Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jan 2009 17:07

Vannacht ging het erg slecht maar ik belde net mijn ouders (die hadden liggen slapen) dat het een stuk beter gaat erg onwerkelijk maar ze zijn nu bezig met antibiotica en dat lijkt aan te slaan!!
Maar mijn opa zijn bloeddruk is erg laag maar we houden hoop.
Dus op zich wel goed nieuws.
Maar er kan nog van alles gebeuren natuurlijk en zijn hart is slecht maar dat is al jaren.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 07 jan 2009 17:27

Fijn Liefje dat het een klein beetje ´stabiel´lijkt.
Sterkte verder nu het toch onzeker blijft met je opa.
Mag je nu wel langs?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jan 2009 17:48

Nee mijn ouders zitten erbij en ik denk nog wat kinderen van mijn opa en oma. Maar stel dat ik er nu heen ga wil elk kleinkind en dat kan gewoon niet daar is mijn opa te zwak voor en misschien wordt hij beter en misschien gaat hij weer achteruit.
Ik ben wel blij dat we hem zaterdag in elk geval nog gezien hebben.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 jan 2009 17:55

Kan mij voorstellen dat je daar blij mee bent.
Toch blijft het spannend.

Op het werk hier is het ook lekker rommelig. Een bewoner heeft op een onverklaarbare wijze zijn arm gebroken. Daarbij blijkt bij botonkalking te hebben. Nu moet hij vrijdag daarvoor een scan, dinsdag voor de tandarts naar het ziekenhuis en eind volgende week voor nieuw gips. Al probeerd hij zijn spalk nu al af te trekken want hij vind het maar niets. Dus ik denk dat we vrijdag gelijk nieuwe kunnen gaan halen.
Andere bewoner vertikt 's ochtends alles behalve als ik er ben. Zelfs op zijn werk zeggen ze dat. Dat worden 2 zware weken voor mijn colelga's, want na vrijdag ben ik 2 weken weg.
Daabrij hebben we hier nog een moeder die zich niet aan de gemaakte afspraken houdt en averechts werk bij haar zoon. Zeer irritant!

Ow ja... 2 collega;s hebben zich ook nog voor minimaal een week ziekgemeld
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jan 2009 21:03

Mijn opa is heel erg helder (mijn opa is heel gesloten enz) maar hier riep mijn ma en zei marga ik hou heel veel van jou en ben heel erg dankbaar voor alles wat je voor mij/ons gedaan hebt. Ik kon mijn oren niet geloven dat is mijn opa niet maar wel geweldig dat hij nu eindelijk los komt en zulke dingen tegen zijn kinderen/schoonkinderen zegt.
Morfine zijn ze aan het afbouwen dus dat is goed nieuws alleen ligt mijn opa nog wel aan de zuurstof hij heeft ook een longontsteking.

Mijn werk is echt geweldig! Ik had vandaag een nieuw clientje een baby van bijna 10 weken. Moeder heeft een acuute hernia en mag niet tillen enz
dus wij moeten het kindje wassen aankleden en als het gedronken heeft bij haar moeder moeten we zorgen dat ze een boertje laat :lol:
Echt iets heel anders dan oude mensen :D
15 januari heb ik een gesprek over mijn opleiding en waarschijnlijk zit ik begin februari weer op school ik heb er echt veel zin in heerlijk weer leren.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jan 2009 16:36

@liefie: veel sterkte met je opa !!
leuk zo'n klein clientje! Wel minder voor zijn/haar moeder... :(
spannend met je opleiding!! Ik hoop dat alles goed gaat :) ik moet zeggen dat ik er als een berg tegenop zag om weer naar school te gaan... maar nu ik eenmaal op de helft ben vind ik het dan wel weer leuk :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 08 jan 2009 19:43

Leuk Liefje weer naar school, waar ga je voor leren?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 jan 2009 12:19

@christien: het is liefie, liefje is degene met een kind :wink:

vandaag een MDO bijgewoond! Wel in m'n vrije tijd.. maar goed ik kon er iedere keer wegens schooldagen niet bij zijn dus heb ik het nu maar in m'n eigen tijd gedaan.
Om 8.30 konden we eindelijk beginnen (ik was er al om 8.00 uur)......
Ik kon daarna meteen met artsenvisite meelopen EINDELIJK want door onderbezetting lukte dat ook iedere keer niet.
Toen ik weer naar de afdeling kwam zag ik m'n collega haasten rennen en vliegen dus die heb ik meegeholpen met pillen delen. Het was een grote chaos! Ze was heel blij dat ik even meehielp. Ze vond dat ze het niet van mij kon verlangen want ik was tenslotte vrij. Maar ja ze was net ziek geweest dus ja....... ik ben gelukkig niet de beroertste om iemand te helpen! :P Ben benieuwd of het weekend rustiger is.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 10 jan 2009 13:29

christien schreef:Leuk Liefie weer naar school, waar ga je voor leren?

