Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jan 2009 14:27

ik kom net bij een voedingsdeskundige vandaan en zij gaf aan dat ik te weinig brood eet. Als vrouw heb je 6-7 sneetjes brood per dag nodig.
Ik eet er 3 (en soms nog minder ;)) maar drie is echt het minimum! In brood zit namelijk jodium en als je dat niet genoeg binnekrijgt gaat je schildklier langzamer werken en dan val je dus niet af.

Ik had hier nog nooit van gehoord maar geloof het direct..

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 jan 2009 15:28

Ik eet ook drie boterhammen p/d. M'n schildklier werkt al niet goed.. :/
Maar m'n schildklier heeft altijd te langzaam gewerkt, maar ik was altijd heel slank.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 12 jan 2009 18:50

Ik eet echt max. 3 bammetjes per dag. Meestal zit ik aan de 2. Misschien moet ik daar toch maar eens meer van gaan eten dan.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 12 jan 2009 18:52

Idd te weinig eten is ook niet goed.

Stop idd eens met altijd vlees eten en toetjes na de maaltijd, die zijn vaak ook erg calorierijk. Als je je toetje (wel mager) natuurlijk op een ander moment eet heb je toch je zuivel binnen en een ander tussendoortje vervangen. Zo eet ik 's morgens weleens yoghurt, om 10uur of half 4. Of een boterham en een bakje yoghurt/kwark.
(Zonder vet en zonder toegevoegde suikers)
En een toetje na je eten schijnt ook je spijsvertering te vertragen.

Geen frisdranken meer drinken scheelt ook een boel calorietjes.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jan 2009 20:47

Evelien schreef:precies, een paar keer in de week geen vlees eten scheelt ook heel veel.

Gooi er dan noten doorheen (schijnt ook goed te zijn).

Noten zijn gezond, maar je moet er ook weer niet teveel van eten, want er zit wel veel vet in. Ik gebruik bijvoorbeeld 100 gram cashewnoten in de nasi voor twee personen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jan 2009 22:40

ik kom zeker aan de 6 boterhammetjes per dag. Komt misschien omdat ik behoorlijk beweeg?

Het hangt er ook wel vanaf wat je op je boterham doet.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jan 2009 15:01

Ik ben nu het boek van dr phil aan het lezen over de 7 sleutels om af te vallen.. ik ben nu bij sleutel 5! en ik moet zeggen dat het erg interessant en leerzaam is!

je gaat (ik tenminste wel) heel anders nadenken over eten.. Waarom eet je.. wanneer eet je.. eet je uit gewoonte of omdat je honger hebt.. hoe snel eet je.. hoe ga je om met (vr)eetbuien.. hoe kan je het voorkomen? enz enz

Ik heb ook veel dingen gelezen dat ik dacht van: tsss ja, dat is ook zo... maar dan heb ik er nog nooit zo over nagedacht..

Ik voel me zoo goed he! ben me nu echt bewust van mn eetpatroon.. eerder stopte ik tussendoor van alles wel in mn mond.. en elke keer als ik dat nu zou willen doen (de drang is sowieso al minder!!) hoor ik een stem in mn hoofd.. zou je dat nu wel doen? dat is toch zonde? je wilt toch afvallen.. en dan neem ik het dus niet!

Patat eten enzo staat me nu ook enorm tegen.. ik zal het echt alleen nog maar eten als het echt niet anders kan! het voelt gewoon niet meer goed om vette en ongezonde dingen te eten!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 13 jan 2009 16:57

tja, das het probleem... ik eet al behoorlijk gezond (veel brood, veel groente, veel fruit, weinig vlees, geen chips, weinig zoetigheden tussendoor) en ik wil een paar kilo kwijt... dus moet ik wel een beetje hongeren. Sneetje brood minder, iets minder pasta, enz.
En met al die congressen, workshops en treinreizen schiet het afvalplan ook niet op! (lees: vet voer, moeheid en verveeldheid door vertraagde trein, dus dan toch maar iets gaan eten, enz) :x
Weegschaal stond vanochtend weer op 70,5! (Grrr!)
Nou ja, vandaag heb ik tenminste lekker gezond (en niet zo veel) gegeten! :D En vanaf morgen beginnen mijn sportgroepen weer! :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 jan 2009 09:39

vandaag heb ik een fruitdag :roll:

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 14 jan 2009 10:58

Sterkte TJ. Is het erg zwaar of is dit je eerste fruitdag? Hoeveel stuks fruit mag je dan op zo'n dag?

Hier heb ik enorme eetlust. Normaal eet ik 's morgens twee beschuiten, tussendoortje (liga ofzo) rond elf uur, drie bruine boterhammen bij de lunch, tussendoortje (fruit) en dan avondeten met fruit of yoghurt als toetje. Na het avondeten eet ik bijna nooit meer iets.

Nu is het zo dat ik om tien uur al trek heb en me liga eet, rond half twaalf me eerste boterham, tussen de middag drie bruine boterhammen en een muslibol, rond drie uur een boterham en dan ook nog me fruit. Waar zou dit aan liggen? Ik heb het ineens sinds een paar dagen... :? .

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 14 jan 2009 11:11

Ik heb gemerkt dat een vrijwel vegetarisch dieet tamelijk afslankend werkt, ik ben nu eerder te mager 8)

(mocht dit dus een goede tip zijn: asjeblieft ;))

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 14 jan 2009 11:20

Daatje: wat je vertelt, is echt niet heel veel en lijkt me heel gezond!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 jan 2009 11:38

Daatje123 schreef:Sterkte TJ. Is het erg zwaar of is dit je eerste fruitdag? Hoeveel stuks fruit mag je dan op zo'n dag?

Ontbijt 1 peer
1 sinaasappel
1 glas water

Tussendoor1 schaaltje gemengd fruit (max. 3 stuks)
1 glas water

Lunch2 kiwi’s
1 banaan
1 appel
1 kop heldere bouillon
1 glas water

Tussendoor2 mandarijnen
1 glas water

Diner 200 gram roerbakgroenten
wat oestersaus
75 gram kipfilet
1 glas water

Avond 1 appel
1 glas multivitaminesap
1 glas water

Op zich heb ik geen honger ofzo.. maar het fruit komt me bijna de neus uit

:lol:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 14 jan 2009 12:39

Klinkt bekend TJ. Ik heb het ook eens ene dag gedaan met mijn moeder. Je moest veel drinken om hoofdpijn tegen te gaan. En ik dronk enorm veel, had enorme hoofdpijn en ik bleef naar de wc gaan. 's Avonds ben ik er mee gestopt want ik voelde me echt niet goed. Op een gegeven moment werd ik gewoon misselijk van het fruit. Heel veel succes! Ik heb echt respect voor mensen die dit volhouden.

Nostyle

Berichtdoor Nostyle » 14 jan 2009 16:58

Ik ben inmiddels van 111,4 naar 108,3 gegaan

Terug naar “Archief”