op jonge leeftijd sexueel contact.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor linde » 27 jan 2009 17:35

sela schreef:wellicht bedoeld hij een geestelijke kuisheidsgordel?


met een sleutel?
PaSaP Hoogh!!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 27 jan 2009 17:47

Ik vind dat er maar bizarre wendingen in dit topic zijn.
pobody's nerfect

refo-gjv
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:53
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Berichtdoor refo-gjv » 27 jan 2009 17:51

Om even op jullie vragen terug te komen. Naar het toilet gaan is gewoon mogelijk, zo bijzonder is het nou ook weer niet. We dragen een soort van stalen onderbroek, waar gewoon gaten in zitten voor ontlasting. Enige wat bij een jongen komt kijken is dat hij moet zitten op het toilet.

Stinken doet het niet, je kan je er onder redelijk goed wassen en 1 keer per week mogen we zonder douchen om ons helemaal goed te wassen.

Voor mijn zusters geldt dat ze wel moeten aangeven wanneer ze last hebben van hun maandelijkse probleempjes. Hoe dat precies wordt opgelost durf ik niet te zeggen, maar doorlekken is er niet bij.

Voor mij en mijn broers geldt dat we ongeveer om de maand een natte droom hebben. Het lichaam voert overtollig zaad vanzelf af. Iets wat absoluut niet tegen te houden is en ook geen kwaad kan.

Overigens kunnen we vanaf ons 18e uiteraard zelf beslissen. Het is een keuze die je maakt. Zonder gordel leven betekend ook direct het huis uit. Dus het is maar wat je kiest.

Persoonlijk heb ik er weinig moeite mee, buiten dat ik mij soms er wel een beetje voor schaam. Dat geeft een klein beetje problemen met het vinden van een meisje, maar ik ben de laatste en oudste die gaat trouwen, de andere waren allemaal nog eerder getrouwd. Ik weet niet beter.

Wat ik zou doen als ik "gewoon" was. Ik heb geen idee. Maar ik blijf jong en zou ongetwijfeld met mijn leeftijdgenoten meegedaan hebben...

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 27 jan 2009 17:53

Zolang er maar geen slot op komt :mrgreen:

Nee, even serieus. Het dragen van een kuisheidsgordel is de juiste aanpak niet. Het is het wegstoppen van een stuk opvoeding door het probleem "op te sluiten" in plaats van het aangaan van de dialoog. Kinderen krijgen zo een verkeerd beeld van seks.
Verder vind ik het raar dat men in ieder kind een potentiële "hoer" ziet. Je vertrouwt op die manier je kinderen ook niet. Natuurlijk moet je kinderen bijsturen in de aanloop naar het volwassen worden, maar rigoureuze maatregelen leidt later vaak tot obstinaat gedrag, of ze zoeken juist de verkeerde dingen op.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

refo-gjv
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:53
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Berichtdoor refo-gjv » 27 jan 2009 17:54

Nog even een aanvulling in het geval van mijn zusjes. 1 ervan is tijdens het bezorgen een keer gepakt en gepoogd haar te verkrachten. Dat is dus ook onmogelijk. Naast onthouding bied dit ook bescherming tegen dit soort zaken...

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 27 jan 2009 17:56

Wat mij betreft zou iemand van justitie ofzo eens met jouw ouders moeten praten. Wat een idioterie.

Dit slaat álle Victoriaanse praktijken.

Gezien je voorgaande post heb je van je ouders ook hun verknipte sexualiteitsbeeld overgenomen. Je bent 25 man, leer eens nadenken. Dit is toch abnormaal?

Met een stalen onderbroek met plasgaten door het leven gaan .. Asjeblieft zeg :|

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor linde » 27 jan 2009 18:02

nou inderdaad t is echt niet normaal, lijkt wel een soort regime :? en in het geval van je zusjes zou k er helemaal niet aan moeten denken. Vrij weinig privacy op die manier...en daarbij lijkt het me ook niet gezond als het ineens allemaal mag :roll:
PaSaP Hoogh!!

sela

Re: op jonge leeftijd sexueel contact.

Berichtdoor sela » 27 jan 2009 18:03

MissCool schreef:Afgaande op het onderwerp wil ik hier ook wel iets over zeggen. Het is maar goed dat het hele gereformeerde wereldje niet weet wat er zich allemaal afspeelt in de keten, op de achterbanken en waardanook.
Ik ken jongeren uit een dorpje midden op de biblebelt waar iedereen weet wie het met wie heeft gedaan. Ja de jongeren natuurlijk, de ouderen weten hier uiteraard niets van. Toen ik dit via een vriendin hoorde was ik echt geschokt. Ik heb persooonlijk nix tegen sex voor het huwelijk maar hier was ik echt geschokt van. Bijvoorbeeld 3 meisjes uit 1 gezin uit de Gereformeerde Gemeente in Nederland... Alledrie staan ze bekend in het dorp... Zo wordt de oudste het bed van ....(dorp...) genoemd. De jongste is 14 en doet nix voor haar oudste zus onder. De snelweg noemen ze haar geslachtsdeel... Ik ben gewoon vies hier van... Iedereen in dit dorp doet het met iedereen, neven met nichten...
Dvd gebruik en internet zijn dan veilige onderwerpen om over te praten... Zolang de ouders maar niet weten wat er savonds allemaal gebeurd, ik heb het idee dat ze het liever ook niet willen weten...



dat zou best eens kunnen: niet willen weten...