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 11 jan 2009 13:30

pluisje23 schreef:Ik werk ook in eigen kleding de huiselijkheid
staat voorop op mijn werk.
Ik heb er totaal geen moeite mee
ik heb gewoon een stapeltje kleding die ik
naar me werk draag en kleding die ik in mijn vrije tijd draag.

Waar ik de pennen, papier, sleutels en pieper
laat? Gewoon een broek met veel zakken aantrekken :)

Heb ik ook, er zitten wat chloorvlekken in, maar het is schoon, want ik trek niet mijn gewone kleren aan want al veel kleding zaten binnnen de kortste keren onder de chloorvlekken en die krijg je er met geen 1 middel eruit of weet iemand toch hier hoe of je ze eruit kunt krijgen? Vaak kleur ik de vlekken na het wassen van de kleren met stiften in dezelfde kleur in. En inderdaad pennen, agenda, sleutels, mobiel telefoon zitten allemaal in mijn broekzak, vooral bij demente mensen die denken soms weleens dat het anders hun tas is die aan de kapstok hangt en dan is het wel eens een klus om ze duidelijk te maken dat het toch echt mijn agenda, portemonee is... :mrgreen: :lol:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jan 2009 16:06

Ik zou eerst de verpleegkundige opleiding gaan doen maar ik wil eerst 1 jaar van de VZ IG overnieuw doen en dan de oude lesmethode omdat ik zelf vind dat ik weinig tot niets geleerd heb op mijn oude school.
Nu ga ik dan naar het ROC in Goes daar hoor ik tot nu toe goede verhalen over.
Donderdag ga ik op gesprek ben dus erg benieuwd

En eindelijk heb ik een heerlijk rooster met meer vrije dagen! de ene week hoef ik maar 3 hele dagen te werken andere week 3 hele dagen en 2 halve (weekend) heerlijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jan 2009 16:13

Wat goed van je omdat te doen. Vindt ik toch best wel knap dat je dat gaat doen, omdat je zelf aangeeft dat je weinig tot niets geleerd heb. Opzich ook niet verkeerd, ff lekker opfrissen. Bestaat zoiets niet in een cursus ofzo?

Mijn laatste weekje in de thuiszorg. Volgende week vakantie en de week daarop ook nog en dan stop ik bij de thuiszorg.

Echt heel vreemd om te stoppen. Maar ik heb tegen de clienten gezegd dat ik zeker een keertje terug kom (met trouwfoto's etc.). En dat vonden ze erg leuk.

Vanmiddag ff bij een client in het ziekenhuis geweest die ligt al vanaf 18 december in het ziekenhuis. En daar kom ik ook niet meer voor ik weg ga bij de thuiszorg. En dat vondt ze erg leuk dat ik ff bij haar langs kwam.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 jan 2009 18:37

Evelien schreef:Vanmiddag ff bij een client in het ziekenhuis geweest die ligt al vanaf 18 december in het ziekenhuis. En daar kom ik ook niet meer voor ik weg ga bij de thuiszorg. En dat vondt ze erg leuk dat ik ff bij haar langs kwam.
Leuk van je, Evelien!

Lijkt me inderdaad een raar idee om afscheid te nemen... maar het is niet anders hè.

@liefie: Goed bezig zeg! Succes alvast!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 jan 2009 20:51

hoe gaat het nu met je opa, liefie ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jan 2009 13:38

Met mijn opa ging het veel beter longontsteking enz allemaal over. Nu had mijn ma zondag avond dienst en toen was hij weer gedecompendeerd en nu hebben mijn ouders er vannacht weer gezeten zit eigenlijk op een telefoontje van mijn ma te wachten maar ik denk dat ze nog slapen.
Het is wel een hele spannende tijd zo.

Terug naar “Archief”