of een pak goed zit enzo, daar moet je dan weer niet mee aankomen bij mij;)

Hoe ver van te voren is handig om de kaarten te versturen??

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 11 feb 2009 11:21

Rinus88 schreef:Hoe ver van te voren is handig om de kaarten te versturen??

Wij hebben het ongeveer 6 weken voor ons trouwen verstuurd. Wat spannend trouwens dat jullie nog geen huis hebben! Wij hebben idd ook eerst een huis gekocht en toen pas een trouwdatum bepaald.

Leuk dat je meegaat met pak kopen. Dat is bij ons echt het enige dat ik niet weet van te voren, en ik ben zeer benieuwd! De moeders zijn bij hem meegegaan, en kheb wel btje idee hoe het gaat worden omdat hij z'n mond niet zo goed kan houden, maar ik weet geen kleuren e.d.

Mijn vriend gaat een kort huwelijksreisje regelen, en ben wel benieuwd wat dat wordt, want het is echt de eerste keer dat wij samen op vakantie gaan. Zijn 1 keer meegeweest met mn schoonfamilie maar toen hebben we niets te zeggen gehad over locatie...
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 feb 2009 11:44

88alries88 schreef:
Rinus88 schreef:Hoe ver van te voren is handig om de kaarten te versturen??

Wij hebben het ongeveer 6 weken voor ons trouwen verstuurd. Wat spannend trouwens dat jullie nog geen huis hebben! Wij hebben idd ook eerst een huis gekocht en toen pas een trouwdatum bepaald.
6 tot 8 weken vantevoren is idd wel gebruikelijk, geloof ik.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 11 feb 2009 14:50

Wij zijn vorige week bij de BABS op gesprek geweest, en zij vroeg ons of we muziek wilde uitzoeken voor in het gemeentehuis. (bij binnenkomst en bij tekenen geloof ik). Nu vinden wij het wel leuk om muziek uit te zoeken, alleen hebben wij niet samen een 'speciaal' nummer en we weten echt niet goed wat we dan moeten kiezen...

Hebben jullie wel muziek in het gemeentehuis gedraaid, en wat voor muziek dan?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 feb 2009 14:52

Ja wij hebben muziek gedraaid bij binnenkomst tijdens het tekenen en toen we weg gingen. Een vriendin van mij had een cd met instrumentale muziek
we hadden een liedje van celine dion en laura pausini de laatste weet ik niet meer.
Iedereen vond het erg mooi.

Terug naar “Archief”