Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor kwebbel » 09 feb 2009 11:50

lekker dan ! Wij blijven dan voorlopig lekker zitten waar we zitten! We hebben zowiso winst op het huis heeft de makelaar al gezegd want wij hebben het voor een spotprijsje gekocht. Nu zijn de huizen in de buurt veel meer waard, en ze zijn heel populair voor de doorstart.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 feb 2009 21:42

Het is nog niet zover...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Rinus88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rinus88 » 10 feb 2009 10:11

Wij gaan zaterdag bij een huis kijken die echter 10.000 euro (144.500 euro)boven ons budget ligt. Er hoeft geen nieuwe badkamer en keuken in want die zijn gewoon goed maar heeft iemand een idee of het zonder aankoopmakelaar realistisch is om te verwachten dat je zo'n groot bedrag van de vraagprijs af gaat krijgen?
26 juni is onze grote dag!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 feb 2009 10:30

ja hoor, wij hebben 15.000 van ons huis af gekregen. Zonder aankoopmakelaar. Ons huis stond toen wel bijna een jaar te koop en de vorige bewoners hadden al een nieuw huis gekocht dus ze wilden er erg graag vanaf.

Succes!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 10 feb 2009 10:58

In deze tijd heb je als koper natuurlijk een groot voordeel, zeker als de verkoper zelf al een ander huis hebben gekocht.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 feb 2009 12:50

De vraag is inderdaad hoe lang het al te koop staat. Naar mate een huis langer te koop staat, krijg je vaak ook meer van de prijs af - zeker als de verkoper zit te springen om een koper (i.v.m. aankoop nieuw huis of omdat het een echtscheiding betreft en de boedelscheiding z.s.m. moet worden afgewikkeld).

Kijk ook eens bij het Kadaster Online, kost wel een paar euro, maar dan kun je checken wat de huidige eigenaar voor het huis betaald heeft en vervolgens een berekening maken (met gratis tool op de website van het Kadaster) hoeveel dat huis dan nu waard zou moeten zijn. Je kunt bij het Kadaster ook een overzicht opvragen van koopprijzen in de buurt, zodat je kunt zien wat vergelijkbare huizen 'hebben gedaan'. Op die manier heb je (hopelijk) extra argumenten om de koopprijs omlaag te krijgen.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 10 feb 2009 13:07

Wij hebben er ook 15.000 afgekregen. Ons huis stond pas 3 maanden te koop, maar de verkopers lagen in scheiding en moesten (ivm iets bij de bank) echt van het huis af! Dat was ons mazzel!!

Rinus88
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rinus88 » 10 feb 2009 13:19

Okay!

Ben alleen bang dat ze bij ons niet zo nodig van het huis af hoeven, zag op Funda dat het huis al meer dan 6 maanden te koop staat en dat er nog niks van de oorspronkelijke vraagprijs is afgehaald, daarbij zitten er een bloedmooie keuken en een mooie badkamer bij in.. Nou jah, 7000 euro wil ik er wel proberen af te troggelen (op zn minst!)

Zijn er mensen die ook 2/3000 euro boven hun budget zijn gaan zitten en scheelt dit dan veel in de berekende hypotheeklasten of gaat dit om wat luttele tientjes in de maand?
26 juni is onze grote dag!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 feb 2009 13:24

k heb geen flauw idee. Mijn man heeft het toen der tijds gekocht. Dus geen flauw idee hoe of wat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 feb 2009 13:47

Haha, en weer ja :) Wij hadden een bepaald maximumbedrag in ons hoofd. Dan zouden we 20.000 van de prijs af moeten krijgen. Bij 15.000 zeiden de verkopers dat ze echt niet minder gingen. Dat deden ze dus ook echt niet. Toen zijn wij toch 5000 boven ons maximum gaan zitten.
Dat scheelt heel weinig in de maandelijkse kosten.

Wij gaan over niet al te veel jaar ook verhuizen. We willen dan wel eerst ons eigen huis te koop zetten en daarna pas zoeken naar een ander huis. Het zal dan niet ons droomhuis worden, omdat we dat nu nog niet kunnen betalen. Maar we willen erg graag een tuin, en mijn man wil over een jaar of 2 voor zichzelf beginnen. Dan duurt het nog teveel jaar voor we een hypotheek kunnen krijgen op zijn bedrijf. Dus willen we alles wat naar voren schuiven.
De kans zit er wel in dat we op een vakantiepark terecht komen tijdelijk, omdat de goedkopere huizen hier nog best goed verkopen, en ik wil niet zomaar snel een nieuw huis kopen. Pas als er echt iets is wat we leuk vinden. Maar dat overleven we vast wel :D

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 10 feb 2009 15:01

Ja, wij zijn ook 5000 euro boven ons max. gaan zitten! En achteraf zijn we daar best wel blij mee, want daarna zijn er geen huizen meer te koop gekomen rond onze prijs. Allemaal minstens 20.000 euro meer! Wij hebben ons huis gekocht voor 220.000, is behoorlijk wat en we moeten er wel ff met zn 2en onze schouders onder zetten en zuinig aan doen, zodat als we kinderen mogen krijgen we de hypotheeklasten wel omlaag kunnen gooien. (zo zit onze hypotheek nou eenmaal in elkaar) maar we zijn wel blij, want de huizen beginnen hier bij 240.000 euro. En wij wonen gewoon echt super gaaf, en hebben een rijtjeshuis met nieuwe keuken, nieuwe toilet beneden en badkamer van 2 jaar oud, vrij uitzicht aan de voorkant en we kunnen hier nog jaaaaren blijven wonen! :mrgreen:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 10 feb 2009 15:11

Als jullie over het maximum spreken, gaat het dan over het bedrag wat je maximaal kunt lenen, of het bedrag dat je maximaal wilde uitgeven?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 feb 2009 18:01

Wij boden €30000 minder dan de vraagprijs en hebben uiteindelijk €15000 minder betaald. Het huis stond nog maar 2 weken te koop, de bewoners hadden geen haast maar waren wel blij dat ze het verkocht hadden omdat er heel veel huizen te koop stonden (en kwamen) in dit kleine dorp.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 feb 2009 18:20

Ons maximum was wat we wilden lenen.
Maar op het moment dat wij ons huis kochten, hadden we nog geen eigen geld. Dat zat nog in mijn mans bedrijf. Dus wij moesten sowieso een klein deel lenen van mijn schoonouders. Na 2 maanden hadden we dat geld wel zelf, doordat mijn mans bedrijf toen bijna helemaal verkocht was. We wilden ons huis maar op 1 loon, en dus met een beetje eigen geld. Ons maximum lag dus wel een stukje hoger, maar ik wilde liever niet, en anders zo min mogelijk lenen van mijn schoonouders, al was het maar voor 2 maanden.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 feb 2009 18:41

Sabra schreef:Als jullie over het maximum spreken, gaat het dan over het bedrag wat je maximaal kunt lenen, of het bedrag dat je maximaal wilde uitgeven?

Gaan zitten boven het bedrag dat je maximaal kunt lenen heeft weinig zin denk ik hè, dan krijg je je financiering niet rond...

Terug naar “Archief”