Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Denkertje21 » 01 feb 2009 23:47

Beetje erg directe vraag misschien. Het kan natuurlijk zijn dat je bewust kiest voor het alleen zijn.

Maar ik zie ook best veel mensen om mij heen die echt leuk zijn en toch geen relatie hebben of relaties lopen steeds stuk. Je valt altijd op de verkeerde, of de personen die jij leuk vind, hebben niks met jouw levensovertuiging.
Misschien ben je te kritisch, misschien wil je je vrijheid niet kwijt, of denk je nog ooit later nog wel eens iemand te vinden. Misschien durf je niet of vind je jezelf niet 'leuk' genoeg. "Wie wil mij nou"?

Kortom: veel mogelijkheden voor een antwoord op de vraag:

waarom heb jij geen relatie?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 feb 2009 01:38

Waarom je geen relatie hebt? Omdat je dan volledig vrij bent om te doen en laten wat je wilt lijkt me een goede reden :) De enige reden waarom ik dat opgeef/op zou geven is dat ik iemand ontmoet die me meer waard is dan die relatief grote vrijheid én die gewoon relax is en een eigen leven en mening heeft. Oja, ze moet ook monogaam kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2009 10:22

Omdat het lastig is de juiste persoon te vinden die de juiste interesses met je deelt bovenop gewoon leuk, lief, intelligent, assertief, etc, etc.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 02 feb 2009 11:18

Mortlach schreef:Omdat het lastig is de juiste persoon te vinden die de juiste interesses met je deelt bovenop gewoon leuk, lief, intelligent, assertief, etc, etc.


Hallo, dát is een eisenlijstje! Moet je niet gewoon naar elkaar toegroeien?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2009 11:33

Denkertje21 schreef:
Mortlach schreef:Omdat het lastig is de juiste persoon te vinden die de juiste interesses met je deelt bovenop gewoon leuk, lief, intelligent, assertief, etc, etc.


Hallo, dát is een eisenlijstje! Moet je niet gewoon naar elkaar toegroeien?


Ja, maar in sommige dingen groei je niet, dat heb/ben je of niet. Ik heb 6 jaar een relatie gehad waarin er natuurlijk naar elkaar toe werd gegroeid, en toch is het na al die tijd fout gegaan omdat we elkaar bepaalde dingen niet konden geven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
ChupaChups
Sergeant
Sergeant
Berichten: 321
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:47

Berichtdoor ChupaChups » 02 feb 2009 20:46

...die vraag kreeg ik ook nog al eens.
Tsja, kan het antwoord niet ook heel simpel zijn: die ene nog niet tegengekomen zijn?... :wink:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 02 feb 2009 21:19

Die ene nog niet tegengekomen?
Moet het dan perfect zijn?
Misschien zit 'die ene' wel in Nieuw Zeeland!

Zijn er trouwens ook mensen die heel bewust er voor kiezen om alleen te blijven?

Gebruikersavatar
Kitty
Mineur
Mineur
Berichten: 233
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:33

Berichtdoor Kitty » 02 feb 2009 21:47

Perfect, wat is perfect, er moet toch minstens een vonk zijn, verliefdheid. Anders begin je toch geen relatie? Dat heeft niets met perfect zijn te maken. De tijden dat een goed inkomen en goed voor je kunnen zorgen voldoende was zijn gelukkig voorbij. Tenminste dat mag ik hopen.

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 02 feb 2009 21:57

Ik denk dat er niet zoveel mensen zijn die bewust kiezen voor alleen-zijn.
Verder ben ik het volledig eens met Raaf; t is gewoon relaxt om te kunnen doen wat je wilt, daarom heb ik ook niet zo'n haast om dat te veranderen :wink:
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2009 22:20

Denkertje21 schreef:Die ene nog niet tegengekomen?
Moet het dan perfect zijn?
Misschien zit 'die ene' wel in Nieuw Zeeland!


Niemand is perfect, maar je bent het toch hoop ik met me eens dat bepaalde zaken toch wel essentieel zijn, wil een relatie werken. Ik geloof ook niet in "die ene", maar er zijn wel dingen waarvan ik weet dat een relatie niet gaat werken als ze missen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 04 feb 2009 20:54

ChupaChups schreef:...die vraag kreeg ik ook nog al eens.
Tsja, kan het antwoord niet ook heel simpel zijn: die ene nog niet tegengekomen zijn?... :wink:


Mee eens

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 05 feb 2009 18:24

Deze vraag kreeg ik vandaag ook.

Kben nogal moeilijk te vangen......
En dat komt idd weer omdat ik de ware nog niet ben tegengekomen
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

studentjehhs
Mineur
Mineur
Berichten: 220
Lid geworden op: 17 dec 2008 11:52

Berichtdoor studentjehhs » 05 feb 2009 18:39

eh.. ik ben homo en weet nog niet zo goed of een relatie echt mag om het zo maar te zeggen... tja en dan ben je dus ook niet zo op zoek.

Gebruikersavatar
cire
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 20 jun 2003 21:37
Locatie: Leiden

Berichtdoor cire » 05 feb 2009 21:34

Tja lastig te zeggen. Het is niet mijn keuze om geen relatie te hebben. En eigenlijk heb ik er wel behoefte aan. Maarja de dingen gaan niet altijd zo je graag wilt.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 feb 2009 22:53

Dan zelf ook maar even met de billen bloot.
Afgezien van het feit dat ik homo ben en het dan best gevoelig ligt, is er ook iets anders.

Allereerst geniet ik er vaak van om alleen te zijn. Je kunt veel beter tot rust komen en ik denk dat het mijn relatie met God wel heel erg ten goede komt. Het is hgeel intensief. Je kunt makkelijk gewoon even stil zijn met God. Het geeft tijd en ruimte om na te denken.

Let wel: dat is MIJN visie. Hierin kan ik Paulus best goed begrijpen: trouwen is goed, maar niet trouwen is beter....

Of ik ooit aan een relatie begin? Ik weet het niet. daarin wil ik me graag door God laten leiden en letten op de deuren die Hij opent of sluit...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten