Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 jan 2009 13:18

k had met een week of wat mijn eigen buik al weer terug. Ik had ook helemaal geen straie op mijn buik. Dus is tie nu weer aardig plat.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jan 2009 14:11

Mn eigen buik heb ik nog niet terug,maar dat komt nog door de extra kilo's. Het zijn er nog maar 4 dus het gaat de goede kant op. Straie heb ik gelukkig geen last van gehad. Ik heb mij ook een ongeluk gesmeerd. Verder was ik dolblij dat mn buik "leeg"was. Kon ik eindelijk weer lekker draaien in bed.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2009 16:27

Ik vond die buik gewoon echt eng! Ik durfde die eerste keer amper op te staan. Maar ik ben ook wel heel dik geweest, mijn buik zat/zit vol striae.
Ik pas voorlopig mijn eigen kleren nog niet, en baal er flink van. Mijn grootste broeken, maat 40, komen zelfs niet over mijn heupen heen! Maarja, er zit ook nog 15 kilo aan, dus zo verwonderlijk is dat niet.

Toch wel apart, mijn buik slinkt nog elke dag. Maar die eerste paar dagen, brrr, alles hing zo raar :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 28 jan 2009 16:58

MissF schreef:Ik vond die buik gewoon echt eng! Ik durfde die eerste keer amper op te staan. Maar ik ben ook wel heel dik geweest, mijn buik zat/zit vol striae.
Ik pas voorlopig mijn eigen kleren nog niet, en baal er flink van. Mijn grootste broeken, maat 40, komen zelfs niet over mijn heupen heen! Maarja, er zit ook nog 15 kilo aan, dus zo verwonderlijk is dat niet.

Toch wel apart, mijn buik slinkt nog elke dag. Maar die eerste paar dagen, brrr, alles hing zo raar :D

Zo, dat is nog best veel! Hoeveel was je in totaal aangekomen tijdens je zwangerschap?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 jan 2009 18:43

Het scheelt idd hoeveel je aankomt in de zwangerschap bij de 1e was dat 19 kilo en daar zit nog wat van aan. Bij de tweede maar 7 kilo en toen had ik in de kraamweek mijn eigen kleren al weer aan. Nu ben ik nog bijna niks aangekomen dus dat zal deze keer ook wel weer lukken gelukkig.
Je buik is idd wel ff raar na de bevalling, maar je kan ook niet verwachten dat het kind er uit is je buik gewoon terug veert. Hij wordt toch over het algemeen aardig uitgerekt.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 28 jan 2009 23:00

Bij mij bleef er bij alle 3 zwangerschappen zo'n 5 kilo aanzitten, wat in de loop van de tijd er helaas af ging. Ik ben zelf heel slank. Heb normaal bijna een deuk in mijn buik. Na de bevalling wel een beetje blubberbuik en heb gigantisch veel straie. Bij mij hielp het smeren niet. Omdat ik een hele stakke buik heb, is de huid gewoon kapot geknapt. Maar goed ik heb ook daar een herinnering. Na de 4e bevalling zal het wel weer net zo gaan. W.s zal ik voorlopig nog niet dikker worden (helaas).
Bloempie. Op zich vind ik het ook al best ver hoor 25 weken. Maar de laatste zijn niet de gemakkelijkste en vind de spanning ook toenemen. Of alles goed zal zijn en hoe het zal gaan. Dit overheerst niet hoor, maar je hebt hier gewoon geen invloed op. Daarom zie ik er gewoon naar uit om straks mijn kindje in mijn armen te mogen houden.........En dat alles weer lekker voorbij is.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 jan 2009 08:00

Wat heel veel mensen niet weten is dat je straie niet tegen kunt houden met smeren :wink: Scheurt van binnenuit gewoon kapot.
Alle zwangeren heel veel sterkte en suc6.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 jan 2009 09:02

Ik heb nog een heel mooi gescheurd buikje.
Zelfs m'n bovenbenen moesten er aan geloven. :|
Was 18 kilo aangekomen, en dat is op 55kg (wat ik eerst woog) best veel.

En inderdaad, smeren helpt niet.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jan 2009 10:17

Na 4 kinderen nog geen straie op mijn buik! Mijn borsten wel, had elke keer ontzettende last van de stuwing. Verpeste echt wel beetje de kraamtijd.

Heb ook niet gesmeerd ofzo omdat ik daar niet zo in geloofde. Buikspieroefeningen werken echt om je buik weer strak te krijgen alleen je moet heel gemotiveerd zijn om dat vol te houden. Bij controle tijdens de 3e zwangerschap kon de huisarts, aan mijn buik te zien, niet geloven dat ik voor de 3e kwam. Wel tof om te horen.

Gister was ik ziek, haske misselijk, wat had ik het te doen met Petra en bij mij was het maar 1 nacht en dag......... Ik denk ook echt dat ik het dan bij 1 kind zou laten want 9 maanden duren heel erg lang.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 29 jan 2009 10:27

[quote="*Annet*"]
Gister was ik ziek, haske misselijk, wat had ik het te doen met Petra en bij mij was het maar 1 nacht en dag......... Ik denk ook echt dat ik het dan bij 1 kind zou laten want 9 maanden duren heel erg lang.[/quote]

Daar denk ik voorlopig ook maar niet aan :wink: Eerst dit maar eens uitzingen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2009 10:29

Ik was sowieso 23 kilo aangekomen. Misschien waren het er uiteindelijk wel 25 ofzo.
Striae kun je idd niet wegsmeren. Je hebt gewoon pech als je dat krijgt. En de een heeft er aanleg voor, de ander niet. Ik heb het sowieso ook al op mijn bovenbenen.
Nu heb ik gister ook nog een mijn buik flink verbrand, met blaren erop, dus die hele buik is naar de vernieling ;) Gelukkig vindt mijn man me nog een beetje mooi, haha :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2009 10:39

petra85 schreef: Daar denk ik voorlopig ook maar niet aan :wink: Eerst dit maar eens uitzingen.

zo rond de 15e week kan de misselijkheid afnemen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jan 2009 10:53

Hoe kan je nu je buik verbranden? Bij ons schijnt de zon niet.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 jan 2009 10:54

MissF, je buik verbrand?! Hoe heb je dat gedaan?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2009 11:34

Ach, ik schonk net gekookt theewater in, en goot het per ongeluk over mijn buik. Door mijn twee lagen kleding heen, maar ik ben eigenwijs en dacht dat het wel meeviel, dus heb er niks mee gedaan. We hadden visite, dus dan ga ik niet als een gek onder de douche staan ofzo.
Dus nu heb ik twee grote rode plekken, waarvan 1 met blaren. Nouja, die buik was toch al lelijk ;)

Hopen dat de misselijkheid snel afneemt, Petra! Dan kun je vast echt gaan genieten!

Terug naar “Archief”