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 27 jan 2009 18:07

Ik ben wel een beetje voorzichtig met dit soort verhalen. Enerzijds kan ik me voorstellen dat dat gebeurt, maar al eerder op dit forum zijn er zulksoort verhalen verteld, zonder plaatsaanduiding en andere verifieerbare details. Altijd gaat dat via via ('ik hoorde van een vriendin'... etc.)
Mij is op jonge leeftijd ook wel eens verteld dat er in refocafés gesekst werd, maar dat is geloof ik toch een broodje aap-verhaal.

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Berichtdoor kirsten » 27 jan 2009 18:08

Ik vind het jammer hoe mensen zoals jouw ouders er zo mee omgaan. Seks is dan echt de grootste zonden der alle zonden, of zit er bij jullie ook een slotje op de koektrommel? Man je bent 25, je kunt hopelijk zelf keuzes maken. Er zijn genoeg mensen die hieraan niet meedoen en dus ook als maagd het huwelijk in gaan. Ik kan me best voorstellen dat dit mensen een verknipt beeld van seks geven. Met alle gevolgen van dien.
Fijn dat je zus door zo'n ding niet verkracht is (dat meen ik echt), alleen lijkt me dat wel de verkeerde reden om zelf aan te passen omdat iemand psychisch gestoord is.

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 27 jan 2009 18:10

Giovannino schreef:Mij is op jonge leeftijd ook wel eens verteld dat er in refocafés gesekst werd, maar dat is geloof ik toch een broodje aap-verhaal.


Daar wilde ik ook niet aan, totdat ik hoorde dat een vriend van mij laat op de avond nogal oneerbare voorstellen kreeg van een paar dames die duidelijk een drankje teveel op hadden.
Maar het verhaal van de kuisheidsgordel is voor mij nieuw.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 27 jan 2009 18:11

*zit hard te hopen dat de kuisheidsgordel in de wintercollectie van College Style komt* :mrgreen:

sela

Berichtdoor sela » 27 jan 2009 18:16

Giovannino schreef:Ik ben wel een beetje voorzichtig met dit soort verhalen. Enerzijds kan ik me voorstellen dat dat gebeurt, maar al eerder op dit forum zijn er zulksoort verhalen verteld, zonder plaatsaanduiding en andere verifieerbare details. Altijd gaat dat via via ('ik hoorde van een vriendin'... etc.)
Mij is op jonge leeftijd ook wel eens verteld dat er in refocafés gesekst werd, maar dat is geloof ik toch een broodje aap-verhaal.


maar hoe moet je zoiets vertellen? vanuit de ik persoon en met namen?

wat dat betreft valt me de vrijmoedigheid van onze kuisgordeldrager wel op. bijzonder dat je er zo losjes over verteld; overtuigd dat het zo is heb je me nog niet.
Laatst gewijzigd door sela op 27 jan 2009 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Berichtdoor kirsten » 27 jan 2009 18:18

LauraC schreef:*zit hard te hopen dat de kuisheidsgordel in de wintercollectie van College Style komt* :mrgreen:


Arme michael :wink:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 27 jan 2009 18:18

refo-gjv schreef:Om even op jullie vragen terug te komen. Naar het toilet gaan is gewoon mogelijk, zo bijzonder is het nou ook weer niet. We dragen een soort van stalen onderbroek, waar gewoon gaten in zitten voor ontlasting. Enige wat bij een jongen komt kijken is dat hij moet zitten op het toilet.

Stinken doet het niet, je kan je er onder redelijk goed wassen en 1 keer per week mogen we zonder douchen om ons helemaal goed te wassen.

Voor mijn zusters geldt dat ze wel moeten aangeven wanneer ze last hebben van hun maandelijkse probleempjes. Hoe dat precies wordt opgelost durf ik niet te zeggen, maar doorlekken is er niet bij.

Voor mij en mijn broers geldt dat we ongeveer om de maand een natte droom hebben. Het lichaam voert overtollig zaad vanzelf af. Iets wat absoluut niet tegen te houden is en ook geen kwaad kan.

Overigens kunnen we vanaf ons 18e uiteraard zelf beslissen. Het is een keuze die je maakt. Zonder gordel leven betekend ook direct het huis uit. Dus het is maar wat je kiest.

Persoonlijk heb ik er weinig moeite mee, buiten dat ik mij soms er wel een beetje voor schaam. Dat geeft een klein beetje problemen met het vinden van een meisje, maar ik ben de laatste en oudste die gaat trouwen, de andere waren allemaal nog eerder getrouwd. Ik weet niet beter.

Wat ik zou doen als ik "gewoon" was. Ik heb geen idee. Maar ik blijf jong en zou ongetwijfeld met mijn leeftijdgenoten meegedaan hebben...


Dit gaat echt te ver. Blijven ze er ook nog bij staan terwijl je gaat douchen om te controleren of je jezelf toch geen beurt gaat geven?

De gedachte dat iedereen er zomaar met iedereen op los** lijkt me ook wat overdreven. Er gebeuren een hoop verkeerde dingen onder jongeren, maar dit lijkt me niet de manier om daar als ouders mee om te gaan.

En het is nóg belachelijker om je kinderen het huis uit te schoppen als ze op hun 18e besluiten niet meer zo'n kuisheidsgordel te willen dragen. Wat een liefdevolle actie is dat zeg...

Het komt op mij ook allemaal wat onwerkelijk over. Ik hoop eigenlijk dat het allemaal kletskoek is (ik wilde **koek zeggen, maar dat is wat apart in dit verband :D) en dat er geen mensen meer zijn die zo'n gedachtengang hebben.
pobody's nerfect


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten