op jonge leeftijd sexueel contact.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 02 feb 2009 18:34

Als je wacht met seks denk ik niet dat je eerste keer beter is omdat je gewacht hebt. Dat ophemelen van de huwelijksnacht kan voor veel teleurstellingen zorgen. Het lijkt me realistischer dat je je voorbereid op een klungelige eerste keer dan dat het helemaal geweldig zou zijn.

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 02 feb 2009 21:05

Dat denk ik ook ja. Want veel eerste keren ontaarde in pijnlijk gepruts, zeker als voorlichting, vooral hoe het bij een vrouw allemaal werkt, achterwege is gebleven.

Je zou bijna een topic openen met: hoe was jouw eerste keer, als je eerste keer in je huwelijk viel. Maar ik weet niet of men hier open genoeg over durft te zijn. Vragen zouden dan zijn: wat waren je verwachtingen, hoe kwam je aan die verwachtingen en wat kwam er van die verwachtingen uit. Zou een topic hierover zinvol zijn?

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 02 feb 2009 21:24

Ik weet niet of het zinvol zou zijn.. ik denk op dit forum niet echt, omdat er hier volgens mij weinig mensen zijn die gewacht hebben met 'alle vormen van seks' tot binnen het huwelijk. Ook zijn de mensen hier open, ik hoop en denk dat ze dat in relaties ook zijn, dan worden zulke dingen besproken..
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 feb 2009 21:31

DesertRose schreef:Kan je je voorstellen, dat er mensen zijn, die (de eerste keer) seks veel intenser beleven dan jij? (ik bedoel het niet persoonlijk hoor, maar in het algemeen).

De eerste keer seks is natuurlijk flut. Hoe meer ervaren je bent, des te beter de seks.

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 02 feb 2009 21:41

Dine schreef:Ik weet niet of het zinvol zou zijn.. ik denk op dit forum niet echt, omdat er hier volgens mij weinig mensen zijn die gewacht hebben met 'alle vormen van seks' tot binnen het huwelijk. Ook zijn de mensen hier open, ik hoop en denk dat ze dat in relaties ook zijn, dan worden zulke dingen besproken..

Ja, dus ik begrijp hieruit dat er helemaal niet gewacht wordt met seks tot de huwelijksnacht, maar met de penetratie tot de huwelijksnacht. Dat maakt het allemaal wel wat makkelijker. Ik vind dat eigenlijk wel wat hypocriet eerlijk gezegd, als dat zo is. Het doet me een beetje aan Bill Clinton denken.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 02 feb 2009 21:51

Kitty schreef:
Dine schreef:Ik weet niet of het zinvol zou zijn.. ik denk op dit forum niet echt, omdat er hier volgens mij weinig mensen zijn die gewacht hebben met 'alle vormen van seks' tot binnen het huwelijk. Ook zijn de mensen hier open, ik hoop en denk dat ze dat in relaties ook zijn, dan worden zulke dingen besproken..

Ja, dus ik begrijp hieruit dat er helemaal niet gewacht wordt met seks tot de huwelijksnacht, maar met de penetratie tot de huwelijksnacht. Dat maakt het allemaal wel wat makkelijker. Ik vind dat eigenlijk wel wat hypocriet eerlijk gezegd, als dat zo is. Het doet me een beetje aan Bill Clinton denken.

Ik weet niet of dat hypocriet is.. ik vind tongzoenen heel wat anders dan penetratie en het hoort beide bij seks.. En een open gesprek met elkaar zonder taboe scheelt denk ik ook veel!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 feb 2009 22:29

Sabra schreef:
DesertRose schreef:Kan je je voorstellen, dat er mensen zijn, die (de eerste keer) seks veel intenser beleven dan jij? (ik bedoel het niet persoonlijk hoor, maar in het algemeen).

De eerste keer seks is natuurlijk flut. Hoe meer ervaren je bent, des te beter de seks.

Inderdaad. Oefening baart kunst (en als je onveilig oefent eventueel ook nog iets anders 8) )

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 02 feb 2009 22:56

Dine schreef:Ik weet niet of dat hypocriet is.. ik vind tongzoenen heel wat anders dan penetratie en het hoort beide bij seks.. En een open gesprek met elkaar zonder taboe scheelt denk ik ook veel!

Tongzoenen vind ik geen seks. Maar daar kan jij natuurlijk een andere mening bij hebben. Seks komt bij mij pas in beeld als er betasting van geslachtsorganen bij zit. Tongzoenen seks noemen vind ik wel wat overdreven.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 feb 2009 23:02

tongzoenen vind ik behoorlijk intiem en schaar ik zeker onder seksualiteit.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 02 feb 2009 23:09

Gerdien B. schreef:tongzoenen vind ik behoorlijk intiem en schaar ik zeker onder seksualiteit.

Mag dat voor het huwelijk?
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 02 feb 2009 23:10

Sabra schreef:De eerste keer seks is natuurlijk flut. Hoe meer ervaren je bent, des te beter de seks.

Zeker ook vanwege dat je elkaar beter kent.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 feb 2009 23:12

haring schreef:
Gerdien B. schreef:tongzoenen vind ik behoorlijk intiem en schaar ik zeker onder seksualiteit.

Mag dat voor het huwelijk?

waarom niet?

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 02 feb 2009 23:13

Ik was nieuwschierig ;)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 feb 2009 23:14

Uiteindelijk zal iedereen dat voor zichzelf moeten bepalen of hij of zij dat voor of in het huwelijk voor het eerst wil doen.

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 02 feb 2009 23:23

Tongzoenen is een rudimentair gedrag. Heel vroeger werd voedsel voorgekauwd en in de mond van het kind gepropt. Dit was beter voor de spijsvertering. Gezien deze zienswijze is tongzoenen helemaal niet sexueel maar van levensbehoud.
Nosce te ipsum

Terug naar “Archief”