Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 17 jan 2009 22:44

LauraC schreef:Leuke foto's van je prinsesje Sterretje! Wanneer moet jij weer aan het werk?
Wij hebben een 'interessante' dag gehad. Tot twee keer toe moest Michael onder de douche want 'poo emergency' en hij geeft steeds kleine beetjes over. Eet niet bizar veel maar wel net genoeg. Heeft geen verhoging en is gewoon vrolijk. Tandjes?

Zou goed kunnen, of een virusje...
Juist met kiezen kun je wel hoge koorts krijgen, hoeft niet ;-)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 jan 2009 11:30

@liefje: weet ook niet wat het is :? gisteren weer diarree, kon ook niet mee naar de kerk (zie je het voor je :mrgreen: ).
@AG: Hoe is Ilona's verjaardag geweest? Is ze flink verwend?
@PPM: Wat hebben jullie voor Julia's verjaardag gekocht? Heb je de ballonnen en slingers al in huis :)
Wij hebben vanochtend de uitnodigingen verstuurd. Ik ben niet zo crea-bea met de computer dus gewoon een foto van Michael met de tekst ernaast :oops: Als volgt:
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 19 jan 2009 11:33

Wat lief LauraC. Helaas kan ik niet komen :P

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 19 jan 2009 11:35

Leuk die tekst:D en een leuke foto!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 jan 2009 11:36

Leuke uitnodiging!! Hij ligt er ook echt relax bij zeg! :lol:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 jan 2009 11:40

@ LauraC

Leuke uitnodiging.
Enne, ik moet 2 feb weer beginnen.
Dus heb nog 2 weken 'vakantie'.
Had vanmorgen directeur aan de telefoon en hij vroeg of ik al dan niet zin had om te beginnen.
Vind het zelf dubbel.
Zie er tegenop om Anna Sofie weg te brengen, al weet ik dat ze in goede handen is. Maar heb wel zin in het werk op zichzelf. Even er lekker tussenuit. Ik vind de dagen nu best lang. Ze slaapt in iedergeval iedere dag wel tot 14.00 uur (met tussenpozen van voeden en 15 min wakker zijn) En met schoonmaken e.d. ben je ook wel keer klaar. En aangezien het afgelopen tijd niet altijd het weer is om uren te wandelen...
En op dat moment even geen mama zijn, maar gewoon even 'zakelijk' bezig kunnen zijn.

Maar we wachten het allemaal wel af hoe het gaat. Madammeke gaat voor, dus als ik het echt een ramp vind, of als zijzelf het verschrikkelijk zou vinden, ga ik minder werken of stoppen.
Time flies when you have none!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 19 jan 2009 11:41

Leuke uitnodiging LauraC!

Sterretje: hoeveel dagen ga je werken? En breng je haar naar het KDV?

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 jan 2009 11:45

Begin met 2,5 dag.
Maar ga binnenkort terug naar 18 uur. En dat probeer ik (en manager) in 2 dagen te stoppen. Ik hoop dat dat lukt.

Ze gaat 1 dag naar mijn schoonmoeder en 1 dag (en tot het voorbij is ook die halve dag) naar een vriendin. (we via gastouderbureau).
Ze heeft zelf een zoontje van ruim 1. Dus dat is ook wel leuk vind ik zelf.
We zitten heel erg op een lijn qua gedachten over opvoeden enz. Dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen. En bij oma wordt gewoon de grote verwendag :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 jan 2009 11:46

@Sterretje: snap helemaal wat je bedoelt hoor, dat je best zin hebt om weer even 'jezelf' te zijn. Ik herken het helemaal :) Waar gaat Anna Sofie heen als jij werkt?
Mensen, hoelang krijg je betaald zwangerschapsverlof in NL? Ik vind dat jullie allemaal zo snel alweer terug gaan. Hier krijg je 6 maanden volledig doorbetaald, en vaak nemen de moeders er 6 maanden extra erbij.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 jan 2009 11:52

Hier krijg je 16 weken doorbetaald verlof.
Je kunt dan kiezen tot min. 6 weken voor de uitgerekende datum en 10 erna. of 5 - 11 of 4-12 (ik heb het laatste gedaan)

Daarnaats kun je ouderschapsverlof opnemen. Dat is bij sommige werkgevers betaald -voor een deel-. Bij andere werkgevers niet.
En daar zit ook weer een max aan qua dagen. Dat is per CAO verschillend. Mijn man zou i.p. onbetaald ouderschapsverlof kunnen nemen. Maar qua functie is het binnen zijn bedrijf geen optie. (ligt aan het bedrijf, er zijn bedrijven waar hij met die functie het wel zou kunnen)
Natuurlijk kan hij het eisen, maar dat is niet echt voor de hand liggend.
Hij zou het wel graag willen -4 keer 9 uur werken en 1 dag vrij-, maar goed, wie weet in de toekomst.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 jan 2009 12:09

Laura ik wil wel wat voor je maken hoor, zo'n uitnodiging! Doe ik regelmatig ook voor m'n nichtjes :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 jan 2009 12:14

Leuke uitnodiging, Laura!
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 jan 2009 12:27

LauraC schreef:@AG: Hoe is Ilona's verjaardag geweest? Is ze flink verwend?

Ja, was erg gezellig! En flink verwend inderdaad. Veel boekjes, en leuk speelgoed!

Hier begint Ilona steeds meer te "praten".
Wat ze al bewust zegt (met aanwijzen erbij):
papa/tata, mama (heel soms), koe (+geluid), kwak, oog, lamp, dolf (moet dolfijn zijn), voog (moet vogel zijn),
En eergister wees ze naar de kachel, en noemde het ook echt kachel. :D

Leuke foto van Michael zeg! :D

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 19 jan 2009 15:35

@Laura: ik geloof niet dat tweetalig opvoeden er iets mee te maken heeft! Ik heb tijdens mijn studie altijd geleerd, dat taalverwerving voor ieder kind op zijn/haar eigen tempo gaat... het ene kind ontwikkelt zich motoriek veel sneller, het andere kind is veel sneller met praten.
Bij meertalig opvoeden maakt het overigens (grappig genoeg) niet uit of je het een/twee/drietalig opvoedt, als je het maar consequent doet. Het kind zal (zodra het wat woordjes kan spreken) dat consequent in die taal doen, die hij/zij gewend is met diegene te praten.
De meeste meertalige kinderen krijgen pas wat taalproblemen tegen de tijd dat ze naar school gaan en taal (met alle uitzonderingen die daarbij horen!) bewust verder aangeleerd wordt... maar dat gaat ook snel weer over!
Leuke foto, trouwens, bij die uitnodiging!

@Sterretje: wat een leuke foto's, wat een lieverd!
Ik snap wel dat je het moeilijk gaat vinden, haar achter te laten, maar ik denk dat je er ook wel van gaat genieten dat je weer aan het werk gaat! (en daar MAG je gerust van genieten, hoor, je niet schuldig gaan voelen dat je het ook wel eens fijn vindt om je eens met iets anders dan luiers, wassen en kolven bezig te houden!)

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 19 jan 2009 18:19

Wat een mooi ventje is michael toch he, kwas vanaf het begin al weg van zn lekkere ronde snoet. :oops:
De tijd vliegt toch he hij wordt nu al weer bijna 1 :D

Terug naar “Archief”