Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 jan 2009 17:14

Lalage schreef:
kwebbel schreef:Ik verschoon nu elke twee weken het bed. Ik lees vaak dat RW-ers het bed elke week verschonen.

Ik verschoon het elke twee weken, maar ik ben dan ook een enorme viezerik :mrgreen: (Ik vind het al goed van mzelf dat ik dit zo consequent volhoud.)

ik ben ook zo'n viespeuk :mrgreen:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 19 jan 2009 18:43

Heb zaterdag (eindelijk) de badkamer eens schoongemaakt voor me mams... Vond het eigenlijks best een rotklus :oops:, ben dr gewoon 2,5 uur mee bezig geweest. Heb hem dan wel uitgebreid schoongemaakt, voegen in het douchegedeelte en van de vloer met chloor zodat ze weer lekker licht zijn... maar toch :roll:. Magoed toen ik zaterdagavond onder de douche stond dacht ik, ow wat is het toch weer lekker schoon :mrgreen:.

Wij hebben altijd gigantisch veel stof in de badkamer, heb je de ene dag de stofzuiger er door gehaald de volgende dag licht er weer een laag. Herkenbaar?
Wat de toekomst brengen moge........

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 jan 2009 18:45

Onze wasmachine en droger staan in de badkamer, daar ligt ook elke dag stof op, ook op de wastafel en het toilet trouwens, dus die moet ik echt elke dag doen.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2009 18:54

Wij hebben echt een inimini badkamertje dus veel stof zal er niet liggen. Alleen de vensterbank wordt vrij snel stoffig omdat het raampje altijd open staat en veel straatvuil naar binnen komt waaien.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 19 jan 2009 18:58

Ik krijg woensdag bezoek uit NL, dus ik ga morgen ook maar weer eens goed poetsen :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jan 2009 18:59

wij hier ook een ienmieminiedouch! heeeerlijk! ben ik teminste na een half uur schrobben helemaal klaar! :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jan 2009 20:18

Wij hebben ook de mokken van dat servies Jannoek, ik vind ze supergaaf om te zien, maar ze zijn ellendig. Iedereens vingers blijven er in hangen enzo, ze houden voor geen meter vast.
Daarnaast heb ik van mijn 'gewone' vierkante borden (ook die van de Xenos) de vierkante senseomokken. Die zijn ook zo lekker onhandig.
Ik vind servies van Blond Amsterdam en Oilily fantastisch, maar niet voor een man. We leven samen in dit huis, en dan vind ik al dat supervrouwelijke niet zo leuk voor hem. We hebben nu lekker alles gewoon wit, past mooi bij de inrichting ;)

Ik doe niks in mijn huishouden :mrgreen: De kraamverzorgster zuigt en doet de was, en als zij weggaat komen mijn moeder en zusje en die koken voor ons. Heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 jan 2009 22:52

Geniet daar nog maar even lekker van dan ;).

Tja, die oren van mokken/koppen vind ik in veel gevallen onhandig. Dan maar gewoon niet aan het oor vast pakken ;). Heb ook niet het idee dat die oren erg stevig zijn......

Wij hebben ook nog blond mokken, die gebruik ik nu in m'n studentenhuis. En vriendlief drinkt bijna alles uit picardi glazen (ook koffie), ik vind ze ook mooi dus die mogen 'later' ook mee, haha.
En aangezien daar geen oor aan zit, hebben we al één probleem minder :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 jan 2009 23:13

Nog even over die douche en voegen... ben ik even blij met de grijze voegen in mijn badkamer :). Witte voegen die grauw worden, dat vind ik ook lelijk, maar ik ben nu eenmaal geen huishoud-type, dus ik zou me er waarschijnlijk vooral latent aan ergeren en niet meer dan dat :roll: :wink:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 jan 2009 15:36

Toen wij bijna 2 en een half jaar geleden in dit huis kwamen heb ik alle voegen gewit (nou ja ik, een aantal buurmeisjes hebben dat gedaan :wink: ) met voegenwit ik heb ze in al die tijd nog niet hoeven te schrobben ze zijn nog stralend wit. Dus misschien dat een tip voor een ieder die zich ergert aan zijn of haar voegjes?

Voor de rest herken ik me ook niet in lekker douchen onder een schone douche, ik heb dan altijd zoiets van zonde van mijn werk, nou is het weer vies :wink: .

Echt servies hebben we niet, ik heb borden van de hema, cremekleurig met een bloemenrand (rose,) en creme kleurig met een rose rand. daarnaast picardimokken rose en donkerbruin en idd missf de mannen drinken hier standaard uit de bruine en vrouwen uit rose haha, zelf heb ik er overigens geen moeite mee om me bv met een blauwe handdoek af te drogen :mrgreen: .

gebaksbordjes heb ik in verschillende soorten echt een allegaartje, zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld zeg maar die dingen gebruik je toch amper. kopjes met schoteltjes doen we niet aan.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 jan 2009 15:49

Wij gaan onze nieuwe badkamer met grijze voegen doen (of zouden die ook verkleuren?)
Ik doe niet zoveel in het huishouden er ligt toch overal wel stof en vanavond gaan ze denk ik weer verder met breken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jan 2009 16:16

ik denk dat grijze voegen minder verkleuren. Straks worden ze nog wit. :wink:

Ik ga morgen de keuken schoonmaken (manlief is heel de dag weg). Dus alles uit de keuken zetten (wat kan) en dan lekker er op los schrobben. :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 jan 2009 18:23

liefie schreef:Wij gaan onze nieuwe badkamer met grijze voegen doen (of zouden die ook verkleuren?)
Nee dus, na 3 jaar iig nog niet merkbaar... :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 jan 2009 15:25

Vandaag wat gedaan, morgen de rest :)
- gestofd
- badkamer gedaan
- toilet schoongemaakt
- 2 wassen gedraaid (eentje ligt alweer in de kast)

Morgen de rest :) O ja nog wel ff dweilen want het regent. En juist dan komt iedereen binnen met z'n baggervoeten :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jan 2009 09:18

zo nog ff de was ophangen
de keuken vanochtend gedaan
alleen straks nog ff de vloeren zuigen beneden en dweilen.

Terug naar “Archief”